Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-27, 19:15
  #25
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbstk
Källor tack.
https://www.theguardian.com/world/20...critically-ill

Citat:
Touraine said the drug was a so-called FAAH inhibitor meant to act on the body’s endocannabinoid system, which deals with pain. Earlier reports suggested that the drug contained cannabinoids, an active ingredient found in cannabis plants, but the minister said it did not contain the drug or any derivatives of it.

Men man vet ju aldrig vad det kan ha varit. Är dock jävligt nyfiken.
Citera
2017-04-27, 19:25
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Ursäkta, men vad är sambandet? Det är som om jag skulle säga typ "jag röker lite pcp då och då, tills mitt c-vitamin har kommit".

Han sa att han röker spice medans han väntar på sin cbd olja kommit vad är det du inte förstår? Cbd är mer menat i medicinskt syfte då du inte blir bäng på det. Vilket dock inte går ihop med sammanhanget spice vilket man blir efterbliven av.
Citera
2017-04-28, 16:01
  #27
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
https://www.theguardian.com/world/20...critically-ill



Men man vet ju aldrig vad det kan ha varit. Är dock jävligt nyfiken.

Artikeln sa ju ungefär vad det var, en FAAH återhämmare, vilket ökar mängden kroppsegna kannabinoider genom att hämma enzymet fatty acid amide hydrolase som bryter ner bl.a anandamid (kroppens endogena kannbinoid), så tekniskt sett så var det ingen kannabinoid som orsakade detta.
Citera
2017-04-28, 16:03
  #28
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Artikeln sa ju ungefär vad det var, en FAAH återhämmare, vilket ökar mängden kroppsegna kannabinoider genom att hämma enzymet fatty acid amide hydrolase som bryter ner bl.a anandamid (kroppens endogena kannbinoid), så tekniskt sett så var det ingen kannabinoid som orsakade detta.
My bad, läste hastigt mellan raderna! Ändå nyfiken på vad dom experimenterade med dock och vad som ledde till döden.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback