2016-03-07, 13:36
Medlem
Hej,

Behöver sköna beats med lite gung o bas i till svensk rapp/hip hop. Google och youtube har inte givit vad jag hoppats. Vi har en beatskapare men han jobbar för långsamt och ointresserat. Var kan jag hitta beatsen folk skulle kunna digga till? Skulle betyda världen med lite bra länkar eller om någon sitter på något eget man skulle vilja dela med sig av?
Citera
2016-03-07, 13:44
Bannlyst
Jag undrar med Tror att många rappare gör beats själva hemma. Jag är soft nyfiken på vad för equipment man ska useeeeaa! Jag har en rap låt i huvet

"Jag är en liten afghan som nyss kommit till stan vill ha en svenne
men har fått runke denna
Sommaren kommer med den taharush
kanske en gris ett får för min lust
Citera
2016-03-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Jag undrar med Tror att många rappare gör beats själva hemma. Jag är soft nyfiken på vad för equipment man ska useeeeaa! Jag har en rap låt i huvet

"Jag är en liten afghan som nyss kommit till stan vill ha en svenne
men har fått runke denna
Sommaren kommer med den taharush
kanske en gris ett får för min lust

Det är just det. Man måste lära sig program och detta tar tid. Tid jag inte kan lägga i dagsläget. Men det måste finnas andra sätt.
Citera
2016-03-07, 14:14
Du kanske kan beatboxa.eDet låter ju ofta ganska bra om man kan det. Jag kan beatboxa så det låter professinellt. Bara testa.
Citera
2016-03-07, 14:32
Medlem
Kolla runt på Soundcloud.
Citera
2016-03-07, 15:00
Medlem
testa detta

https://www.youtube.com/user/DansonnBeats
Citera
2016-03-07, 15:17
Medlem
Men såhär då, någon som vet hur man får bort röster på en befintlig låt så man kan använda beatet enbart?
Citera
2016-03-07, 18:00
Medlem
MrWhatevers avatar
Producerar sedan 15 år tillbaks hiphop beats och har gått på Beats and Rhymes Academy. Kan skapa alla beats du önskar. Dock ej gratis, men skicka ett pm med din facebook/mail adress så kan du få höra smakprov.
Citera
2016-03-07, 18:05
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehms
Men såhär då, någon som vet hur man får bort röster på en befintlig låt så man kan använda beatet enbart?

Det ar inte sa latt att gora till att borja med.
Vill du testa anda sa far du jobba mycket med gates och EQing.
Sang/roster kan stracka sig ganska brett pa frekvensbandet sa det ar nastintil omojligt att bara ta bort sang/roster utan att ta bort annat ocksa.
Citera
2016-03-08, 15:23
Medlem
MrWhatevers avatar
Man kan ju även sampla. Gör väll mindre och mindre numera, speciellt i sverige men vi gamla rävar kan fortfaradne. Detta är ett lysande exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=0HoaEFLHS5s
Citera
2016-03-09, 00:03
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehms
Hej,

Behöver sköna beats med lite gung o bas i till svensk rapp/hip hop. Google och youtube har inte givit vad jag hoppats. Vi har en beatskapare men han jobbar för långsamt och ointresserat. Var kan jag hitta beatsen folk skulle kunna digga till? Skulle betyda världen med lite bra länkar eller om någon sitter på något eget man skulle vilja dela med sig av?

Googlar man "free hip hop beats" tycker jag det dyker upp en hel del. Om du inte hittar sådant som är bra nog där får du väl rikta in dig på att betala för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in