Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-02, 19:14
  #1
Medlem
ReloadMasters avatar
Hej så här ser min startmeny ut och jag kan in te starta någon av apparna i Windows.
Någon som har fått detta problem och har en lösning: http://prntscr.com/aa3f7y

Jag har testat söka och fick upp att jag skulle köra:
Get-AppXPackage -AllUsers |Where-Object {$_.InstallLocation -like "*SystemApps*"} | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

under Windows Power Shell.
Det flöt på bra och inga fel uppstod men det fixade tyvärr inte problemet.

Så därför vänder jag mig till er i hopp om en lösning.

Detta problem uppstod efter att jag efter en omstart hamnade i en loop av blue screens och att datorn hängde sig vid inloggning eller tidigare.
Citera
2016-03-02, 20:38
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Backa tillbaka en tid - systemåterställning.

Detta kanske kan lösa ditt problem?
Citera
2016-03-02, 21:18
  #3
Medlem
ReloadMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Backa tillbaka en tid - systemåterställning.

Detta kanske kan lösa ditt problem?

Det var det jag gjorde när detta uppstod, en tidigare återställningspunkt än den jag valde finns inte.
Citera
2016-03-02, 21:52
  #4
Medlem
1FFs avatar
Var det återställningspunkten som orsakade det eller var det en lösning som inte fungerade?
Gör om det fast i felsäk.läge.


Kör W.update.

Kör en sfc /scannow.

Ladda ner och kör "Who crashed".
Citera
2016-03-02, 22:18
  #5
Medlem
ReloadMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Var det återställningspunkten som orsakade det eller var det en lösning som inte fungerade?
Gör om det fast i felsäk.läge.

Det var en lösning som fungerade då det var den som gjorde att jag blev av Blue screen jag fick annars.

Just nu crashar det inget utan bara att Windows Store och dess appar inte kan startas.

Datorn startade om automatiskt efter Windows igår och är uppdaterat.

SFC är kört och det är inga problem där (Windows did not find any integrity violations)
Citera
2016-03-02, 22:39
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReloadMaster
Det var en lösning som fungerade då det var den som gjorde att jag blev av Blue screen jag fick annars.

Just nu crashar det inget utan bara att Windows Store och dess appar inte kan startas.

Datorn startade om automatiskt efter Windows igår och är uppdaterat.

SFC är kört och det är inga problem där (Windows did not find any integrity violations)

Om appar och store borde funka efter återställningen så prova igen - men nu i felsäk.läge.

Vad säger who crashed?

Vilken ändring gjorde du på datorn en tid innan problemen startade?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback