Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-28, 20:22
  #1
Medlem
Hej!
Tanken är att jag ska dela på abonnemang med mina grannar där vi är 4 pers som har i programkort var från både Viasat och Canal Digital.

Fungerar det? Skulle vi få tillgång till alla kanaler, eller missar vi några ur deras utbud pga kodning eller så?
Citera
2016-02-28, 22:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Hej!
Tanken är att jag ska dela på abonnemang med mina grannar där vi är 4 pers som har i programkort var från både Viasat och Canal Digital.

Fungerar det? Skulle vi få tillgång till alla kanaler, eller missar vi några ur deras utbud pga kodning eller så?

Hade en dreambox för några år sen med kortdelning över nätet. Det var nån ljusskygg snubbe från blocket som jag köpte av och som hade servern. Funkade fint tills han åkte dit.

Är inte helt säker men jag tror att den som kör servern löper störst risk så det kan vara värt att inte vara server.
Citera
2016-02-28, 22:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fajimbo
Hade en dreambox för några år sen med kortdelning över nätet. Det var nån ljusskygg snubbe från blocket som jag köpte av och som hade servern. Funkade fint tills han åkte dit.

Är inte helt säker men jag tror att den som kör servern löper störst risk så det kan vara värt att inte vara server.
Asså nu är ju inte tanken att jag ska köra någon dreamboxserver eller så. Utan jag tänkte bara nyttja den som digitalbox med 2 kortplatser liksom.
Citera
2016-02-28, 22:43
  #4
Medlem
NickLidstroms avatar
Ja det fungerar inte med många HD kanaler längre, det ni skulle kunna göra är att slå ihop er två och två och köra tvillingkort på respektive abonnemang.

Med detta blir det ju en liten förhöjd månadsavgift, dock inte så mycket.

Krävs dock två boxar, men det är det ju värt.
Citera
2017-06-02, 20:00
  #5
Medlem
hur får man det att fungera utan camodulen?

min plastkort måste vara i modulen och inte själv i dreamboxen dm900

för man kan inte dela kort ifall den sitter i modulen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback