Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-06, 01:13
  #1
Medlem
Arbetarbroders avatar
Finns säkerligen flera än dessa två, appar som är gjorda för att "spara och läsa senare".

Störst av dessa två har jag fått känslan av att Pocket är, men det kan vara fel. Båda finns tillgängliga i både Play Store och AppStore.
Möjligen är också "Google Keep" tillhörande den här kategorin.. (?)

Hursomhelst.
Det händer nog alla uppkopplade människor att behov av spara för att läsa senare uppstår. Att maila sig själv var länge en metod jag använde själv men utvecklingen verkar ha kommit ifatt.

Jag har känt mig för lite både på Instapaper och Pocket, sökt här på Flashback och såg att diskussion saknas och möjligen inte det hetaste ämnet kanske men jag gör ett försök.

Vilka av "save-to-read-later-apps" föredrar du?
...och varför
Citera
2016-03-06, 08:09
  #2
Medlem
Raggarspinns avatar
Funktionen "läslista" i Safari. Lägg till den sida du är intresserad av i din läslista och du kan läsa senare då du inte har internet.
Läslista är ju ingen app utan en funktion i webbläsaren. Men jag ser heller ingen anledning att installera en app som gör det som redan finns i safari.
__________________
Senast redigerad av Raggarspinn 2016-03-06 kl. 08:17.
Citera
2016-03-10, 00:18
  #3
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Funktionen "läslista" i Safari. Lägg till den sida du är intresserad av i din läslista och du kan läsa senare då du inte har internet.
Läslista är ju ingen app utan en funktion i webbläsaren. Men jag ser heller ingen anledning att installera en app som gör det som redan finns i safari.

Fördelen som Pocket (och Instapaper tror jag) är att de är anpassade till så gott som alla enheter där ute, PC, Chrome, Windows Phone, Firefox, Mac, iOS, Android ..och så vidare. (även Safari)
Men visst har du rätt, Safaris läslista används mycket har jag förstått.

Jag har några månaders premium på Pocket nu, men har inte listat ut fördelen med den än.
Citera
2016-03-10, 08:13
  #4
Medlem
Raggarspinns avatar
Read-it-later eller läslista har vad jag vet funnits i webbläsare i minst 20 år. Använde netscape och med uppringt modem var man tvungen att hämta webbsidor och spara i webbläsaren för att läsa när man var nedkopplad. Idag använder jag läslista för att spara t.ex nyheter som annars uppdateras med ny information eller tas bort. Att vara uppkopplad 24/7 är idag inget problem.
Citera
2016-03-10, 17:10
  #5
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Read-it-later eller läslista har vad jag vet funnits i webbläsare i minst 20 år. Använde netscape och med uppringt modem var man tvungen att hämta webbsidor och spara i webbläsaren för att läsa när man var nedkopplad. Idag använder jag läslista för att spara t.ex nyheter som annars uppdateras med ny information eller tas bort. Att vara uppkopplad 24/7 är idag inget problem.

Jag har aldrig använt mig av nån läslista, och jag kör iPad och Mac  ..men de säger kanske mest om min låga tech-nivå
Pocket har ju varit revolutionerade för oss, för spara-och-läsa-senare gör väl nästan alla nångång. Inte längesen jag mailade mig själv i oförstånd om Läslistans existens.

Pocket tar ju fan 50:- månad för Premium, det vill man ju inte betala för en läslista, allt som skiljer borde va design, lite tillgänglighet men inte 50kr/Mo nivå.
Citera
2018-11-18, 14:36
  #6
Medlem
Enmansdemos avatar
Min pocket i telefonen upptar 0, 96 gb internminne av read-it-later sparade det senaste året

Lös detta problem Arbetarbroder, jag har inte råd att uppdatera SMHIs gratis-app ens tack vare detta.

Hur 'stor är din' förresten? min är oerhört lång och
har en enorm bredd
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-18 kl. 14:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback