• 11 846 online
  • 1 129 265 medlemmar
  • 58 584 042 inlägg
2017-07-09, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
ComHem är ingen kanal. Och ja, det är så klart E-sportskanalerna är rätt små men nu pratade vi inte om storlek här utan om huruvida dom finns. Sen gissar jag på ett ESPN-nätverket är större än båda Viasat och Eurosport.

Du glömde ett "K" där va? Sen så ska du inte blanda in biljard i Snooker.
Okej. Det vinnande laget i förra årets The International vann motsvarande sju miljoner pund. And change. Vad vill du ha sagt?

För Twitter är den enda plattform som räknas.

Att:

- Dart har en stor popularitet för att vara en enformigt och liten sport men där man kan vinna över 1 miljon euro.
- Ett twitterkonto är A och Ö som känd sportprofil,politiker eller artist

Ett av världens genom tiderna största matcherna i idrottshistoria kommer att ske den 26:e augusti mellan Conor Mcgregor och Floyd Mayweather, E-sporten kommer aldrig dra så mycket publik PR mässigt. Trump och andra stora sporprofiler och kändisar kommer aldrig sitta längst fram för att kolla på Dota 2. Inte ens Shaq har ju suttit där längst fram
Senast redigerad av Labanochapelsinen 2017-07-09 kl. 02:14.
Citera
2017-07-09, 02:17
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Att:

- Dart har en stor popularitet för att vara en enformigt och liten sport men där man kan vinna över 1 miljon euro.
- Ett twitterkonto är A och Ö som känd sportprofil,politiker eller artist
Fast för gamers så finns det massor av andra relevanta plattformar. Twitch till exempel. Tror även att Snapchat är mer intressant för kidsen än vad Twitter är. Det är helt enkelt en generationsfråga.

Citat:
Ett av världens genom tiderna största matcherna i idrottshistoria kommer att ske den 26:e augusti mellan Conor Mcgregor och Floyd Mayweather, E-sporten kommer aldrig dra så mycket publik PR mässigt. Trump och andra stora sporprofiler och kändisar kommer aldrig sitta längst fram för att kolla på Dota 2. Inte ens Shaq har ju suttit där längst fram
Mellan vilka? Okej, jag vet faktiskt att det är MMA som du pratar om, något som jag själv är klart mer intresserad av säg DoTA 2. Jag försökte dock skoja till det för att visa på att det helt enkelt handlar om att olika människor är intresserade av olika saker. Trump kommer givetvis aldrig att gå på till exempel The International eller VM i Starcraft men det säger egentligen ingenting. Vad har Shaq med saken att göra? Är han intresserad av E-sport eller vad?
Citera