Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-03-05, 12:23
  #37
Medlem
FSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Vi kommer oavsett se högre skatter och sämre välfärd ifall det fortsätter på den inslagna banan.

Skattetrycket i utbyte mot sämre välfärd kommer leda till "brain drain" och Sverige blir inte mycket bättre än säg, Polen, när det kommer till levnadsstandard.

Sätter man stopp nu blir det stålbad i säg 10 år för att sedan bli hyffsat bra igen.


"Kommer att"? Välfärden är redan minskad. Och KI gick ut häromdagen och sa att "Höj skatterna eller låna upp till dubbla BNP. Det finns inga andra pengar."

Det är redan här. Och förra flyktingvågen är knappt en belastning än. Tänk när alla dessa människor kommer ut i kommunerna på riktigt, och ska få egna lägenheter och gå på soc. Då kan de inte slåss mot varandra och föreståndarna samt lärarna på flyktingboendet. Då är det vi som är målet.

Vi måste börja segregera områden snabbt, och bygga upp ett slags favela-system, där de från favelan blir stoppade av polisen om de försöker tränga sig in i de fungerande områdena.

Just nu är det snarare så att bråkstakarna tvingas in i de fungerande områdena för att så snabbt som möjligt rasera allt på en gång.

Jag tror inte att någonhar förstått hur många människor som faktiskt har kommit. Och hur mörkt det kommer aett vara på gatorna.

Det är ett HELT omöjligt uppdrag. Det har ALDRIG någonsin gjorts något försök på att integrera och betala för över 100 000 människor bara så där. ALDRIG.

Det gäller att ta sig ut innan kreditgivarna vill ha tillbaka sina lån. För då kan vad som helst hända.
Citera
2016-03-05, 12:48
  #38
Avstängd
kassiopejaIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Det hände i Spanien 1975.

Att Franco dog var väl ingen statskupp? Dessutom var det över 40 år sen.
Nej, statskuppernas tid i Västereuropa är slut, för det är ju såååå demokratiskt! (en illusion, anser jag!)

Särskilt inte i Sverige där män feminiserats de senaste 45 åren, där knappt någon under 30 har någon vettig militär utbildning förutom de som är yrkesmilitärer.

Om inget radikalt händer så kommer det svenska folket gå till historien som ett folk som förstörde sig själva tills det knappt fanns några kvar.

Den nordiska rasen lever kvar som en spillra på landsbygden i Norge och Danmark, och på Island.
Citera
2016-03-05, 13:02
  #39
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kassiopejaIII
Att Franco dog var väl ingen statskupp? Dessutom var det över 40 år sen.
Nej, statskuppernas tid i Västereuropa är slut, för det är ju såååå demokratiskt! (en illusion, anser jag!)

Särskilt inte i Sverige där män feminiserats de senaste 45 åren, där knappt någon under 30 har någon vettig militär utbildning förutom de som är yrkesmilitärer.

Om inget radikalt händer så kommer det svenska folket gå till historien som ett folk som förstörde sig själva tills det knappt fanns några kvar.

Den nordiska rasen lever kvar som en spillra på landsbygden i Norge och Danmark, och på Island.

Jag menar 1981: http://www.theguardian.com/world/198...fromthearchive
Citera
2016-03-05, 14:20
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Det där är ju helt enkelt simpelt tänkande. Du står fast vid just nu och hur yttringarna ser ut just nu. Australien låter inte ens flyktingar på båtar komma in på fastlandet utan har gjort en deal med ett afrikanskt land att ta emot dem. Visst, lite gnäll från gnällkärringar i Sverige ser man någon gång per år, men inte mer än det.

Australien står fortfarande solitt i det internationella samfundet. Enbart några trädkramare från Sverige bryr sig om några ekonomiska migranter inte får tillgång till västlandets välfärd eller inte.

Vi kan på ett ögonblick ändra blad. Från gränskontroller till att de facto inte erkänna ockupanternas rätt att bevista Svensk mark. Inga konstigheter om man inte är fast i marxistiskt tänkande.

Kunde tyskarna göra det på några år för åttio år sedan klarar vi nog av att göra det ännu bättre idag.

Jag är själv för att vi skall ta emot flyktingar som flyr från krig. Läger precis som alla andra flyktingläger i tredje världen. De får mat, husrum och läkarvård inom murar. De får stanna så länge de vill, men självklart inte tillgång till välfärd skapad av andra.

Edit: I ett flyktingläger får de ju tillgång till välfärd skapad av andra så klart. Inte poängen. Absurt att vissa lyckligt lottade som lyckas beträda svensk mark ock skrika "asyyyyl" automatiskt höjer sin levnadsstandard till världstopp som är något vi tillsammans arbetat ihop, generation efter generation.

Problemet är ju att när de är klara med att skrika om asyl så drar de hit hela familjen, kräver boende och livstids försörjning åt allihopa. Sen ska allihopa utbilda sig (plugga SFI x antal år). Ska de jobba sen så tar de inte vad som helst. Det funkar inte.

Det värsta är enligt mig ur en rent estetisk och kulturell synpunkt att vårt land överfylls med en massa vidriga svartmuskiga stinkande jävlar. Att de sen våldtar, mördar och rånar, bygger upp getton osv. är den politiska aspekten på det.

Hade vi haft lite stamina så hade vi stängt gränsen och officiellt sagt att vi ska sanera vår invandrade befolkning och omvärdera våra medborgarskapslagar. Så länge vi inte använder gaskammare till det ska det inte vara några problem. Jag anser att målet måste vara utvisning av alla som kan utvisas, alltså även de s.k. "skötsamma".

Trots allt så de gör i USA. Hur många batikhoror hör vi grina om det per år? Problemet är att vi tar emot alla som kommer rent juridiskt. De får en viss status som motsvarar nåt som står i lagboken. "Uppehållstillstånd" hit eller dit. Flyktingmottagandet borde precis som du säger bestå i att man tar statligt ägd plan mark och smäller upp tält. Dessa skulle stå under mycket sträng bevakning.
Citera
2016-03-07, 20:24
  #41
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Denna gonattsagan läser jag varje kväll annars kan min lille tös inte sova:

"Det var en gång ett litet isolerat land, långt långt uppe i norr. Klimatet var svårt och förutsättningarna för gynnsam utveckling var i stort sett obefintliga. Men ursprungsbefolkningen kämpade på.
Dom levde ett mycket kort liv kantrat av kyla, svält och sjukdomar.
Generation efter generation offrade sitt blod, svett och sina tårar för sitt älskade fosterland.
I tusen år trälade dom på i motvind utan någon större utdelning.
Men dom gav aldrig upp.
Och till slut vände vindarna äntligen och ättlingarna fick lön för sina förfäders heroiska insats och stora möda.
På knappt etthundra år hamnade landet i framkant inom det mesta; teknologi, medicin, vetenskap, välfärd, skola, vård&omsorg, mänskliga rättigheter, jämnlikhet, företagande, fred, musik, konst och arkitektur..ja..inom det mesta helt enkelt. Till och med världsledande i mångt och mycket.
Folk levde i harmoni och allt var frid och fröjd.
Men det visade sig att folket hade det lite för bra började ta allt för givet. Folk blev loja och uttråkade. Vad skulle dom nu gå och grubbla på när inga större problem längre existerade?
Dom började söka med ljus och lykta efter problem som egentligen inte fanns.
Till den milda grad att hjärnorna på befolkningen började spöka!
Frågeställningar av typen: varför är det en tjej på skylten till tjejtoaletten? Tänk om tjejen känner sig som kille eller viceversa?! Diskrimenering faktiskt!
Den ena kände sig kränkt för att den andra kände sig kränktare än kränktast.
Eller för att citera denna epoks mest välrenommerade diktare, Marshall Bruce Matters den tredje:
-You find me offensive? I find you offensive, for finding me offensive!
Bollen var i rullning! Utför.
Men äntligen kom det något nytt och fräscht och spännande!
Massinvandring och försörjning av främmande minde utvecklade våldsbejakande kulturer! WOW vilken grej!
Och gud nåde den som diskriminerade med sin skepsis!
Landet gick all in och allt gick åt helvete på bara några tiotals år.
Snipp snapp snut, så var sagan slut.
Gonatt Sverige."

*Min lille tös är självklart fiktiv. Inte skulle väl jag sätta en stackars oskyldig till livet under dessa vansinniga förutsättningar.

Nu är ju inte detta sagoforum, så du kanske ska ta dina löjliga sagor någon annanstans. Om du är en sån där som tar sina egna sagor på allvar, då kanske du bör växa upp. Det är åtminstone positivt att du inte planerar att föröka dig.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback