Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-06, 13:48
  #1
Medlem
Hej hörde att jet airways ska byta terminal för inrikesflyg i bombay. Vad innebär det? Kommer man fortfarande få hämta sin väska för att checka in den igen?
Citera
2016-03-06, 14:25
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zolo
Hej hörde att jet airways ska byta terminal för inrikesflyg i bombay. Vad innebär det? Kommer man fortfarande få hämta sin väska för att checka in den igen?

Alltid.
Citera
2016-04-22, 17:54
  #3
Medlem
Softis...s avatar
Glöm inte att du behöver ha gott om tid när du byter från utrikes- till inrikesflyg. Minimum fyra timmar har jag fått lära mig. Det finns mer att läsa om detta på flygplatsens site.

Bombay är Mumbai numera. =)
Citera
2016-04-23, 15:57
  #4
Medlem
även inom samma terminal?
Citera
2016-04-24, 06:22
  #5
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolo
även inom samma terminal?
Kommer du från utlandet skall ditt bagage förtullas vid den första flygplats du landar på. Det är kriminellt enligt indiska federal lag för ett flygbolag att skicka ditt bagage vidare utan att passageraren får bära det via tullen.

Sveriges lagar och regler skiljer sig inte mot de indiska.
Citera
2016-04-24, 06:51
  #6
Medlem
Det är så i världen: kommer du från utlandet till ett land och ska vidare inrikes, då ska du igenom gräns- och tullkontroll vid första flygplatsen, som då är din port of entry
Citera
2016-04-24, 19:38
  #7
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazydre95
Det är så i världen: kommer du från utlandet till ett land och ska vidare inrikes, då ska du igenom gräns- och tullkontroll vid första flygplatsen, som då är din port of entry
Vissa undantag finns tydligen.
http://www.businessclass.se/forum/th...-arlanda.7724/
Har inte själv testat det.
Citera
2016-06-03, 17:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Vissa undantag finns tydligen.
http://www.businessclass.se/forum/th...-arlanda.7724/
Har inte själv testat det.
Du ska fortfarande igenom gränskontroll på första flygplatsen
Citera
2016-06-13, 21:24
  #9
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazydre95
Du ska fortfarande igenom gränskontroll på första flygplatsen
Javisst, och har jag något att förtulla så är jag antagligen skyldig att berätta det i samband med min gränspassage. Men det betyder inte att jag i alla situationer behöver bära väska genom tullen.
Som jämförelse kan jag nämna att det bra att flyta utrikes till Landvetter och sedan flyga vidare inrikes utan att passera tull. Det innebär inte att det är tillåtet att smuggla.
Citera
2016-06-25, 09:12
  #10
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
… Men det betyder inte att jag i alla situationer behöver bära väska genom tullen.
Jo fakta är att i Mumbai måste själv bära väskan genom tullen.
Citera
2016-06-25, 14:08
  #11
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Jo fakta är att i Mumbai måste själv bära väskan genom tullen.
Något annat har jag inte påstått, och du verkar ha koll på det landet.
Det du citerade handlade om ett globalt sidospår i diskussionen; på vissa platser i världen behöver man inte alltid göra det.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2694789

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback