Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-29, 13:31
  #1
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Jag har installerat Linux Mint 17.3 på Virtualbox. När jag använder browsern så upplever jag det som att scrollande inte flyter på utan hackar delvis, reagerar ganska sakta på klick. Vad tror ni det beror på och vad kan man göra åt det? Behöver man uppdatera några drivrutiner eller ge den mer minnesresurser t.ex.?
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-02-29 kl. 13:34.
Citera
2016-02-29, 15:39
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Jag har installerat Linux Mint 17.3 på Virtualbox. När jag använder browsern så upplever jag det som att scrollande inte flyter på utan hackar delvis, reagerar ganska sakta på klick. Vad tror ni det beror på och vad kan man göra åt det? Behöver man uppdatera några drivrutiner eller ge den mer minnesresurser t.ex.?

Efter några dagars användning av Mint: Jag har inte Vb fast klickandet på menyer o.d. känns annorlunda jämfört med Windows. Man måste verkligen klicka exakt på x vid stängning etc. för att det ska ta. Skrollandet; jag har inte sett en skrollfunktion för musen i Mint. Det finns säkert en app för det.
Citera
2016-02-29, 17:41
  #3
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Jag menar när jag går upp och ner så hackar, inte att jag scrollar på mushjulet.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-02-29 kl. 17:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback