Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-05, 09:34
  #1657
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ingen aning. Vet inte ens vad det är för typ av spel. Har bara hört talas om det lite snabbt och att det tydligen ska vara populärt.

Det är som PUBG, ett Battle Royale-spel (egentligen är det ett helt annat spel, men deras Battle Royale Free2play-version är det mest populära så lär vara det som kommer), fast mer åt det "arkadiga" hållet.

Personligen föredrar jag PUBG alla dagar i veckan då det är mer realistiskt, men samtidigt är Fortnite riktigt, riktigt populärt och om det kommer till Switch kommer det antagligen att hjälpa sälja en del maskiner.
Citera
2018-06-08, 13:06
  #1658
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hur väl funkar det på konsoll?

Jag vet att det finns till PS4 (och Xbox?), men hur bra funkar det med twin sticks?

Provade PUBG på Xbox, och pga. hur siktet, rekyl och bullet drops fungerar där var det näst intill omöjligt att spela på boxen. Det är liksom redan svårt nog att träffa någon på långt håll redan på PC

PUBG bygger väl i stort på ARMA, så det är ju helt klart ett rätt krångligt spel att köra på konsol. Grejen med just ARMA är ju att det är en simulation, således behöver man använda t.ex. kikarsiktets range finder för att kunna skjuta med precision på långt håll. Personligen så föredrar jag viss realistisk kulfysik framför Call of Dutys rekyllösa vapen som skjuter i perfekt raka sträck, oavsett avstånd. Men inte till den grad som ARMA simulerar, det passar bättre för PC.
Citera
2018-06-12, 17:46
  #1659
Medlem
Nintendo Direct E3 18 börjar om 15 minuter (18:00)

https://www.youtube.com/watch?v=FchkqXEg0qs
Citera
2018-06-12, 17:50
  #1660
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Nintendo Direct E3 18 börjar om 15 minuter (18:00)

https://www.youtube.com/watch?v=FchkqXEg0qs

Vad ska vi se fram emot då..?
Citera
2018-06-12, 19:46
  #1661
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vad ska vi se fram emot då..?

Super Smash Bros Ultimate har visats upp.
Annars ser jag fram emot Metroid Prime 4 och Bayonetta 3 som vi inte har fått se nånting av ännu.
Citera
2018-06-12, 20:01
  #1662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Super Smash Bros Ultimate har visats upp.
Annars ser jag fram emot Metroid Prime 4 och Bayonetta 3 som vi inte har fått se nånting av ännu.

Jag måste ärligt talat säga att denna E3 var väldigt dålig från Nintendos sida. Inget Yoshi-datum. Fire Emblem framskjutet till 2019. I princip inga tredjepartstitlar (räknade inte med AAA-titlar, men några mindre?) och enda stora spelet i år verkar faktiskt vara Super Smash Bros. Inget Animal Crossing eller Pikmin.
Citera
2018-06-12, 22:18
  #1663
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Super Smash Bros Ultimate har visats upp.
Annars ser jag fram emot Metroid Prime 4 och Bayonetta 3 som vi inte har fått se nånting av ännu.

Tack!
Super Smash ser jag fram emot.
Citera
2018-06-20, 13:51
  #1664
Medlem
Om jag köper spel online på min Switch har jag dom på mitt konto då (som på Steam) och kan ladda hem dom igen på en annan konsol eller är det som på Wii att spelen blir låsta?
Citera
2018-06-20, 22:49
  #1665
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Om jag köper spel online på min Switch har jag dom på mitt konto då (som på Steam) och kan ladda hem dom igen på en annan konsol eller är det som på Wii att spelen blir låsta?

Ganska säker att det är som på Wii, spelen är låsta till ditt konto och kan inte användas på andra konsoler.
Citera
2018-06-20, 23:00
  #1666
Medlem
RickeyMourkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Jag måste ärligt talat säga att denna E3 var väldigt dålig från Nintendos sida. Inget Yoshi-datum. Fire Emblem framskjutet till 2019. I princip inga tredjepartstitlar (räknade inte med AAA-titlar, men några mindre?) och enda stora spelet i år verkar faktiskt vara Super Smash Bros. Inget Animal Crossing eller Pikmin.
Super Mario Party (mario party #11) släpps ju oktober, tycker man får räkna det som ett stort spel.
Citera
2018-06-21, 07:44
  #1667
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Om jag köper spel online på min Switch har jag dom på mitt konto då (som på Steam) och kan ladda hem dom igen på en annan konsol eller är det som på Wii att spelen blir låsta?

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ganska säker att det är som på Wii, spelen är låsta till ditt konto och kan inte användas på andra konsoler.
Jag har hört att spelen är låsta till ditt konto, men att du kan komma åt spelen på samma konto men på annan konsol förutsatt att du kopplar bort kontot från den primära konsolen först.

Med andra ord, ditt konto kan bara vara aktiverat på en konsol åt gången. För att ladda ned spelen på en annan konsol måste du först koppla loss kontot.
Citera
2018-06-21, 09:15
  #1668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag har hört att spelen är låsta till ditt konto, men att du kan komma åt spelen på samma konto men på annan konsol förutsatt att du kopplar bort kontot från den primära konsolen först.

Med andra ord, ditt konto kan bara vara aktiverat på en konsol åt gången. För att ladda ned spelen på en annan konsol måste du först koppla loss kontot.

Okej tackar. Är sugen på Mario Tennis och allt är ju stängt imorgon så funderade på att köpa det online men köper kassetten nästa vecka istället
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback