Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-07, 21:47
  #1
Medlem
CharlieMartels avatar
Jag tror inte han får igenom folkomröstning-vad tror ni?
Citat:
Åkesson vill se en liknande omröstning i Sverige.

– Jag hoppas verkligen att vi får möjlighet att folkomrösta i Sverige så småningom, säger han, och välkomnar en "Brexit".

http://www.expressen.se/nyheter/akes...sitivt-med-eu/
Citera
2016-03-07, 21:53
  #2
Medlem
ganglere2s avatar
Nej det tror inte jag heller. Inte innan de har makten iaf.
Citera
2016-03-07, 21:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nej det tror inte jag heller. Inte innan de har makten iaf.

Jå och sd har varit eu motståndare länge och helt öppet vilket inte fått dem att växa saktare precis.

Det blir ett natruligt steg allt eftersom sd blir det självklara valet.
Citera
2016-03-07, 22:43
  #4
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Jå och sd har varit eu motståndare länge och helt öppet vilket inte fått dem att växa saktare precis.

Det blir ett natruligt steg allt eftersom sd blir det självklara valet.

SD är starkt beroende av avhoppade väljare från (m) som vill ha hårdare tag i flyktingpolitiken. Dessa väljare är positiva till EU. Så, nej, att lämna EU är nog inte poppis bland SD's väljarkår generellt, skulle snarare orsaka att de inte längre röstar på SD.

Ett problem överlag för SD är att de inte representerar sin väljarkår vad gäller inställningen till EU och NATO. De skulle behöva ompröva sin politik där om de vill växa.
Citera
2016-03-08, 14:06
  #5
Medlem
QARevenges avatar
SD är ett Pellejönsparti som inte ens kan koka en kopp kaffe.

Om det kommer till det att vi ska gå ur så tror jag mer det är S + V som kommer gå i bräschen.
Citera
2016-03-08, 17:53
  #6
Moderator
Strix m/94s avatar
Ja, vem vill inte det? Jag röstade Nej 1994 och Nej till EMU 2003, så klart skulle jag rösta för Swexit.

EU har svällt till allt för många politiska områden och fördjupat sin integration allt för mycket vilket leder till att de nationella demokratierna utarmas. När sedan det saknas en verkligt demokratisk motvikt till EU-kommissionen så blir både demokratin i sig lidande, men det leder också till rent stolliga beslut till både medlemsländernas och medborgarnas förfång.
Citera
2016-03-08, 19:53
  #7
Medlem
Enydrions avatar
Jag har varit positiv till EU fram tills för nåt år sen, nu tycker jag inte det är värt att vara med längre, så ser gärna ett utträde....
Citera
2016-03-08, 20:52
  #8
Medlem
Citat:
Jag tror inte han får igenom folkomröstning-vad tror ni?
kanske inte omedelbart efter ett brittiskt utträde, men efter ett tag när uk har sina frihandelsavtal på plats ovs , och man ser att det inte gör så stor skillnad så skulle väl frågan kunna lyftas.

med det kaos som råder är det väldigt svårt att att blicka fram ett par månader och förutspå vad som händer.
Citera
2016-03-08, 22:16
  #9
Medlem
Nej, det kommer inte bli någon omröstning, åtminstone inte på många år.

Jag noterar att jag och Jimmie för vad som lär vara första gången någonsin tycker samma sak i en fråga. EU-skepsis kan förena folk med de mest skilda världsåskådningar i övrigt och det tror jag har potential att gynna SD.
Citera
2016-03-09, 00:25
  #10
Medlem
Dagens framträdande på aktuellt av Jimpan kommer inte ge några nya sympatisörer. Han lamhet och ganska usla kommunikationsförmåga har blivit en belastning och han behöver bytas ut mot en bättre kraft innan det går riktigt illa för SD i opinionen. Ge de fyras gäng ett livslångt apanage för lång och trogen tjänst, bara de håller sig undan och tillsätter lite mer alerta personligheter i partitoppen. Jag kan inte fatta, SDs tid borde vara nu, med allt som händer och har hänt samt en usel uppgörelse med Turkiet och när sprickorna i PK-fasen har vidgats till att bli canyon-lika. Då agerar man som ett gäng klonade kamrerer, försiktigt tassande runt etablissemanget. Inga tordånstämmor från SD inte, inte ens några Trump-liknande käftsmällar. Några jabbar i liften bara..
Citera
2016-03-09, 08:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Dagens framträdande på aktuellt av Jimpan kommer inte ge några nya sympatisörer. Han lamhet och ganska usla kommunikationsförmåga har blivit en belastning och han behöver bytas ut mot en bättre kraft innan det går riktigt illa för SD i opinionen. Ge de fyras gäng ett livslångt apanage för lång och trogen tjänst, bara de håller sig undan och tillsätter lite mer alerta personligheter i partitoppen. Jag kan inte fatta, SDs tid borde vara nu, med allt som händer och har hänt samt en usel uppgörelse med Turkiet och när sprickorna i PK-fasen har vidgats till att bli canyon-lika. Då agerar man som ett gäng klonade kamrerer, försiktigt tassande runt etablissemanget. Inga tordånstämmor från SD inte, inte ens några Trump-liknande käftsmällar. Några jabbar i liften bara..


Och idag möts vi av att SD anser att vi ska folkomrösta om EU-medlemskapet.
http://www.svd.se/sverige-bor-ocksa-...-uttrade-ur-eu

Var detta verkligen det skarpaste man lyckats åstadkomma, samtidigt som den politiska situationen och samhället ser ut som det gör, månad efter månad. Laaaamt, och fullständigt ointressant för det stora flertalet. Vad hände med försvaret, skolan, polisen, kärnkraften, löner och villkor i kvinnodominerade yrken, osv osv (om man nu vill ta ett steg i annan riktning än kritik mot invandringspolitiken). Nej, Jimpan, dags att vässa sig en aning eller skaffa bättre partistrateger.
Citera
2016-03-09, 08:33
  #12
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Och idag möts vi av att SD anser att vi ska folkomrösta om EU-medlemskapet.
http://www.svd.se/sverige-bor-ocksa-...-uttrade-ur-eu

Var detta verkligen det skarpaste man lyckats åstadkomma, samtidigt som den politiska situationen och samhället ser ut som det gör, månad efter månad. Laaaamt, och fullständigt ointressant för det stora flertalet. Vad hände med försvaret, skolan, polisen, kärnkraften, löner och villkor i kvinnodominerade yrken, osv osv (om man nu vill ta ett steg i annan riktning än kritik mot invandringspolitiken). Nej, Jimpan, dags att vässa sig en aning eller skaffa bättre partistrateger.

Känns mer som ett utspel för att få globalisterna att svettas. För opinionen behövs förstås något annat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback