2016-03-06, 14:41
Medlem
Tjena. Jag och en vän har rappat tillsammans ett tag, ca 2 år och jag tycker själv att vi börjar bli riktigt bra! Vi har lagt upp en låt och fått mycket beröm även om den är ganska amatörmässigt utförd. Vi har en del fett på gång men vi är lite låsta just nu. Det primära vi behöver hjälp med är framförallt beats.

Hittills har vi hämtat beats framförallt från youtube. Men dessa saknar det där extra och det personliga. Det är typ genomgående samma tonläge hela beatsen och det händer inte så mycket. Man vill ju att beatsen i sig ska berätta en story eller vad man ska säga. Så det jag undrar är om det finns någon beatskapare som är taggad att hänga på en ny väldigt spännande duo som satsar stenhårt. Alternativt om någon vet var man kan hitta tunga beats med hjärta och själ i. Det gör inget om det kostar lite heller.

Det andra jag undrar över är detta med produktion. Hur man hittar någon som vill producera. Just nu håller vi på att bygger upp ett pyttelitet inspelningsbås hos min polare. Det kommer nog fungera bra att i alla fall få ner lite på skiva och sen då? Vem kan man kontakta och hur? Som sagt tror jag vi har det där lilla extra även om vi har mycket potential kvar och utvecklas hela tiden.

Tacksam för svar eller om någon har några tips och ideer, vad som helst som ger kött på benen! Tack!!
Citera
2016-03-10, 07:44
Medlem
Buffazs avatar
Vilken stil av Rap är det? Ska det vara tunga Westcoast gangsta beats eller vad söker ni? Kan man eventuellt få lyssna på det ni har gjort?
Citera
2016-03-16, 20:05
Medlem
JONFREDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehms
TxT

Hej!

Ett tips är att bara köra på och lås inte fast er i massa problem, lös dessa och tappa aldrig farten. Se till att göra allt runtomkring så smidigt som möjligt för att kunna koncentrera er på musikskapandet, se inte hinder utan hoppa över dessa! Kommer nog bli bra, skriv om ni undrar över något mera!

Mvh

ps. ska ni komma någonstans måste ni vara beredda jobba extremt hårt, det är en tuff bransch därute.. Räkna med 30-40h i veckan för att växa snabbt och se till ha tydliga mål och delmål och ge allt!!
Citera
2016-03-16, 20:15
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Skaffa dig ett musikprogram och börja producera beats själv vetja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in