Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-29, 21:47
  #1
Medlem
Ful, dum är ju självklart. Men rent psykologiskt kan det vara rädsla, alltså osäkerhet på sig själv som gör att man vill betala för då får man inte ett nej.

Att förbjuda någon då att köpa sex är ju grymt. Dessa människors låga självkänsla sänks då ytterligare. Är det en orsak att sexköp ska vara lagligt?

Man kan ju tänka sig att om de inte köpte sex så skulle de kunna skapa sig en bättre självkänsla. Värre då för de fula och dumma förstås.

Men så kan man tänka sig att för varje gång man köper sex så mår man sämre eftersom man inser hur jävla fel man är på något sätt. Så då vore det kanske bättre att förbjuda det. För deras egen skull?
Citera
2016-02-29, 21:51
  #2
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Ful, dum är ju självklart. Men rent psykologiskt kan det vara rädsla, alltså osäkerhet på sig själv som gör att man vill betala för då får man inte ett nej.

Att förbjuda någon då att köpa sex är ju grymt. Dessa människors låga självkänsla sänks då ytterligare. Är det en orsak att sexköp ska vara lagligt?

Man kan ju tänka sig att om de inte köpte sex så skulle de kunna skapa sig en bättre självkänsla. Värre då för de fula och dumma förstås.

Men så kan man tänka sig att för varje gång man köper sex så mår man sämre eftersom man inser hur jävla fel man är på något sätt. Så då vore det kanske bättre att förbjuda det. För deras egen skull?
Håller inte med. För många är det inte bara sex i sig det handlar. Man kanske har fantasier som man vill få uppfyllda som man inte kan eller orka ta sig för i "verkligheten". Många har partners..men får inte det dom vill..även om dom ändå kan älska sin partner och vill leva med denna.

Vi är olika..och en del har starkare och speciellare drifter än andra.
Citera
2016-02-29, 22:22
  #3
Medlem
Om jag skulle köpa sex så skulle det enbart vara av den anledningen till att jag slänger en sedel på horan. Att betala är 100% av nöjet. Att se en hora ta till sin kropp och att hon besitter en tillräckligt hög iq för att kunna nyttja det faktum att män bara vill åt hennes hål. Det är värdighet.

Jag är varken ful eller dum eller är osäker.

Jag värderar däremot horor mycket högre än alla gratisluder som inte ens har vett att betala för syndiga leverne.

Ps : Skulle aldrig köpa en hora då jag finner det totalt meningslöst och att själva förförelsen innan sexakten är den viktigaste biten. Den spänningen dör om jag betalar för kalaset.
Citera
2016-02-29, 22:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Om jag skulle köpa sex så skulle det enbart vara av den anledningen till att jag slänger en sedel på horan. Att betala är 100% av nöjet. Att se en hora ta till sin kropp och att hon besitter en tillräckligt hög iq för att kunna nyttja det faktum att män bara vill åt hennes hål. Det är värdighet.

Jag är varken ful eller dum eller är osäker.

Jag värderar däremot horor mycket högre än alla gratisluder som inte ens har vett att betala för syndiga leverne.

Ps : Skulle aldrig köpa en hora då jag finner det totalt meningslöst och att själva förförelsen innan sexakten är den viktigaste biten. Den spänningen dör om jag betalar för kalaset.
Du låter som en sociopat och det kan också vara en orsak att köpa sex, även om det i ditt fall handlar om att hellre förföra (manipulera).
Citera
2016-02-29, 22:42
  #5
Medlem
Att dömma andra människor är ofta ett tecken på ett problem man har.

(Mkt större än att bränna pengar på skönhet.)
Citera
2016-02-29, 23:11
  #6
Medlem
HemskeSvens avatar
Det var många fula dumma generaliseringar här. Låt folk köpa och sälja vad de vill.
Citera
2016-02-29, 23:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Du låter som en sociopat och det kan också vara en orsak att köpa sex, även om det i ditt fall handlar om att hellre förföra (manipulera).

Man förför inte horor utan man betalar och det är inget jag är intresserad av pga nämnd anledning som jag gav innan.
Citera
2016-03-01, 03:25
  #8
Medlem
Eller så slutar man bara överanalysera saker och tar dem för vad det är? Det är bara sex, slappna av din jävla översittare.
Citera
2016-03-01, 07:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Ful, dum är ju självklart. Men rent psykologiskt kan det vara rädsla, alltså osäkerhet på sig själv som gör att man vill betala för då får man inte ett nej.

Att förbjuda någon då att köpa sex är ju grymt. Dessa människors låga självkänsla sänks då ytterligare. Är det en orsak att sexköp ska vara lagligt?

Man kan ju tänka sig att om de inte köpte sex så skulle de kunna skapa sig en bättre självkänsla. Värre då för de fula och dumma förstås.

Men så kan man tänka sig att för varje gång man köper sex så mår man sämre eftersom man inser hur jävla fel man är på något sätt. Så då vore det kanske bättre att förbjuda det. För deras egen skull?
Du verkar kusligt insatt i ämnet....
Du slutade alltså efter första köpet..??..
Citera
2016-03-01, 20:04
  #10
Medlem
Bystskuggas avatar
Eller också är alla människor olika och generaliseringar av detta slag blir bara fel.
Citera
2016-03-01, 20:28
  #11
Medlem
Om du nu har ett behov som inte kan tillfredsställas på laglig väg, och du är beredd att bryta mot lagen för att tillfredsställa det, så kan jag hålla med om att du har ett problem. Om inte annat ett juridiskt.

Jag förstår inte de här diskussionerna dom dyker upp med jämna mellanrum som gör påståenden till höger och vänster om sexköpare och deras påstådda mentala hälsa, eller avsaknad av moral, som om trådskaparen vore någon expert inom psykologi. Skaffa dig en examen där ditt examensarbete handlar om just den psykiska hälsan (eller ohälsan) hos sexköpare i Sverige eller utomlands, där du intervjuar sexköpare och gör en lättare (eller mer ingående) psykoanalys av dem, varpå du får ditt arbete granskat av, och får sakutlåtande, av jämlikar. Sedan kan vi andra börja ta dina vilda idéer på lite mer allvar.

Män vill ha sex. Kvinnor vill ha pengar. Någonstans kommer de två mötas, och lagen kommer inte ha mycket att säga till om när, eller om, pengar blir en del av ekvationen.
Citera
2016-03-03, 01:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Men så kan man tänka sig att för varje gång man köper sex så mår man sämre eftersom man inser hur jävla fel man är på något sätt.
Varför skulle jag må dåligt av att köpa sex?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback