Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-30, 04:35
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Jag är som sagt knappast tillräckligt påläst hur det fungerar med olika arkitekturer och hur det fungerar över generationer

Nej det är inte jag heller. Det kan mycket väl bli något annat framöver om det fungerar bättre.
Men just nu tycks X-86 arkitekturen varit det rätta valet. Vad jag förstår så använde första XBOX:en även den X-86 arkitekturen.

Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Är det verkligen förstahandsuppgifter?

Nej det är bara rykten än så länge.
Spänningen stiger. Men jag vore verkligen inte förvånad om Nintendo väljer annat bara för att det passar deras nya gimmick bättre.
Citera
2016-05-30, 05:13
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Nintendo borde verkligen bli tredjepart känner jag. Jag kan inte se någon annan väg för Nintendo. Undrar var Nintendos smärtgräns går vad gäller antal sålda konsoler? 9 miljoner, 7 miljoner, 5?

Jag vill gärna se Nintendo på bara en konsol och inte gå multi. Men jag tycker inte att Nintendo själva är dem som skall göra hårdvaran.
Om Nintendo gick ihop med antingen Microsoft eller Sony och släppte sina spel till en av deras konsoler.
Citera
2016-06-11, 18:43
  #63
Medlem
PrinceMeandors avatar
Är det inte lite märkligt att vi inte har hört något om NX? Om det stämmer att de ska släppa skiten tidigt nästa år så är det väl på tiden att vi får veta lite om vad som är på gång?
Citera
2016-06-11, 18:50
  #64
Medlem
TokyoBarns avatar
Varför går inte bara Nintendo ihop med SEGA och släpper en konsol ihop?

Nintendo verkar ju ha nollkoll nuförtiden, deras konsoler ser ut som skit och alla spelsläpp blir uppskjutna hela tiden, NOLL marknadsföring för Wii-u.

Dom är så otroligt pinsamma, och dom gör allt för att folk ska betala överpris för deras spel, synd att den principen inte håller längre, hoppas nästan att skiten konkar snart.

Dom kommer förlora så sjukt mkt pengar på denna nya konsolen, att det blir deras sista, kanske dags att ta in folk som vet hur man designar och marknadsför en konsol denna gång

''Men vi har ju Super Mario och Zelda!'' Ja, men nu duger inte ens det, folk vill ha mer.
__________________
Senast redigerad av TokyoBarn 2016-06-11 kl. 18:54.
Citera
2016-06-12, 12:28
  #65
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Varför går inte bara Nintendo ihop med SEGA och släpper en konsol ihop?

Nintendo verkar ju ha nollkoll nuförtiden, deras konsoler ser ut som skit och alla spelsläpp blir uppskjutna hela tiden, NOLL marknadsföring för Wii-u.

Dom är så otroligt pinsamma, och dom gör allt för att folk ska betala överpris för deras spel, synd att den principen inte håller längre, hoppas nästan att skiten konkar snart.

Dom kommer förlora så sjukt mkt pengar på denna nya konsolen, att det blir deras sista, kanske dags att ta in folk som vet hur man designar och marknadsför en konsol denna gång

''Men vi har ju Super Mario och Zelda!'' Ja, men nu duger inte ens det, folk vill ha mer.
3DS har ju sålt i över 60 miljoner exemplar, så helt ute och cyklar är de ju inte. Men kan hålla med om att just Wii U floppade ganska hårt tack vare bristande marknadsföring även om det är en fantastisk konsol.
Citera
2016-06-12, 12:52
  #66
Medlem
De som leder nintendo och sköter organisationen och styrningen av företagets arbetsfördelning och resurser verkar vara skrämmande efterblivna.

De sitter på extremt många starka varumärken, men sedan använder de sig inte av dem och släpper mängder med skit som ingen vill ha.

Visst, vi har fått ett Mario Kart, ett Super Smash bros etc.. Men hur är det möjligt att det nu snart har gått en hel "generation" för Wii U och vi inte fått ett "riktigt" Mario-spel i 3D eller ett riktigt Zelda-spel?
Citera
2016-06-13, 22:37
  #67
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
3DS har ju sålt i över 60 miljoner exemplar, så helt ute och cyklar är de ju inte. Men kan hålla med om att just Wii U floppade ganska hårt tack vare bristande marknadsföring även om det är en fantastisk konsol.

Självklart, menade såklart Stationära konsoler, dom har inte varit bra sedan 64an slog igenom, dom borde hålla sig till bärbart och stanna där
Citera
2016-06-15, 21:47
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Men även om de säljer den dyrare, så kan inte konsolen bli så jättestark om de samtidigt avfärdar tanken att sälja den med förlust.

Vad du glömmer är att det skett ett generationsskifte sen PS4 släpptes. Både CPU och GPU tillverkas med ny teknik som ger lägre energiförbrukning och högre prestanda. Vidare har även minneskretsar blivit billigare och snabbare. Om sen Nintendo går tillbaka till kasett gör man sig av med skivläsaren som kostar pengar. Kasetter på 32 och 64 Gb räcker gott och väl till alla spel och så slipper man jobbiga laddtider.

Nintendo kan för ett konsumentpris på runt 2000 kr sätta ihop en konsol som slår PS4 på fingrarna rent prestandamässigt. Vid släpp lär konsolen kosta 2500 eller 3000 kronor och Nintendo gör således en fin vinst på varje konsol.

Jag tippar på att Nintendo kommer att släppa den billigaste konsolen, den blir oxå svagast men eftersom man inte gett sig in i VR racet är inte mycket förlorat eftersom 4K i varje vardagsrum fortfarande är många år fram i tiden, NX kommer att klara 1080p och 60 fps utan problem och det är det enda som betyder något.
__________________
Senast redigerad av Gincan 2016-06-15 kl. 22:08.
Citera
2016-06-16, 10:16
  #69
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Nintendo borde verkligen bli tredjepart känner jag. Jag kan inte se någon annan väg för Nintendo. Undrar var Nintendos smärtgräns går vad gäller antal sålda konsoler? 9 miljoner, 7 miljoner, 5?
Jag har aldrig hört någon säga samma sak om Apple, trots att de bara har en fjuttbit av smartphonemarknaden som i övrigt totalt domineras av Android.

Apple är helt ok med sin lilla bit som ger nästan alla intäkter för smartphones och så kan många av de resterande få göra smartphones till förlustresultat i slutändan...

Nintendo är inte nödvändigtvis störst men de gör normalt en vinst medan det har sett sämre ut på den punkten hos de övriga och det är ju det det handlar om.

Om Nintendo sålde 5 miljoner konsoller och gjorde en miljon i vinst per konsoll hade de varit jättenöjda.
Citera
2016-06-16, 10:18
  #70
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Jag vill gärna se Nintendo på bara en konsol och inte gå multi. Men jag tycker inte att Nintendo själva är dem som skall göra hårdvaran.
Om Nintendo gick ihop med antingen Microsoft eller Sony och släppte sina spel till en av deras konsoler.
Nintendo kunde tidigare ha köpt upp Valve, släppt spelen genom Steam och sålt speltillbehör och publicerats andra spel den vägen. De hade ju omedelbart blivit störst på spel då.
Citera
2016-06-16, 10:21
  #71
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Jag tippar på att Nintendo kommer att släppa den billigaste konsolen, den blir oxå svagast men eftersom man inte gett sig in i VR racet är inte mycket förlorat eftersom 4K i varje vardagsrum fortfarande är många år fram i tiden, NX kommer att klara 1080p och 60 fps utan problem och det är det enda som betyder något.
4K är inte så långt fram i tiden skulle jag tro, inte heller ser jag varför Nintendo nödvändigtvis alltid måste ha den svagaste hårdvaran, dock så enligt AMD är HDR viktigare än högre upplösning och det hade man ju kunnat nyttja genom att räkna med exempelvis genom att utgå ifrån att det som kommer imponera mest på folk är den högre kontrasten på de nyare skärmarna snarare än den högre detaljåtergivningen.

Fast ser man till vad som utlovas med Xbox Scorpio så antar jag att en sådan kan produceras för under $500, kanske säljas för $400 och det är ju inget orimligt pris (likvärdig grafikprestanda som RX 480 som AMD kommer sälja för $199 nu.)
Citera
2016-06-16, 14:55
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
4K är inte så långt fram i tiden skulle jag tro

För att 4k ska vara relevant som säljargument för en konsol krävs det att konsumenten har en 4k TV, enligt alla prognoser jag sett kommer det att dröja långt in på nästa årtionde innan en majoritet av alla hushåll har en 4k TV. Nintendo har alltså inget behov av att sälja sin konsol med 4k. Både Sony och Microsoft kommer att sälja sina nya konsoler med VR som säljargument.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback