Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 11:21
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Vågar påstå att asiater i allmänhet är lättintegrerade i Sverige...skulle asylpolitiken begränsas till förmån för kvotinvandring där man öppnar för stor asiatisk andel skulle integreringsproblemen underlättas avsevärt.

Det är synd att vi inte tar in fler asiater istället för muslimer. Asiater kan generellt ta hand om sig själva och behöver inte soc såsom muslimer. Sen är asiater ett snyggare folk än muslimer där man ser varken hår eller ansikte.
Citera
2017-12-10, 11:27
  #146
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolSmurf
Det är synd att vi inte tar in fler asiater istället för muslimer. Asiater kan generellt ta hand om sig själva och behöver inte soc såsom muslimer. Sen är asiater ett snyggare folk än muslimer där man ser varken hår eller ansikte.
Ja då kanske burka inte är så dumt ändå...
Citera
2017-12-10, 11:38
  #147
Medlem
FreeThinkers avatar
Inget. Jag är rasse men sydost asiater är bra folk. Koreaner/Japaner speciellt.
Citera
2017-12-10, 11:41
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Säger man asien i Sverige menar man öst/sydöst-asien, inget annat. Tekniskt sett fel, ja, men det är så det är.

Tekniskt sett beter vi oss som outbildade puckon när vi inte inser att tex Syrien också tillhör Asien , men eftersom så många gör det är det helt ok.... typ. (Ehh...)

Jag tycker ändå man ska upplysa folk om detta här bakom anonymitetens trygghet så de inte gör samma misstag offentligt och får skämmas för sin dumhet på riktigt.
__________________
Senast redigerad av Siasoss 2017-12-10 kl. 11:46.
Citera
2017-12-12, 20:48
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Inget. Jag är rasse men sydost asiater är bra folk. Koreaner/Japaner speciellt.

Sålänge du inte säger att det finns sämre folk (läs muslimer) så är det inte rasistiskt.
Citera
2017-12-13, 15:27
  #150
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Vad jag inte fattar är hur alla mongoler och kineser lyckats få uppehållstillstånd i Sverige? Det pågår inget krig där!
Citera
2017-12-17, 02:57
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansstekaren
Vad jag inte fattar är hur alla mongoler och kineser lyckats få uppehållstillstånd i Sverige? Det pågår inget krig där!

Krig är inte den ändå orsaken för asyl.

Men sedan finns det arbetskraftinvandrare och studenter som stannar. Sedan tar de med hela släkten.
Citera
2017-12-17, 14:15
  #152
Medlem
Som många andra i tråden: inga större problem, de är lätta att samarbeta med. Som svärdotter skulle jag ha föredragit en japanska. Som svärson kanske inte en Japan - de jobbar häcken av sig i veckorna och festar kopiöst sin lediga tid för att slippa från ett tag.
Men oftast har de ingen attraktion inför västerlänningar. Goda vänner kan man bli ändå.
Citera
2017-12-17, 14:23
  #153
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollkappa222
Hej, jag är halvsvensk & halvkorean och där jag bor så är det många invandrare ifrån mellanöstern, mestadels Syrien och i skolan jag går i är det väl en del "hat" emot invandrarna/flyktingarna som har börjat att gå där eftersom de tar upp stor del av matsalen (och tränger sig i köarna), skriker och för liv (några slagsmål har också hänt mellan invandrarna), tror att dom äger skolan m.m...

Så jag undrade (är halvasiat men utseendet är stor del asiatiskt) vad ni tänker när ni ser en asiatisk invandrare/svensk medborgare, är de bara en annan värdelös invandrare som kommer att förstöra Sverige, eller?

Den här frågan utgår ifrån att du är rasist så om du inte är det, tänk dig att du är i dom stövlarna.
PS. förlåt om den här tråden är lite rörig visste inte riktigt hur jag skulle formulera mig.

Alla asiater är expert på något tekniskt och extrema jobbnarkomaner.
Citera
2017-12-17, 16:38
  #154
Medlem
Japaner och koreaner är knappast något problem annat än ur raslig synvinkel. Om Sveriges invandring hade bestått av koreaner och japaner hade inte någon invandringskritik värd namnet funnits.

När jag möter en japan så undrar jag varför denne flyttat hit, vad som är så mycket bättre här än i Japan. När jag möter en korean så tänker jag ungefär samma sak. Överlag har jag en positiv syn på de två folkgrupperna, antagligen den mest positiva synen ö h t på utomeuropeiska folkgrupper. Jag skulle tro att brottsligheten bland koreaner och japaner i Sverige är i princip noll och att de är väldigt integrerade och att de har hög arbetsmoral.

Om någon med asiatiskt utseende talar perfekt svenska och har svenskt namn så antar jag att personen är adopterad och ser den som vilken svensk som helst. Jag kan dock se stora problem rent allmänt med utomeuropeiska adoptioner men det har inget med den adopterade personen att göra.

Kineser ser jag som mindre integrerade än japaner och koreaner och alltså något mindre civiliserade. Ser kineser i Sverige som en väldig blandning, det finns rejäla avskum och väldigt skötsamma och vettiga.

Thailändare har jag inte en särskilt positiv syn av, dock inga egna erfarenheter men förutsätter att de flesta av dem har låg bildningsnivå och är lycksökare. Och jag blir lite äcklad över halvthaiungar.
Citera
2017-12-17, 18:08
  #155
Medlem
Har inget emot andra icke-svenskar, dock ogillar jag bortskämda adoptivbarn från Asien och Afrika. De diskrimineras inte alls lika mycket som ex. oss från Mellan Östern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback