Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-28, 19:11
  #1
Medlem
Hej Flashback!

Det är nästan varje dag som vi läser och diskuterar artiklar som på ett eller annat sätt går emot verkligheten och/eller spottar på svensken (speciellt vita män). Oftast knyter man handen i fickan och går vidare med det.

Men vad sägs som att skicka ett mail till författaren av artikeln och ge den kritik för sitt arbete? Jag har flera gånger mailat och påpekat saker och det är ganska ofta jag fått svar. Men jag tror faktiskt det hade blivit en rätt effektiv grej av det hela om många(!) mailade och sa ifrån.

Vad tror ni om det?
Brukar du maila?
Citera
2016-02-28, 19:20
  #2
Medlem
sylvia.borins avatar
Det har hänt, ja. Har dock träffat tillräckligt många journalister för att veta hur hjärntvättade de är, så jag ser det inte som någon idé. Faktum är att jag undviker svensk media.

Vill du påverka så föreslår jag att du börjar med att diskutera med dina vänner och släktingar. Kanske kunde du höra av dig till nån sajt typ Fria Tider eller Avpixlat och höra om de vill ha hjälp med att göra reportage eller skriva något?
Citera
2016-02-28, 19:27
  #3
Avstängd
Mertillens avatar
Maila bara om du vill ha statistikuppgifter. Bättre att ringa, spela in och lägga ut här på Flashback.
Citera
2016-02-28, 19:55
  #4
Medlem
Svejks avatar
Vi provar ett annat forum och ser hur detta tas emot.

Integration och invandring --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback