• 9 373 online
  • 1 175 911 medlemmar
  • 60 663 157 inlägg
2016-02-27, 09:45
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Gina ändrar på nationalsången och sjunger på arabiska som mellanakt. Gråter sedan glädjetårar för att hon ser det som det slutgiltiga beviset på att mångkulturen (dvs menakulturen) tagit över Sverige:

http://www.expressen.se/noje/gina-sj...n-pa-arabiska/

Bra eller dåligt? Eller bryr ni er inte?
Citera
2016-02-27, 09:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hela världen skrattar åt oss. Typ världsmästerskap i självutplåning. Hur är detta ens möjligt?

Jämför med USA: Helvete om amerikanska nationalsången skulle förvrängas på något mångkulturellt sätt i en stor TV-sändning. Det skulle bli totalt uppror.

Eller Japan, Thailand eller vilket annat land som helst med lite stolthet.
Citera
2016-02-27, 09:53
Medlem
SS-Nordosts avatar
Citat:
Istället för att sjunga "Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden" kommer de att sjunga "jag vill leva jag vill dö på jorden".
Perfekt, då tycker jag att Gina Dirawi kan börja att leva någonstans utanför Norden, helst med en gång.

Det här är en skymf mot Sverige, den svenska nationalsången skall självklart inte sjungas på arabiska eller på hebreiska.

Det är inte länge nu innan det kommer fram ett förslag om att arabiska skall vara ett minoritetsspråk, och att det sedan skall läras ut i de svenska skolorna.
Det verkar bara gå snabbare och snabbare nu, snart har skeppet sjunkit helt. Speciellt med den kommande flyktingkatastrofen.
Senast redigerad av SS-Nordost 2016-02-27 kl. 09:54. Anledning: Smärre stavfel
Citera
2016-02-27, 09:57
Medlem
Det bara svider i hela kroppen, över att många svenskar verkar tro att "det ska vara så här". Ett fullständigt självutplånande, ingen som helst stolthet över vilka vi är och vår bakgrund. Det är något helt otroligt att ett lands nationalsång ska sjungas på arabiska (!) i landets största TV-show.

Det saknar helt motstycke. Skulle inte kunna hända i något sunt land utanför EU, och jag tror faktiskt inte att det skulle kunna hända i något annat EU-land heller. Danmark, Tyskland? Nej, otänkbart.
Citera
2016-02-27, 09:58
Medlem
laxen69s avatar
Kollar inte på annat än finalen i detta speltakel, men personligen skulle jag stänga av tv'n i vredesmod, gå ut i garaget och slå i fler spik i kistan.
Citera
2016-02-27, 10:02
Medlem
Vad blir nästa steg för Svt. Låta någon skita på den Svenska flaggan?.

Man blir fan mållös över idiotin.
Citera
Medlem
En jävla smartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det bara svider i hela kroppen, över att många svenskar verkar tro att "det ska vara så här". Ett fullständigt självutplånande, ingen som helst stolthet över vilka vi är och vår bakgrund. Det är något helt otroligt att ett lands nationalsång ska sjungas på arabiska (!) i landets största TV-show.

Det saknar helt motstycke. Skulle inte kunna hända i något sunt land utanför EU, och jag tror faktiskt inte att det skulle kunna hända i något annat EU-land heller. Danmark, Tyskland? Nej, otänkbart.

Fast... en dejlig rosa är väl inte sveriges nationalsång? När blev den det?

Är det inte rätt dassiga nationalister som inte vet det?

Från twitter:

Gina غنى Dirawi ‏@anaginas för 1 timme sedan
Nej Expressen..Jag har inte ändrat om nationalsången till arabiska, utan jag sjunger "jag vet en dejlig rosa" på arabiska?

https://twitter.com/anaginas/status/703485897799548928
Citera
Medlem
Jag personligen skiter i all denna invandrarhysteri, det påverkar inte mitt vardagliga liv.

Men nationalsången rör man fan inte! Jag blir alltid stolt/tårögd när t ex random sportlag vinner nåt, jag skiter i om det är tre kronor eller nåt random bowlinglag. När nationalsången spelas för ett gäng lönnfeta personer som knappt kommer nämnas i media, då kan man känna stolthet för Sverige.

Detta borde fan vara kriminellt!
Citera
2016-02-27, 10:04
Medlem
BewilderedHulders avatar
Det spännande med mångkultur är att någons glädjetårar kan vara någon annans sorg.

Något är lite nytänkande och experimentellt för en nykomlingen så är det hädiskt för den inhemska. Mina tårar var av sorg och vrede över att jag hoppades att ingen som blivit gruppvåldtagen av arabisktalande barbarer hade låst in sig i sin trygga vrå i sällskap med mellon skulle och får höra den sång som borde betyda hopp och stolthet på det främmande språket hennes föregripare använde sig av.

Jag hatar mångkultur med hela mitt hjärta.
Jag förstår varför det finns krig i världen. Jag fattar varför människor inte kommer överens!
Senast redigerad av BewilderedHulder 2016-02-27 kl. 10:07.
Citera
2016-02-27, 10:06
Medlem
Om det är så att nationalsången framförs på arabiska i Melodifestivalen i kväll, då är måttet rågat. Då reser vi kuvade svenskar oss, och tågar mot riksdagen. Ta med vad ni vill, snöskyfflar, spett, yxor, vad ni än må ha hemma och så tågar vi mot riksdagen och visar att detta är inte OK.
Citera
2016-02-27, 10:09
Medlem
En jävla smartskalles avatar
Citat:
Om det är så att nationalsången framförs på arabiska i Melodifestivalen i kväll, då är måttet rågat.

När blev "en dejlig rosa" nationalsång?
Citera
2016-02-27, 10:09
Medlem
Citat:
Om det är så att nationalsången framförs på arabiska i Melodifestivalen i kväll, då är måttet rågat. Då reser vi kuvade svenskar oss, och tågar mot riksdagen. Ta med vad ni vill, snöskyfflar, spett, yxor, vad ni än må ha hemma och så tågar vi mot riksdagen och visar att detta är inte OK.

Haha, troligt! Dom få som ens orkar bryr sig kommer starta tramstrådar här som kommer papperskorgas ganska fort.

En svensk tiger.
Citera