Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-29, 01:22
  #1
Medlem
Tstaafs avatar
http://m.direktpress.se/goteborg/Nor...liga-bostader/

Jag blir fullständigt galen när jag läser såna här reportage från journalister som fan inte ens kan vinkla ett PK-reportage ordentligt.

Snälla folket läs länken och fundera på om ni också lägger märke till några konstiga saker..
Citera
2016-02-29, 02:40
  #2
Medlem
Cornholio.s avatar
Oroa dig inte de kommer få vad det förtjänar i den framtida nurnbergrättegången 2.0!
Citera
2016-02-29, 02:58
  #3
Medlem
BewilderedHulders avatar
Ja, det var en liten kille med spring i benen ...

Det är enda det media serverar; Åsikter vinklade ifrån ett personligt perspektiv.
I det här fallet serverat under ilsken kommunist-röd logga med kommunist-stjärna.
Citera
2016-02-29, 04:14
  #4
Medlem
Tstaafs avatar
Jag hör av mig till dig ang ditt reportage i Tidningen Nordost. Reportaget handlade om mötet som hölls i Utby där det skulle diskuteras tillfälliga flyktingsbostäder.*

Jag blev minst sagt ställd och fundersam när ditt reportage till största delen handlade om hur lungt och sansat mötet hade varit.*

*Att läsa i reportaget att det skulle på något sätt vara Den autonoma Vänstern, eller Vålds Vänstern som den också brukar beskrivas av tex SÄPO och Polis, är för mig och många andra fullständigt galet! Att måla upp denna våldsbejakande grupp på det sättet är inte bara prov på dålig journalistik, utan också antingen rädsla, medhåll eller okunnighet från din sida!*

Att sedan även läsa att Sverigedemokraterna skulle ha "Kapat" liknande möten är ju ren och skär lögn! Det hade varit väldigt trevligt om du hade kunnat berätta vart dessa "Kapade" möten hade tagit plats, för då hade jag med största sannolikhet kunnat tagit reda på om det stämde eller om det är som jag nu säger, bara tagit rakt ur luften! **

Vidare kan man läsa att "alla fick plats"..då måste jag fråga dig en sak..du ställde en fråga till en viss Andreas i slutet där du, i all självklarhet undrade om "dom" kanske inte *tagit platser från vanliga Utby-bor.*

Svaret är med största sannolikhet JA på den frågan!! Det kommer 70-80 kanske 90 st personer, säkerligen mestadels unga svenska män från den överlägset mest våldsbenägna och åsiktshatande gruppen i Sverige, och så undrar du OM dom kanske tagit platser från vanligt folk!? *Folk blir livrädda när dom ser dom komma! Dom skiter rent ut sagt i allt vad Demokrati står för, folks fria vilja att välja vad man själv vill tro på och DET måste även du, kära Mia Pettersson förstå!*


Till sist bara...är inte det konstigt att man mobiliserar folk för att åka till en stadsdel, gå på ett möte som inte har något överhuvudtaget med dom att göra, *endast för att och jag citerar.."intressera sig av publikens frågor och hur dom skulle besvaras"!*


Nej skäms på er för alla dessa vinklade nyheter!


Mvh Ej Blind!

Jag skickade detta till journalisten via mail
Citera
2016-02-29, 06:47
  #5
Medlem
particulum1s avatar
Varför läser du då? Det måste ju vara ännu mer galet att läsa något som gör en fullständigt galen.
Citera
2016-02-29, 08:53
  #6
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tstaaf
http://m.direktpress.se/goteborg/Nor...liga-bostader/

Jag blir fullständigt galen när jag läser såna här reportage från journalister som fan inte ens kan vinkla ett PK-reportage ordentligt.

Snälla folket läs länken och fundera på om ni också lägger märke till några konstiga saker..

Du får gärna berätta varför repotaget skulle vara vinklat? I synnerhet om du blir galen på köpet.
Citera
2016-02-29, 13:42
  #7
Medlem
Tstaafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Varför läser du då? Det måste ju vara ännu mer galet att läsa något som gör en fullständigt galen.


Tyvärr så hade jag redan börjat läsa inslaget. Och hade det varit så att jag hade läst något liknande i denna blaska innan så hade jag självklart skippat dom sidorna och bläddrat fram till polisen rapport om den senaste veckans utryckningar direkt. Men jag har inte läst något liknande i den innan.
Citera
2016-02-29, 13:45
  #8
Medlem
Sglasss avatar
Det är just därför jag inte läser tidningar längre, allt är vinklat och korrupterat
Citera
2016-02-29, 17:22
  #9
Medlem
Orm Ondes avatar
Vad hon skriver är ju att mötet var fullt av vänsterextremister som kommit dit från andra stadsdelar och trängt ut Utbyborna. Det står ju faktiskt rakt ut i artikeln.

Som artikeln är skriven, så kan den antingen tolkas som en inlindad varning till allmänheten att inte gå och låta sin röst bli hörd, eftersom "Andreas" och annat vänsterslödder kommer att komma dit och notera vilka som kommer, eller också som en, ehuru inlindad, kritisk artikel mot att sådana som "Andreas" och hans polare kommer till möten där de inte har att göra för att uppträda hotfullt och ta upp plats som de boende i området borde ha förtur till. Ungefär så pass kritisk som en journalist i PK-media kan våga vara.

Skulle artikeln varit riktigt vinklad, skulle den inte innehållit något om "Andreas" och hans autonoma vänsterpatrask utan bara om hur lugnt och fint mötet gick. Nu gav den ju faktiskt information om vad som hände på mötet. Artikeln verkar ensidigt vänstervinklad p g a rubriken, men rubrikerna får författarna oftast inte sätta själva.

Jag avskyr journalister, men i ärlighetens namn får jag nog försvara artikelförfattaren här. Det står ju faktiskt relevant information i artikeln. Den kritiske läsaren får ju faktiskt ta del av att "Andreas" och sådant pack kommer för att sabotera mötena. Nyttigt att känna till det här, när det blir dags i mitt eget område för sådana här möten så får jag ta med en teleskopbatong i portföljen, för det fall någon äcklig autonomvänsterstjärtgossse vill få mig att hålla tyst.
Citera
2016-02-29, 17:30
  #10
Medlem
De tidigare mötena präglades av att många kom och ville veta mer, de var oroliga för att få sina bostadsområden som de betalt dyrt för nerlusade med asylsökanden.

Många som inte ens kom in och många frågor som ställdes utan att få bra svar. Jag tror detta ställde till med mer röra.

Men inte på något möte överhuvudtaget har det varit något våld eller kalabalik.

Så jag kan bara tolka att detta lugna möte helt enkelt möttes med ointresse från lokalbefolkningen och att det inte var så många som kom överhuvudtaget.

Man kan också tolka det som att folket nu insett att de blir överkörda oavsett vad man själv vill och helt enkelt är uppgivna och har gett upp kampen.
Citera
2016-03-01, 06:33
  #11
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tstaaf
Tyvärr så hade jag redan börjat läsa inslaget. Och hade det varit så att jag hade läst något liknande i denna blaska innan så hade jag självklart skippat dom sidorna och bläddrat fram till polisen rapport om den senaste veckans utryckningar direkt. Men jag har inte läst något liknande i den innan.

En acceptabel ursäkt, men nu vet du med säkerhet att denna media, och troligtvis annan media som ägs av samma ägare, och i faktum resten av all etablerad massmedia i detta landet skiter ut så mycket värdelöst, vinklat och lögnaktigt skit att du kan göra både ditt eget och det kollektiva intellektet en stor tjänst: Sluta läs skiten.

För ju mer skit du läser, ju mer skit kommer du att må.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback