Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-05-01, 22:59
  #25
Medlem
varsomfolks avatar
WeedWhacker har tipsat mig angående att det finns en leverantör för hampafrön kallad Svenska Foder som ''har 25 kg säckar för 800:- typ'' Detta låter mycket lovande! WeedWhacker startade även en tråd förut om att flygbomba en hel kommun vilket låter som en fantastisk idé enligt mig. I fallet att vi skulle kunna crowdfunda detta genom Indiegogo eller någon liknande crowdfunding tjänst vore det helt klart det bästa viset att skapa publicitet på.
Citera
2016-07-27, 23:39
  #26
Medlem
Är det pippifåglar eller flashbackpippi som har varit framme?
"Ett tiotal plantor växer jämnt utspridda i rabatten, som ser ut att nyligen ha vattnats."

http://www.ttela.se/nyheter/trollh%C...batt-1.3508655
Citera
2016-07-28, 16:30
  #27
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trike
Är det pippifåglar eller flashbackpippi som har varit framme?
"Ett tiotal plantor växer jämnt utspridda i rabatten, som ser ut att nyligen ha vattnats."

http://www.ttela.se/nyheter/trollh%C...batt-1.3508655
" Kanske elda upp dem... Alltså jag menar inte så! " HAHA
Citera
2016-11-27, 05:08
  #28
Medlem
puq123s avatar
Jahopp, nu är vi i knuten av 2017, hur gick det för er? Några bilder?
Citera
2016-11-27, 11:50
  #29
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puq123
Jahopp, nu är vi i knuten av 2017, hur gick det för er? Några bilder?

Så här är det varje år. Varje vår skapas en tråd som fylls med folk som säger att de ska ut och plantera frön, men sen rinner allting ut i sanden och ingen gör något.
Citera
2016-11-28, 03:54
  #30
Medlem
puq123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Så här är det varje år. Varje vår skapas en tråd som fylls med folk som säger att de ska ut och plantera frön, men sen rinner allting ut i sanden och ingen gör något.
Jo, jag vet Älskar Overgrow annars, tycker det är skitkul att läsa om. Synd att ingen gör det längre.
Citera
2016-11-28, 15:34
  #31
Medlem
knekt sparvs avatar
Jäklar, jag har tänkt pryda min stad i vår men hade ingen aning om att det här var ett existerande fenomen! Vad glad jag blir att vi är fler! En kompis gjorde samma sak förra året med väldigt lyckat resultat i sin stad. #normaliseramera
Citera
2016-11-29, 13:08
  #32
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag skall i år igen så som i säkert 15 år tidigare plantera ut några på lite mer synliga platser. Dock brukar jag försöka hitta ställen där de hinner bli lite större innan de upptäcks. Dock räknar jag egna planteringar i skogarna som försvinner som en del av Overgrow då det känns bättre då.

Sen tycker jag som uteodlare om Overgrow då det tar upp resurser att jaga cannabisplantor för myndigheterna även om jag alltid oroar mig för pollineringsrisken.

Jag misstänker dock att många fjortisar river upp overgrow-plantor och försöker röka bladen.
Jag vill uppmana alla att delta och att lämna hittade plantor i fred! Lycka till

Edit: Och gammal som jag är lever jag redan i 2017....ny tråd-dags.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback