Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-05, 09:27
  #1
Medlem
Jag har laddat ner nod32 antivirus för windows 7 men det går inte att installera programmet alls, själva filen öppnas inte.

När jag försöker starta upp installationen av programmet så laddar den inte alls, hur gör jag nu?

Jag måste installera den då jag har fått en del virus som sagt, kan det vara virusen som hindrar installationen att starta?
Citera
2016-03-05, 09:28
  #2
Medlem
Anti-WOGs avatar
Adwcleaner
Citera
2016-03-05, 09:41
  #3
Medlem
Vill hellre ha nod32 antivirus, förstår dock inte varför den inte startas? För det är inget fel på programmet.
Citera
2016-03-05, 09:46
  #4
Medlem
Anti-WOGs avatar
Adwcleaner behöver du inte installera, utan den är webbaserad. Man laddar ner den tillfälligt och rensar datorn, sen tar man bort den.
Citera
2016-03-05, 09:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Adwcleaner behöver du inte installera, utan den är webbaserad. Man laddar ner den tillfälligt och rensar datorn, sen tar man bort den.

Jag söker dock efter en lösning på mitt problem.
Citera
2016-03-05, 09:56
  #6
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Jag söker dock efter en lösning på mitt problem.
Jag har ju gett dig en lösning. Då viruset har tagit över din dator så får du aldrig igång ditt Nod32, utan det enda du kan göra är att formatera hårddisken då du inte vill köra Adwcleaner i ett par minuter och sen är datorn virusfri. Men sitt där och tjura som en liten snorunge och vägra ta emot hjälp.
Citera
2016-03-05, 10:02
  #7
Medlem
Adwcleaner

Men det kanske är lättare att plocka ut hårddisken och köra den i en annan NOD32 försedd dator.
Citera
2016-03-05, 10:07
  #8
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Jag söker dock efter en lösning på mitt problem.

Alla (nåja, många) moderna maskar ser till att man inte KAN installera några "Kända" antivirusprogram efter att de har fått fäste.

Så, i värsta fall får man boota en PE-instans eller nåt (eller plocka disken till en annan dator) och rensa den vägen.
Citera
2016-03-05, 10:08
  #9
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Adwcleaner

Men det kanske är lättare att plocka ut hårddisken och köra den i en annan NOD32 försedd dator.
Ja, det låter enklare att skruva ner datorn och plocka över hårddisken till en annan dator. Risken är att det blir konflikt med den andra datorns operativsystem och sen virussöka i 20 minuter och sen sätta tillbaka allt igen.
Adwcleaner fixar viruset på kortare tid än TS hinner ta ut hårddisken från sin dator.
Men låt idioten få få vara en idiot...
Citera
2016-03-05, 10:13
  #10
Medlem
Anti-WOGs avatar
Hade TS följt mitt råd, då hade hans dator varit fri från virus för 40 minuter sedan.
Citera
2016-03-05, 10:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Hade TS följt mitt råd, då hade hans dator varit fri från virus för 40 minuter sedan.

Kan du länka till Adwcleaner? jag vet inte vad det är för sida..
Citera
2016-03-05, 10:15
  #12
Medlem
Anti-WOGs avatar
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback