Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-05, 15:37
  #1
Medlem
Hej jag tänkte fråga er om ni varit med om detta? Jag har kommenterat flertal gånger på Aftonbladet men aldrig fått ett svar. Efter att fått reda på att twitter börjat smygblockera "Shadowblocking" konservativa kommentarer så frågade jag folk om dom kunde gå ut och titta där jag kommenterat på Aftonbladet.

Ingen kunde se min kommentar dock ser det ut för mig som att den är uppe. Någon av er som varit med om detsamma?
Citera
2016-03-05, 16:58
  #2
Medlem
Har aldrig hört talas om det överhuvudtaget faktiskt. Låter ju rätt konstigt.

har du någon länk till twitter shadowblockeringen ?
Citera
2016-03-05, 17:25
  #3
Medlem
Jag tror att det hela är så enkelt som att ingen är intresserad av det du skriver.
Citera
2016-03-05, 18:21
  #4
Medlem
Utopiantoss avatar
Fullt möjligt. Jag har själv misstänkt det i flera tidningar, men inte kollat upp det ordentligt. Vissa tidningar släpper inte kommentarerna förrän de har blivit godkända. Ibland när de är för kontroversiella så misstänker jag som sagt att de aldrig godkänds.
Citera
2016-03-05, 20:35
  #5
Medlem
Gotenkss avatar
Har varit med om samma sak. Prova att logga ut från ditt konto och läsa kommentarerna. Din kommer inte synas längre. Dom gör detta mot folk som inte bryter mot några regler, men att dom inte vill att folk ska läsa vad dom skriver då det inte stämmer med deras artikel. I tex snyfthistorier om invandrare brukar detta ske ofta.
Citera
2016-03-05, 23:06
  #6
Medlem
Har också varit med om detta flera gånger, även om det var ett bra tag sen jag brydde mig om att kommentera på AB. När man loggar ut syns ens kommentarer inte längre.
Citera
2016-03-06, 11:20
  #7
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotenks
Dom gör detta mot folk som inte bryter mot några regler, men att dom inte vill att folk ska läsa vad dom skriver då det inte stämmer med deras artikel. I tex snyfthistorier om invandrare brukar detta ske ofta.
Dom gör det för att ni inte klarar av att debattera på ett vettigt sätt.
Ni har kanske missat att Aftonbladet är en svensk tidning och går under svensk lagstiftning så dom är ansvariga för allt som står på deras sida och kan alltså inte förväntas vilja publicera inlägg som strider mot HMF exempelvis.

Av just den anledningen är Flashback reggat utomlands så här kan ni skriva vilket trams som ni vill.
Citera
2016-03-13, 02:11
  #8
Medlem
sossemongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Dom gör det för att ni inte klarar av att debattera på ett vettigt sätt.
Ni har kanske missat att Aftonbladet är en svensk tidning och går under svensk lagstiftning så dom är ansvariga för allt som står på deras sida och kan alltså inte förväntas vilja publicera inlägg som strider mot HMF exempelvis.

Av just den anledningen är Flashback reggat utomlands så här kan ni skriva vilket trams som ni vill.

Nä för det gör ju aftonbladet då tycker du? Är du dum på allvar? Tur folk börjar se sanningen !
Citera
2016-03-13, 03:59
  #9
Medlem
Custom_mades avatar
Ofta du inte visste att dom censurerar.

Det har vi andra vetat länge!

Ingen mening att kommentera någonting på AB, Ex lr liknande.

Och nej det handlar inte om HFM. Det är snarare åsikter som blockeras.
Citera
2016-03-13, 10:00
  #10
Medlem
Oh-be-wans avatar
Aftonbladet har sin agenda.

Sluta surfa på aftonbladet.

Ska du ändå surfa försök använda unvisit till specifika sidor

Ska du surfa mycket skaffa både addblock, adblockplus och Ghostery.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback