Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-07, 00:55
  #1
Avstängd
netflixandpills avatar
Såg precis Beck - Vid vägs ände och flasback nämns i början av filmen. En brottsling förhörs om ett mord men vet inte om att de är ett mord han förhörs om och då säger han att personen är död och då undrar polisen om hur han vet om att just den personen är död. Då säger han ´´Jag läste det på flashback´´
Citera
2016-03-07, 00:59
  #2
Medlem
"Jag läste det på Flashback" / "Det stod på Flashback" är så jävla uttjatat vid det här lagret. Kan inte folk komma med nåt nytt istället
Citera
2016-03-07, 01:09
  #3
Medlem
elliot1990s avatar


Jag håller med Lustighet. Det är väl dock bra i sammanhanget. FB får som mest besökare när något mord begåtts eftersom folk vill veta vad som hänt. Tidningar som vi vet är rätt selektiva med information. Nu får fler upp ögonen för FB.
Citera
2016-03-07, 02:59
  #4
Medlem
TarzansFarsas avatar
Jag tycker Flashback är en bra källhänvisning. Vi alla är ute efter sanningen och ifall man slår ihop sina huvuden så kan man finna sanningen väldigt snabbt.
Citera
2017-11-12, 21:30
  #5
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flashback omnämnts i kväll på TV den 12 november.

I kvällens avsnitt av Beck på TV 4 så omnämndes Flashback.

En person hördes om ett mord och vid frågan hur han kände till det så svarade han att han hade läst det på just Flashback.

Någon annan som hörde detta?
Citera
2017-11-12, 21:35
  #6
Moderator
najass avatar
Är det en repris eller återanvänder dom manusidéer

(FB) Flashback nämns i nya Beck - Vid vägs ände
Citera
2017-11-12, 21:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Är det en repris eller återanvänder dom manusidéer

(FB) Flashback nämns i nya Beck - Vid vägs ände
Repris.
Citera
2017-11-12, 23:43
  #8
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Repris.

Frågan är varför dom nämner Flashback? Varför inte ’internet’ eller ’ett internetforum’
Citera
2017-11-13, 00:23
  #9
Medlem
Om filmen är inspelad efter mordet på Ida i Trollhättan så tror jag att det är därifrån de fått det. Det var väl en härifrån som faktiskt gjorde avgörande tips. Har hört att det ska ha används efter det i någon film men ibte hundra på att det är Beck
Citera
2017-11-13, 16:14
  #10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Frågan är varför dom nämner Flashback? Varför inte ’internet’ eller ’ett internetforum’

Jag blev något förvånad när en av de misstänkta i Beck nämnde Flashback. Svaret kom snabbt och tydligt.

Kanske nämndes Flashback i detta sammanhang att där finns en hel del information? Flashbackdetektiverna är många och duktiga.
Citera
2017-11-13, 20:59
  #11
Moderator
najass avatar
Trådar sammanfogade

/mod
Citera
2017-11-14, 04:37
  #12
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Frågan är varför dom nämner Flashback? Varför inte ’internet’ eller ’ett internetforum’

Oavsett om innebörden av omnämnandet av Flashback som källan till information skildras på ett negativt sätt eller ej i filmen (jag har inte sett den), så säger det ju någonting om att Flashback ("jag har läst det på Flashback") har blivit både någonting som det talas öppet om och ett populärkulturellt fenomen. En källa som människor på ett nästan självklart sätt vänder sig till för att finna information. "Ett internetforum" hade varit för generaliserande, faktum är att omnämndandet av Flashback specifikt (nu spekulerar jag bara utan att ha sett scenen) skänker en större trovärdighet till dialogen och förstärker intrycket att det som skildras i filmen äger rum i dagens Sverige, som det ser ut IRL. Flashback som forum är en del av Sverige, vilket bekräftas genom dess införlivande i ett filmmanus - inte blott ett obskyrt undergroundforum som enbart ett fåtal känner till och som ännu färre talar öppet om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback