Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-02, 00:02
  #1
Medlem
Har svårt att besluta mig för material jag vill ha något som är enkelt att forma men ändå blir härdat och tåligt.

Det går att härda ytterligare med resin som blir en glansigt skyddade lager.
Citera
2016-07-20, 11:23
  #2
Medlem
Puviss avatar
Lera? Låter kanske nästan lite för självklart, men speciellt om man inte tänker bränna det så kan man använda det för att bygga en struktur för att arbeta vidare på med andra material, gips osv. Finns dessutom plastilina, ganska dyrt men hyfsat användbart; bränns inte, mjuknar och till och med smälta vid uppvärmning.
Citera
2016-08-14, 01:05
  #3
Medlem
Jag jobbar själv med lera som är lufttorkande 5k kilo ungefär men bygger upp med ståltråd/hönsnät sen gipsbindor för att få en stumme och utanpå det bygger jag med lera. Hönsnät är perfekt för att få upp volym. lera är hård och tåler en hel del man kan lägga på lager efter att den har torkat och man kan baka in tex ståltråd för att göra smal grejer utan några problem efter som att den i behöver brännas funkar också att sandpapper och skära i efter att den har torkat utan att det spricker osv

använder just nu

https://www.google.se/url?sa=i&rct=j...71215768422717

men finns massa olika märken har provat bla das och någon till men fimo har varit bäst hittills. leran går också att blanda ut med vatten då blir den till som gips ^^ men torkar saktare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback