• 1
  • 2
2016-03-03, 09:07
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomachinery
Jag tänker mig att folk som faktiskt dör har haft otur och förbrukat sina nio liv snabbt. Kanske räcker med att bo på ett taskigt ställe där man har halkat i en trappa åtta ggr.. nionde gången står det i tidningen.
När börjar man leva? Kan man dö åtta gånger i mammas mage?
Citera
2016-03-03, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxascandal
Hade en trevlig och långt ifrån drogfri kväll med en nära bekant och vi filosoferade lite så nu sitter jag här och har lite funderingar.

Vi talade om det här man brukar säga om katter; att de har nio liv.

Så nu sitter jag och tänker lite på hur det hade varit om man haft nio liv. Försök tänka er in i vetskapen att ni har de här liven att "jobba" med, vad hade ni slösat era liv på?
Ni ska se det som "extraliv" i typ Super Mario.

Ni får ursäkta den skumma formuleringen men det är så långt ifrån nyktert som Petter skulle ha sagt.

Personligen så hade jag nog bränt 6-7 liv under mina tonår. Gud vet på vad... Hoppa från för höga höjder eller överdoserat på diverse substanser. Konsten lär ju vara att hålla räkningen, tråkigt som fan om man råkar kasta iväg 4 liv på en onsdagsfylla och får hålla igen resten av livet.

Tankar?
Om människan hade haft 9 liv så hade ju det varit lika självklart som att hon nu har 1 liv, och följaktligen hade man inte tagit mer risker då än nu. Jämför om människan enbart levt i 10 år, vad säger att vi skulle ta mer risker nu än om vi bara levt i 10 år? Förutom faktumet att vi i teoretisk mening hinner ta fler risker ju längre man lever - men det va ju inte det som jag antar att du avsedde med frågan.
Citera
2016-03-03, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Har Gud en regel som säger att man måste kasta sig i en köttkvarn?

Jag hade nog levt på som vanligt.

Waow du var en skarp kniv i lådan.

Jag menar givetvis att jag skulle mördat mig själv 9 gånger och när jag kommer till himmlen så frågar jag gud. "Varför har jag 9 liv?"

Förstår du bättre nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in