Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-09, 02:12
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
ComHem är ingen kanal. Och ja, det är så klart E-sportskanalerna är rätt små men nu pratade vi inte om storlek här utan om huruvida dom finns. Sen gissar jag på ett ESPN-nätverket är större än båda Viasat och Eurosport.



Du glömde ett "K" där va? Sen så ska du inte blanda in biljard i Snooker.
Okej. Det vinnande laget i förra årets The International vann motsvarande sju miljoner pund. And change. Vad vill du ha sagt?


För Twitter är den enda plattform som räknas.

Att:

- Dart har en stor popularitet för att vara en enformigt och liten sport men där man kan vinna över 1 miljon euro.
- Ett twitterkonto är A och Ö som känd sportprofil,politiker eller artist


Ett av världens genom tiderna största matcherna i idrottshistoria kommer att ske den 26:e augusti mellan Conor Mcgregor och Floyd Mayweather, E-sporten kommer aldrig dra så mycket publik PR mässigt. Trump och andra stora sporprofiler och kändisar kommer aldrig sitta längst fram för att kolla på Dota 2. Inte ens Shaq har ju suttit där längst fram
__________________
Senast redigerad av Labanochapelsinen 2017-07-09 kl. 02:14.
Citera
2017-07-09, 02:17
  #266
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Att:

- Dart har en stor popularitet för att vara en enformigt och liten sport men där man kan vinna över 1 miljon euro.
- Ett twitterkonto är A och Ö som känd sportprofil,politiker eller artist
Fast för gamers så finns det massor av andra relevanta plattformar. Twitch till exempel. Tror även att Snapchat är mer intressant för kidsen än vad Twitter är. Det är helt enkelt en generationsfråga.

Citat:
Ett av världens genom tiderna största matcherna i idrottshistoria kommer att ske den 26:e augusti mellan Conor Mcgregor och Floyd Mayweather, E-sporten kommer aldrig dra så mycket publik PR mässigt. Trump och andra stora sporprofiler och kändisar kommer aldrig sitta längst fram för att kolla på Dota 2. Inte ens Shaq har ju suttit där längst fram
Mellan vilka? Okej, jag vet faktiskt att det är MMA som du pratar om, något som jag själv är klart mer intresserad av säg DoTA 2. Jag försökte dock skoja till det för att visa på att det helt enkelt handlar om att olika människor är intresserade av olika saker. Trump kommer givetvis aldrig att gå på till exempel The International eller VM i Starcraft men det säger egentligen ingenting. Vad har Shaq med saken att göra? Är han intresserad av E-sport eller vad?
Citera
2017-10-26, 16:53
  #267
Medlem
Med tanke på all annan ohälsosam skit som är på ingång så lär ju inte skillnaden bli så stor. Om barn tex sitter med occolus rift eller google prototype glajjor eller spelar dator, who cares.
Citera
2017-12-29, 11:32
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goochi
Med tanke på all annan ohälsosam skit som är på ingång så lär ju inte skillnaden bli så stor. Om barn tex sitter med occolus rift eller google prototype glajjor eller spelar dator, who cares.

Åtminstone barn som leker med ocolus rift kommer att måste röra på sig, just det allt handlar och inte att man sitter stilla i 10 timmar i sträck.
Citera
2019-05-23, 00:59
  #269
Medlem
Svart på vitt nu



https://www.svt.se/sport/e-sport/rik...r-inte-e-sport
Citera
2019-05-23, 12:53
  #270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Svart på vitt nu



https://www.svt.se/sport/e-sport/rik...r-inte-e-sport

Varför har du hakat upp dig på just e-sport? Du har postat den där länken i flera trådar idag.
Citera
2019-05-23, 13:00
  #271
Medlem
Lobstrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag är idag 32 år och då jag var en tonåring var väl E-sport endast stort i Sydkorea vad jag kan minnas och då hölls det största tävlingarna på europeisk nivå i en teaterlokal.

Det är ju klart att många idrottare kan avundas lite då de vet att sponsorerna drar sig till E-sport, kan tänka mig att alla som skall delta i Rio 2016 kommer kanske aldrig uppnå det där miljoner dollar som de skulle ha förtjänat, däremot är det en stor åldersgrupp som tittar på OS till skillnad från E-sport.

Jag ser en utveckling som kan slå hål på något tragiskt, jag ser fler nackdelar med E-sport än fördelar. Vore det inte för mig att börja idrotta hade jag aldrig fått gå på fester, träffa tjejer och skaffa ett bra jobb. Jag tror att väldigt få e-sportare ser ut som Maddelisk eller Heaton rent fysiskt och det finns väldigt få forskare som kan ens säga att det är hälsosamt att sitta vid datorn och det har nog bevisat många gånger med dessa utbrott då gamers slår sönder sina datorer och tv-spel.

Jag ser e-sport i samma kategori som poker, dvs att man kan tjäna mycket pengar vid en turneringsvinst men thats it, känner en i min hemort som har 5 mille på poker och ingen vet ens vem han är. De poker och e-sport har gemensamt är att man för det mesta sitter och spelar själv och man kan bli spelberoende som leder till ekonomiska besvär som förstörda datorer eller skulder. Finns inte en enda fördel med att spela poker eller e-sport i längden.

Det är många desperata försök som gamers gör märker , allt från att ha "dopingkontroll" till att vilja gå in i Riksidrottsförbundet, men saken är den att varken poker/shack är det heller.

Saken är den att det är endast en ung åldersgrupp (bara män också) som glor på e-sport och fåtal tjejer.

Jag har själv gamat mycket och jag fick som sagt inga vänner eller flickvänner för det, många gamers kan fastna i den där världen där man kanske för stunden känner till behövd under CS.GO men direkt du slår på datorn och lämnar stolen kommer verkligheten ifatt. Spelar man däremot fotboll har man åtminstone rört på sig och träffat sin spelare och man är med i ett team.

Vad tycker ni? Bör e-sport accepteras i samhället till den grad att föräldrarna skall investera pengar på en dyr tangentbord än en hockeyutrustning? Det sistnämnda ger en större nätverk socialt och inom yrkesbranschen.
Att hockey skulle ge ett större nätverk för yrken är helt fel väldigt fel.

När jag spelade som mest, spelade jag med många som jobbade i olika branscher, ingenjörer, byggare och blivande läkare. Är god vän med många av dem än idag.

Sen är ett tangentbord betydligt billigare än en komplett hockeymundering med bilturer, meldemskap osv.

E-sport är inte dåligt för hälsan, livsstilen är den som är ohälsosam. Ät rätt och rör på dig så är e-sport inte onyttigt.
Citera
2019-05-23, 13:52
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Varför har du hakat upp dig på just e-sport? Du har postat den där länken i flera trådar idag.

För att det är inte en sport, deal with it!
Citera
2019-05-23, 14:16
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
För att det är inte en sport, deal with it!

Fast det är inte topic, här är topicen den något luddiga om e-sport är en hälsosam framtid.
Men jag undrade bara varför du känner så starkt för det här? Varför hatar du e-sport så mycket? För det kan väl bara inte vara för att det inte är en sport?
Citera
2019-05-23, 14:47
  #274
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Svart på vitt nu



https://www.svt.se/sport/e-sport/rik...r-inte-e-sport
Du förstår fortfarande inte skillnad mellan "idrott" och "sport". Det är helt rätt att E-sport inte har i Riksidrottsförbundet att göra.
Citera
2019-05-23, 14:48
  #275
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Fast det är inte topic, här är topicen den något luddiga om e-sport är en hälsosam framtid.
Men jag undrade bara varför du känner så starkt för det här? Varför hatar du e-sport så mycket? För det kan väl bara inte vara för att det inte är en sport?
Han är sur för att hans son hellre spelar Fortnite och Brawlhalla än fotboll och hockey.
Citera
2019-05-25, 09:29
  #276
Medlem
Länk till vad definition av sport är

https://www.rf.se/Allanyheter/Uppdat...inkluderafler/

Tack RF för att ni uteslöt e-sporten!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback