Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 20:31
  #1597
Medlem
Elementarts avatar
Dacota trådad Pro-kontroll till Nintendo Switch för 149 kronor på Power.se Vet ingenting om hur bra just denna handkontrollen är: https://www.power.se/gaming-och-unde...ller/p-602081/
Citera
2018-04-30, 22:14
  #1598
Medlem
Elementarts avatar
Nintendo jobbar tydligen på att förbättra den vänstra Joy-con handkontrollen, bland annat så kommer de flytta antennen så att kontrollen får bättre kontakt. Så om man funderar på att köpa en Switch-konsol så kanske det kan vara smart o vänta tills att den nya handkontrollen inkluderas med konsolen. http://www.ign.com/articles/2018/04/...con-for-switch
Citera
2018-05-01, 12:18
  #1599
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Nintendo jobbar tydligen på att förbättra den vänstra Joy-con handkontrollen, bland annat så kommer de flytta antennen så att kontrollen får bättre kontakt. Så om man funderar på att köpa en Switch-konsol så kanske det kan vara smart o vänta tills att den nya handkontrollen inkluderas med konsolen. http://www.ign.com/articles/2018/04/...con-for-switch
Ah härligt. Har inte haft några problem med signalen med min dock har vibrationsmotorn "lossnat" och jag har inte längre hd rumble utan högljudd rumble som är värdelös . Väntar in dom nya innan jag köper ett nytt set.
Citera
2018-05-01, 22:18
  #1600
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Ah härligt. Har inte haft några problem med signalen med min dock har vibrationsmotorn "lossnat" och jag har inte längre hd rumble utan högljudd rumble som är värdelös . Väntar in dom nya innan jag köper ett nytt set.

Förhoppningsvis släpps det ett par nya färger också
Citera
2018-05-03, 07:58
  #1601
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Ah härligt. Har inte haft några problem med signalen med min dock har vibrationsmotorn "lossnat" och jag har inte längre hd rumble utan högljudd rumble som är värdelös . Väntar in dom nya innan jag köper ett nytt set.

Hört talas om fler som fått det kruxet. Hoppas det är byggvariation och inte ett generellt problem som med vänster joy cons antenn.
Citera
2018-05-03, 09:16
  #1602
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
599 för donkey kong country tropical freeze. En wii u port till switch. Samtidigt kan man köpa uppgraderade hd remasters och remakes till ps4 för max typ 399 (shadow of the collossus remake 399, valkyria chronicles hd remaster 199, Dragons dogma ps4 249 osv). Mig veterligen innehåller nya DK versionen för switch endast en uppgradering i form av ett "easy" mode. Usel prissättning av nintendo. Igen. Synd hade verkligen velat köpa det nu när det kommer ut imorgon då mitt switch stått orört sen jag blev klar med xenoblade. Men känns fan inte värt det med det sjuka priset. Men sen så brukar det ta en jävla tid för nintendos egna spel att sjunka i pris också. Så blir kanske att man får kasta ut dem pengarna ändå.
Citera
2018-05-03, 09:21
  #1603
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
599 för donkey kong country tropical freeze. En wii u port till switch. Samtidigt kan man köpa uppgraderade hd remasters och remakes till ps4 för max typ 399 (shadow of the collossus remake 399, valkyria chronicles hd remaster 199, Dragons dogma ps4 249 osv). Mig veterligen innehåller nya DK versionen för switch endast en uppgradering i form av ett "easy" mode. Usel prissättning av nintendo. Igen. Synd hade verkligen velat köpa det nu när det kommer ut imorgon då mitt switch stått orört sen jag blev klar med xenoblade. Men känns fan inte värt det med det sjuka priset. Men sen så brukar det ta en jävla tid för nintendos egna spel att sjunka i pris också. Så blir kanske att man får kasta ut dem pengarna ändå.
Fast alltså. Det spelar ju ingen roll om Valkyria Chronicles kostar 199 om man inte vill spela det.
Citera
2018-05-03, 09:29
  #1604
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast alltså. Det spelar ju ingen roll om Valkyria Chronicles kostar 199 om man inte vill spela det.
Hur menar du då egentligen? Jag vill spela båda spelen. Värdet är ju bra mycket bättre när valkyria chronicles släpps för 199 och shadow of the collossus för 399 medan DK (en port av ett 2 år gammalt spel) kostar 599. Sony släpper sina remasters, remakes för reducerat pris. Nintendo släpper sina för fullt pris. Det är en dålig prissättning sett till hur konkurrenterna sätter priset. Hade köpt tropical freeze imorgon om nintendo följt sony i prissättningen, nu skippar jag det tyvärr.
Citera
2018-05-03, 09:43
  #1605
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hur menar du då egentligen? Jag vill spela båda spelen. Värdet är ju bra mycket bättre när valkyria chronicles släpps för 199 och shadow of the collossus för 399 medan DK (en port av ett 2 år gammalt spel) kostar 599. Sony släpper sina remasters, remakes för reducerat pris. Nintendo släpper sina för fullt pris. Det är en dålig prissättning sett till hur konkurrenterna sätter priset. Hade köpt tropical freeze imorgon om nintendo följt sony i prissättningen, nu skippar jag det tyvärr.
Ja du ja, men det är ju liksom inte alla som vill spela båda. Man kan tycka vad man vill om Nintendos priser men uppenbarligen tror dom att tillräckligt många vill betala så mycket.
Citera
2018-05-03, 15:49
  #1606
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
599 för donkey kong country tropical freeze. En wii u port till switch. Samtidigt kan man köpa uppgraderade hd remasters och remakes till ps4 för max typ 399 (shadow of the collossus remake 399, valkyria chronicles hd remaster 199, Dragons dogma ps4 249 osv). Mig veterligen innehåller nya DK versionen för switch endast en uppgradering i form av ett "easy" mode. Usel prissättning av nintendo. Igen. Synd hade verkligen velat köpa det nu när det kommer ut imorgon då mitt switch stått orört sen jag blev klar med xenoblade. Men känns fan inte värt det med det sjuka priset. Men sen så brukar det ta en jävla tid för nintendos egna spel att sjunka i pris också. Så blir kanske att man får kasta ut dem pengarna ändå.

Mja, inte riktigt jämförbart på DK är ett relativt nytt spel medan exempelvis Shadow of the collussus är ett PS2-spel. Om Nintendo börjar sälja Nintendo 64- och Gamecubespel till nypris på Switch så förstår jag däremot kritiken. Typ 649 SEK för Super Mario 64.
Citera
2018-05-03, 16:00
  #1607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Mja, inte riktigt jämförbart på DK är ett relativt nytt spel medan exempelvis Shadow of the collussus är ett PS2-spel. Om Nintendo börjar sälja Nintendo 64- och Gamecubespel till nypris på Switch så förstår jag däremot kritiken. Typ 649 SEK för Super Mario 64.


Nintendo har alltid varit giriga med sin prissättning på spel och accessoarer, det är bara att kolla på pro controller och vad spel i deras e-shop kostar, 50 lappen för Mario 3 till nes, som det dessutom inte är crossdownload på.......
Citera
2018-05-03, 16:37
  #1608
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Mja, inte riktigt jämförbart på DK är ett relativt nytt spel medan exempelvis Shadow of the collussus är ett PS2-spel. Om Nintendo börjar sälja Nintendo 64- och Gamecubespel till nypris på Switch så förstår jag däremot kritiken. Typ 649 SEK för Super Mario 64.
Jo det är jämförbart. DK är en port från ett 2 år gammalt wii u spel med noll uppgradering och nyheter. Shadow of the collossus är en remake av ett över 10 år gammalt ps2 spel. Viktigt att notera ordet remake ochså. Ingen port, HD uppgradering utan man har byggt om spelet från scratch. Ena spelet kostar 599 det andra 399. Girigt var ordet. Kan sony komma undan ekonomiskt med 399 för en remake borde nintendu kunna göra detsamma med en simpel port som borde vara betydligt billigare å göra. Och detta är ju bara ett exempel på nintendos överpriser. Som personen ovan skriver ser man i övriga sortimentet. Är ingen nintendo hater, tvärtom älskar jag dem, men går inte att komma ifrån att 599 är ett sjukt överpris när man jämför med liknande portar, remasters och remakes. Samma verkar ju gälla captain toad som kommer i juli. En annan wii u port som man måste invänta price drop innan man köper.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback