Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-02, 17:52
  #1
Medlem
expectWhats avatar
Hej där!

Tänkte tatuera in Buddha och ett Yin & Yang märkte på underarmen.

Hur hade man kunnat göra och få dom två tatueringarna sammankopplade?

Kärlek till er.
Citera
2016-03-02, 18:02
  #2
Medlem
expectWhats avatar
Funderar på att Buddha ska sitta i meditationsställning med öppna händer och över högra handen så ska den högra delen av märket vara och över vänstra så ska den vänstra vara.
Citera
2016-03-02, 20:38
  #3
Medlem
MittNamnLevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expectWhat
Hej där!

Tänkte tatuera in Buddha och ett Yin & Yang märkte på underarmen.

Hur hade man kunnat göra och få dom två tatueringarna sammankopplade?

Kärlek till er.

Snälla var buddhist eller liknande om du ska göra den.. Är löjligt annars.
Har en klasskompis som gjorde en wholesleeve med buddha inspirerade motiv. När han blev tillfrågad av vår religionslärare att berätta lite om buddha kunde han ingenting och hela klassen skrattade. Min poäng är att det är bara töntigt att göra symboler och dylikt som man inte står bakom helhjärtat.
Citera
2016-03-02, 21:41
  #4
Medlem
expectWhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnLever
Snälla var buddhist eller liknande om du ska göra den.. Är löjligt annars.
Har en klasskompis som gjorde en wholesleeve med buddha inspirerade motiv. När han blev tillfrågad av vår religionslärare att berätta lite om buddha kunde han ingenting och hela klassen skrattade. Min poäng är att det är bara töntigt att göra symboler och dylikt som man inte står bakom helhjärtat.

Buddha är källan till mitt livs lärdom och mening så även om jag inte vet en massa om honom så står jag bakom helhjärtat.
Citera
2016-08-07, 14:22
  #5
Medlem
Nu vet jag att tråden är gammal men tänk på att Buddha tillhör Buddismen medan Yin & Yang kännetecknas av Taoismen.

Det är lite som att tatuera Jesus som håller i Koranen. Just saying.
Citera
2016-08-07, 18:09
  #6
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expectWhat
Buddha är källan till mitt livs lärdom och mening så även om jag inte vet en massa om honom så står jag bakom helhjärtat.

Hur kan han va källan till ditt livs lärdom och hur kan du stå bakom han helhjärtat när du inte vet så mycket om han? bara nyfiken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback