Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-28, 01:09
  #181
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wic0
Det svårt att jämföra hockey och kamsport just på grund av det om jag tolkat dig rätt.
Spelar ingen roll i hockey om du har 0 skott i period 1 och 2, men gör 8 mål i den sista, då vinner du antagligen ändå.

MMA är lite tvärtom.
Vinner du skotten med 15-0 i period ett och två, men släpper in 8 mål i den sista så vinner du troligen ändå.
Så.. Svårt att jämföra.

Bisping träffade ju bevisligen inte speciellt mkt med sina slag, Silva såg ut som han skulle kunna gå 5 ronder till.

Alltså är jämförelsen logisk... att bara du slår så får du poäng skit samma om du träffar eller inte.
__________________
Senast redigerad av nousernameneeded 2016-02-28 kl. 01:12.
2016-02-28, 01:16
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Bisping träffade ju bevisligen inte speciellt mkt med sina slag, Silva såg ut som han skulle kunna gå 5 ronder till.

Alltså är jämförelsen logisk... att bara du slår så får du poäng skit samma om du träffar eller inte.

Men skämtar du eller? Bisping träffad mer slag och även significant strikes. Och han hade oktangon kontroll i minst 4 ronder. Inte fan kan väl domarna döma efter vem som ser tröttast ut i 5e ronden förstår du väl?
2016-02-28, 01:16
  #183
Avstängd
wic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Bisping träffade ju bevisligen inte speciellt mkt med sina slag, Silva såg ut som han skulle kunna gå 5 ronder till.

Alltså är jämförelsen logisk... att bara du slår så får du poäng skit samma om du träffar eller inte.

Bisping förde i stort sett hela matchen medan Silva står som en gjuten pelare och spelar clown, vilket gör en hel del.
En hel del som inte är en fördel för Silva, förstår inte varför han gör på det viset.

Har inte siffrorna framför mig, men Bisping både slog mer och träffade fler slag. Även om Silva procentuellt sett träffade fler slag, men det har ju att göra med att han spenderade merparten av matchen med att leka staty.
2016-02-28, 01:20
  #184
Medlem
Silva får skylla sig själv. han skulle gå attack mode mot Bispring i början av fjärde.
2016-02-28, 01:21
  #185
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wic0
Bisping förde i stort sett hela matchen medan Silva står som en gjuten pelare och spelar clown, vilket gör en hel del.
En hel del som inte är en fördel för Silva, förstår inte varför han gör på det viset.

Har inte siffrorna framför mig, men Bisping både slog mer och träffade fler slag. Även om Silva procentuellt sett träffade fler slag, men det har ju att göra med att han spenderade merparten av matchen med att leka staty.

Har svårt att se att Bisping träffade fler slag än Silva för även om han stod och clowna sig i hörnet så flöt han undan väldigt snyggt från Bispings slag och träffade mer och hårdare än Bisping.

Sen har du helt rätt i det övriga att Silva stod och lekte clown i ett hörn som retade gallfebern på mig och tydligen många andra då han hade chansen att avsluta matchen då Bisping mer eller mindre var skakad.

Men jag skall se om fjärde ronden av denna match då det var mer eller mindre den som var avgörande.
__________________
Senast redigerad av nousernameneeded 2016-02-28 kl. 01:23.
2016-02-28, 01:32
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Har svårt att se att Bisping träffade fler slag än Silva för även om han stod och clowna sig i hörnet så flöt han undan väldigt snyggt från Bispings slag och träffade mer och hårdare än Bisping.

Sen har du helt rätt i det övriga att Silva stod och lekte clown i ett hörn som retade gallfebern på mig och tydligen många andra då han hade chansen att avsluta matchen då Bisping mer eller mindre var skakad.

Men jag skall se om fjärde ronden av denna match då det var mer eller mindre den som var avgörande.

Sorry, men han träffade DEFINITIVT mer slag än silva. Silva skulle bara kört på i 4e o 5e ronden, man såg ju att bisping var helt groggy, o endå lät silva att bisping återhämta sig.
2016-02-28, 01:34
  #187
Avstängd
wic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Har svårt att se att Bisping träffade fler slag än Silva för även om han stod och clowna sig i hörnet så flöt han undan väldigt snyggt från Bispings slag och träffade mer och hårdare än Bisping.

Sen har du helt rätt i det övriga att Silva stod och lekte clown i ett hörn som retade gallfebern på mig och tydligen många andra då han hade chansen att avsluta matchen då Bisping mer eller mindre var skakad.

Men jag skall se om fjärde ronden av denna match då det var mer eller mindre den som var avgörande.
Här har du statsen för alla ronder.

Rond för rond kan du läsa här (även totala). http://se.ufc.com/event/ufc-fight-ni...ichael-Bisping

Jag försöker inte försvara Bisping, bara förklara varför han vann.
Men du gör helt rätt i att kolla om den, kollat om rond 3 och 4, tycker fortfarande samma sak.
Ska kolla hela matchen igen imorgon.
Tack för i natt.
2016-02-28, 01:46
  #188
Medlem
OleYellers avatar
Det kanske bara är jag, men jag bedömer träffar helt olika beroende på vem det är som landar. Man studsar ju inte direkt upp när Bisping landar en bra jabb eftersom man vet att man får lägga till en hel del padding där, med Anderson är det tvärtom; träffar han så skadar det varje gång. Min erfarenhet av kämparnas farlighet spelar definitivt in i min bedömning. I min värld vann Silva det här knappt men klart. 48-47.
Möjligen hade min bedömning sett annorlunda ut om jag aldrig sett någon av kämparna tidigare. Jag hade ingen favorit här på förhand heller, ville bara se en bra fight.
2016-02-28, 02:32
  #189
Medlem
Bobby Creeks avatar
Domarna kan också göra fel som i detta fallet engligt mig. Silva var dominant här punk slut! Bisping hade hjärta och mod men inget mer. Var domarna engelsmän så förstår man deras beslut annars är det bara skam för ufc och sporten. Kampsport handlar också mycket om att få in stabila och snygga slag och inte bara slå runt som en galning.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback