Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-06, 17:31
  #13
Moderator
impieteers avatar
Censur och yttrandefrihet --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2016-03-06, 18:06
  #14
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Så fort man granskar journalister, så börjar drevet om hat, hot, hets och hotet mot demokratin. Minns när Avpixlat ville granska granskarna, då var det ett jävla liv i luckan och uppvigling, demokratihot etc. Men sedan kan de själva smyga runt i folks trädgårdar och jaga folk hej vilt.
Citera
2016-03-06, 19:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Du är ju reggad 2002 så din info finns med i slasken som Aschberg & co snodde så akta dig.
Leta upp tråden om det och sök på ditt användarnamn.

Jag reggade mig inte med en epost som hade mitt namn. Jag trodde journalisterna kunde Googla
Citera
2016-03-06, 21:53
  #16
Medlem
Zikniks avatar
Finns ju gott om exempel på när "fina" vänsterpersoner kallar meningsmotståndare för fascister, nazister, islamofober etc och på diverse ohederliga vis försöker smeta på dem åsikter de inte har och/eller koppla ihop dem med kriminella, nazister osv.
Citera
2016-04-21, 02:10
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Finns ju gott om exempel på när "fina" vänsterpersoner kallar meningsmotståndare för fascister, nazister, islamofober etc och på diverse ohederliga vis försöker smeta på dem åsikter de inte har och/eller koppla ihop dem med kriminella, nazister osv.
Ja, det finns men vanligare är att fascister, nazister, islamofober etc kallar alla som säger mot dem för vänsterpersoner och att de är emot yttrandefriheten.

Jag har dock aldrig hör någon som är mer mot yttrandefrihet än just fascister, nazister, islamofober etc.

Aftonbladet och alla andra som undersöker sakernas tillstånd har alla rätt i världen att göra så och att skriva om det t.o.m fascister, nazister, islamofober etc. DET är yttrandefrihet.
Citera
2016-04-21, 13:09
  #18
Medlem
bergsturks avatar
"Näthatare" är medias benämning på den som inte godkänner medias rätt att definiera vad som är gott och ont, och därför blir upprörda när media gör detta.

Varken mer eller mindre.

"Vi predikar sanningen. Allt annat är HAT"
Citera
2016-04-21, 13:48
  #19
Medlem
Dagens dilemma. Om nu någon kom fram som näthatare på Aftonbladet. Skulle han då hatas som anställd eller försvaras som näthatare?
Citera
2016-04-21, 16:03
  #20
Medlem
Mikojans avatar
Näthatare är Virtanen och folk i hans gamla tidigare orubbliga ställningar. Dom hatar nätet eftersom det ger vanliga människor möjlighet att ta sig in och knäcka åsiktskorridoren.

Bland bröl och skrän finns massvis med människor som skriver byxorna av överbetalda kåsörer som Virtanen. Inte minst på Flashback.

Och det är naturligtvis plågsamt.
Citera
2016-04-21, 22:02
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Näthatare är Virtanen och folk i hans gamla tidigare orubbliga ställningar. Dom hatar nätet eftersom det ger vanliga människor möjlighet att ta sig in och knäcka åsiktskorridoren.

Bland bröl och skrän finns massvis med människor som skriver byxorna av överbetalda kåsörer som Virtanen. Inte minst på Flashback.

Och det är naturligtvis plågsamt.
"Näthatare" definieras de som kränker andra människor och det görs på nätet. "Hata nätet" är en helt annan sak.

Det Virtanen gör är rakryggat och tufft även om jag inte håller med honom. Det som den jag citerat gör är fegt som en fähund.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback