Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-07, 03:05
  #601
Medlem
Hugh.Munguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Jag blev lite orolig när de visade både ARMS och 1-2-Switch som har motion funktion, men i ARMS är det inget krav. Det går att spela med vanliga knappar om man vill.

Jag ser det bara som en nackdel. Det innebär bara att de flesta kommer dras mot minsta motståndet och spela allt i handkontrollsläge. Då kommer spelen gå mer och mer emot detta och motion control prioriteras ner.

Speciellt synd är det då vänster och höger Joycon har tillräckligt med knappar och spakar för vanliga äventyr/plattform-spel. Tänk Zelda där man lyfter skölden med vänster joycon, slår med svärdet med höger, samt springer med analogspaken. Ska detta bli bra så måste det i princip vara utvecklat för att i första hand spelas så då spelet måste få rätt känsla över det hela.

Då får man dessutom faktisk användning av 3D rumble då spelet kan ge information om vad som händer genom rumblefunktionen. 3D rumble fungerar som jag förstått det inte när man använder joycon som handkontroll (det blir ju fortfarande rumble, men tydligen ska effekten inte vara bra).

Tillägg: Zelda på Wii funkade inte så då man var tvungen att använda en klumpig "nunchuck". Denna gången finns det potential att få det rätt.
__________________
Senast redigerad av Hugh.Mungus 2017-02-07 kl. 03:26.
Citera
2017-02-07, 12:05
  #602
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Efter att ha testat Switch kan jag bara säga en sak - jag ska ha en. Gick i tankarna på att avboka min Switch och köpa längre fram istället iom att det såg ut som om jag inte skulle få möjlighet att testa den p.g.a. all kö på Lördagen, men efter att ha fått testa den på Söndagen (och sett Nintendos tydliga marknadsföring) så är jag nästan sätta min dator på att den inte kommer floppa som Wii U gjorde.

Gött att du är så positiv! Hoppas att du återkommer i tråden när konsolen är släppt! Vill gärna höra mer om din upplevelse med den.
Själv är jag fortfarande bränd efter Wii-floppen. Satan i gatan vad jag hade tråkigt med den konsolen.

En del av mina negativa känslor kring Switch beror delvis på Wii, delvis på att jag använder min PS4:a som "multimediamaskin" (eller vad man vill kalla det).
På min PS4:a kör jag Spotify, SvtPlay, Viaplay, Youtube och spel. Lirar jag spel med polare så är det busenkelt att snacka med varandra via headset, etc. och det finns ett enormt utbud av spela i olika genres. Sen är de hyfsat på G med Virtual Reality.

Switch ligger typ i samma prisklass som PS4/XBone, men erbjuder väl inte ens hälften av funktionerna (om ens någon?), plus ett väldigt smalt/litet spelbibliotek.
Hade Switch bara erbjudit lite mer så hade jag varit på, för Super Mario Galaxy är bland det ballaste jag spelat, Zelda-spelen är väl alltid trevliga, och så vidare. Men jag anser mig få oerhört lite för pengarna Framförallt om man jämför med vad PS4 och XBone erbjuder.

Jag har nog upprepat mig kanske hundra gånger i den här tråden nu, så jag ska ta och chilla lite med min negativitet.
Citera
2017-02-07, 12:23
  #603
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Gött att du är så positiv! Hoppas att du återkommer i tråden när konsolen är släppt! Vill gärna höra mer om din upplevelse med den.
Själv är jag fortfarande bränd efter Wii-floppen. Satan i gatan vad jag hade tråkigt med den konsolen.

En del av mina negativa känslor kring Switch beror delvis på Wii, delvis på att jag använder min PS4:a som "multimediamaskin" (eller vad man vill kalla det).
På min PS4:a kör jag Spotify, SvtPlay, Viaplay, Youtube och spel. Lirar jag spel med polare så är det busenkelt att snacka med varandra via headset, etc. och det finns ett enormt utbud av spela i olika genres. Sen är de hyfsat på G med Virtual Reality.

Switch ligger typ i samma prisklass som PS4/XBone, men erbjuder väl inte ens hälften av funktionerna (om ens någon?), plus ett väldigt smalt/litet spelbibliotek.
Hade Switch bara erbjudit lite mer så hade jag varit på, för Super Mario Galaxy är bland det ballaste jag spelat, Zelda-spelen är väl alltid trevliga, och så vidare. Men jag anser mig få oerhört lite för pengarna Framförallt om man jämför med vad PS4 och XBone erbjuder.

Jag har nog upprepat mig kanske hundra gånger i den här tråden nu, så jag ska ta och chilla lite med min negativitet.

Känner samma som dig, använder mitt ps4 till allt, bara snacka med polare, kolla på filmer och serier, musik och spel ibland.
Och switch såg inte ut att ha något alls.
Väldigt lite för pengarna känns det som om man jämför med ps4an.
Då jag inte spelar så mycket och switch enbard kan användas för spel och kostar lika mycket som den ultimata allt i allo ps4an..

Aldrig spelar Zelda men är väldigt sugen på att testa de nya, mario har jag inte spelat sedan gameboy och 8bitars nintendo, skulle vara kul och testa.
Citera
2017-02-07, 12:47
  #604
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=gAxG48Fvnp4

Nintendo Switch - System Impressions
Citera
2017-02-07, 15:28
  #605
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Gött att du är så positiv! Hoppas att du återkommer i tråden när konsolen är släppt! Vill gärna höra mer om din upplevelse med den.
Själv är jag fortfarande bränd efter Wii-floppen. Satan i gatan vad jag hade tråkigt med den konsolen.

En del av mina negativa känslor kring Switch beror delvis på Wii, delvis på att jag använder min PS4:a som "multimediamaskin" (eller vad man vill kalla det).
På min PS4:a kör jag Spotify, SvtPlay, Viaplay, Youtube och spel. Lirar jag spel med polare så är det busenkelt att snacka med varandra via headset, etc. och det finns ett enormt utbud av spela i olika genres. Sen är de hyfsat på G med Virtual Reality.

Switch ligger typ i samma prisklass som PS4/XBone, men erbjuder väl inte ens hälften av funktionerna (om ens någon?), plus ett väldigt smalt/litet spelbibliotek.
Hade Switch bara erbjudit lite mer så hade jag varit på, för Super Mario Galaxy är bland det ballaste jag spelat, Zelda-spelen är väl alltid trevliga, och så vidare. Men jag anser mig få oerhört lite för pengarna Framförallt om man jämför med vad PS4 och XBone erbjuder.

Jag har nog upprepat mig kanske hundra gånger i den här tråden nu, så jag ska ta och chilla lite med min negativitet.

Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Känner samma som dig, använder mitt ps4 till allt, bara snacka med polare, kolla på filmer och serier, musik och spel ibland.
Och switch såg inte ut att ha något alls.
Väldigt lite för pengarna känns det som om man jämför med ps4an.
Då jag inte spelar så mycket och switch enbard kan användas för spel och kostar lika mycket som den ultimata allt i allo ps4an..

Aldrig spelar Zelda men är väldigt sugen på att testa de nya, mario har jag inte spelat sedan gameboy och 8bitars nintendo, skulle vara kul och testa.

Jag fattar inte vad ni hänger upp er på saknade multimediafunktioner. Det är en spelkonsol för att spela spel på. Dom allra flesta använder faktiskt en dator till att kolla filmer, snacka med polare och kör Spotify. Om man bara kör "spel ibland" så har man ju valt en ganska konstig produkt som center i sitt mediasystem.
Citera
2017-02-07, 15:44
  #606
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag fattar inte vad ni hänger upp er på saknade multimediafunktioner. Det är en spelkonsol för att spela spel på. Dom allra flesta använder faktiskt en dator till att kolla filmer, snacka med polare och kör Spotify. Om man bara kör "spel ibland" så har man ju valt en ganska konstig produkt som center i sitt mediasystem.

Först och främst så används mitt PS4:a huvudsakligen till att lira tv-spel (men antar att din kommentar var riktad åt en annan användare). Allt runtomkring är bara en extremt användbar och sinnessjukt bra bonus som bara blir bättre och bättre.

För det andra: Jag har 4000:- att lägga på en maskin.

Maskin 1: Brett utbud vad gäller spel och tonvis med spel på gång, Viaplay, SvtPlay, Virtual Reality, Netflix, streama videofiler som ligger på din dator (så jävla smidigt), HBO Nordic, Youtube, Spotify etc.

Maskin 2: Zelda, plus en handfull spel som eventuellt kommer inom ett år eller nåt.

Jag väljer utan tvekan Maskin 1 eftersom de båda kostar lika mycket, men Maskin 1 ger mig sanslöst mycket mer för pengarna.
Hade Switch kostat 2000 spänn hade jag nog varit mer vänligt inställd.
Citera
2017-02-07, 15:49
  #607
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Först och främst så används mitt PS4:a huvudsakligen till att lira tv-spel (men antar att din kommentar var riktad åt en annan användare). Allt runtomkring är bara en extremt användbar och sinnessjukt bra bonus som bara blir bättre och bättre.

För det andra: Jag har 4000:- att lägga på en maskin.

Maskin 1: Brett utbud vad gäller spel och tonvis med spel på gång, Viaplay, SvtPlay, Virtual Reality, Netflix, streama videofiler som ligger på din dator (så jävla smidigt), HBO Nordic, Youtube, Spotify etc.

Maskin 2: Zelda, plus en handfull spel som eventuellt kommer inom ett år eller nåt.

Jag väljer utan tvekan Maskin 1 eftersom de båda kostar lika mycket, men Maskin 1 ger mig sanslöst mycket mer för pengarna.
Hade Switch kostat 2000 spänn hade jag nog varit mer vänligt inställd.

Fast det är ju bara en engångskostnad. Vanliga människor med vanliga jobb har ju råd att köpa båda utan större problem.
Citera
2017-02-07, 16:12
  #608
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast det är ju bara en engångskostnad. Vanliga människor med vanliga jobb har ju råd att köpa båda utan större problem.

Vanliga människor med vanliga jobb har råd att köpa dubbelt av mycket. Men som jag upplever det köper de flesta ändå bara en maskin.

Och även om de har råd med två maskiner så tror jag att folk tittar på den andra maskinen och tänker "Wow, man får inte ett piss när man köper ett Switch i jämförelse med när man köper ett PS4:a/XBone!"
Hade maskinerna varit likvärdiga hade jag trott annorlunda.

En annan sak är att Nintendos Online-grej är extremt dassig jämfört med PSN och X-Box Live.
"Du får hyra ett NES- eller SNES-spel i trettio dagar" jämfört med "Här, ta 1 - 5 spel i månaden som du får behålla under hela din tid som kund".

Därför tror jag att den genomsnittliga kunden ej kommer bli intresserad av Switch. Dåligt rykte efter Wii och Wii-U kombinerat med att Switch inte har någon wow-faktor tror jag kommer sänka det här skeppet.
De som köper Switch är "fanboys" (vilket jag absolut inte använder på ett negativt sätt!) och frågan är hur stor den skaran är.

Allt det här är givetvis bara vilda teorier från mig som jag baserar på mig själv och min omgivnings reaktion på Switch.
Citera
2017-02-07, 16:45
  #609
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast det är ju bara en engångskostnad. Vanliga människor med vanliga jobb har ju råd att köpa båda utan större problem.

Absolut, men när man jämför 2 maskiner som kostar lika mycket bara de att 1 har 10 gånger mer funktioner och flera gånger mer AAA spel så känns de som lite overprice på den utan alla funktioner och mindre AAA spel.
Citera
2017-02-07, 16:50
  #610
Medlem
Hugh.Munguss avatar
Det är lustigt det här mer prissättning. Folk trängs för att köpa Xbox-spel fulla med mikrotransaktioner som kommer kosta dem tusentals kronor samtidigt som de undviker att köpa ett bra och komplett spel om det kostar 200 kr mer.

Samma sak med hårdvara, det är en katastrof om en konsol kostar lite mer, men det är inga problem att förlora pengar på att köpa dåliga AAA-spel.

Sedan undrar man om det är ett verkligt val, att det finns folk som tvekar mellan PS4 och Switch, samtidigt som de i samma veva tänker skaffa både Netflix och HBO Nordic. Jag tror snarare att man redan har något som kan spela upp Netflix om man är intresserad av streaming.
Citera
2017-02-07, 16:56
  #611
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Mungus
Jag tror snarare att man redan har något som kan spela upp Netflix om man är intresserad av streaming.

Absolut! De kanske sitter på ett X-Box 360 eller en PS3:a och tänker "Köper jag en Switch så måste jag ha min gamla konsol inkopplad så att jag kan streama Netflix på tv:n... men köper jag ett PS4:a så kommer allt fortlöpa som det gjort hittills."

Det kan också vara så att de kör Netflix på sin dator men tycker att det vore kul att kunna streama Netflix på sin tv.

Det finns oändligt med scenarios här.
Citera
2017-02-07, 17:16
  #612
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Absolut! De kanske sitter på ett X-Box 360 eller en PS3:a och tänker "Köper jag en Switch så måste jag ha min gamla konsol inkopplad så att jag kan streama Netflix på tv:n... men köper jag ett PS4:a så kommer allt fortlöpa som det gjort hittills."

Det kan också vara så att de kör Netflix på sin dator men tycker att det vore kul att kunna streama Netflix på sin tv.

Det finns oändligt med scenarios här.

Japp.
Trots att jag har 2 laptops 1 stationär 2 surfplattor 2 mobiler så använder jag bara ps4an och ps3an till all media.

ps4 i vardagsrummet ps3 i sovrummet.
Smidigare och skönare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback