Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 23:27
  #1477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag funderar på att köpa en Switch. Ni som har en; är ni nöjda?
Ska jag köpa Zelda eller Mario?

Köp! Mitt bästa köp, köpte på black friday dessutom. Zelda får jag i julklapp hehe. Och Super mario fick jag till switch på rea. Värt.
Citera
2017-12-13, 09:01
  #1478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedo
Varför vill du ladda kontrollerna när du spelar? Varje joy-con håller i 10-20 timmar och så länge är det nog få som spelar. När du spelat klart sätter du ju tillbaka joy-consen på konsolen i dockan och dom laddas då upp igen. Så länge du alltid sätter tillbaka kontrollerna på din switch och har switchen i dockan när du inte spelar är inte batteritiden några problem.

Ok. Men då fattar jag. Tack så mycket för hjälpen. Trodde inte att de laddades bara för att de satt på konsolen i standby läge. Trodde att man var tvungen att ha konsolen igång för att laddas.
Citera
2017-12-13, 15:35
  #1479
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Pågen fick sitt Switch med jultidningarna och ångrar det inte en sekund. Han hade PS4 sedan tidigare men på något vis känns detta mer barnvänligt. Sedan han fick switch har i PS4 varit igång.
Dock undrar jag en sak när det inte följde med någon bruksanvisning. Hur gör man för att ladda handkontrollerna samtidigt som man spelar?
Eller vilket annat sätt är det bästa att ladda kontrollerna på?
Det finns även en laddningsadapter att köpa till joyconen. Något dyr bara.

https://new.webhallen.com/se/product...-Charging-Grip

Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Även Rayman Legends är nedsatt med väldigt mycket där, är det någon som har det till Switch? Jag hörde att det inte var jättebra där pga loading screens, men vet inte om det är en bra version ändå kanske?
Jag tycker inte att det är långa laddningstider. Men det har kommit en uppdatering som förbättrat det sen släppet. Kanske var mycket värre i början.

Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Finns det minecraft till Nintendo switch? Vilka andra spel passar tjejer?
Både vanliga Minecraft och Minecraft story finns ute till switch. Annars är rayman kul. Även nya Mario. Tror också att
Stardew Valley som är lite av en farmville kopia fast roligare kan passa.
Citera
2017-12-14, 01:34
  #1480
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Finns det minecraft till Nintendo switch? Vilka andra spel passar tjejer?

Overcooked och Snipperclips kanske kan passa.
Citera
2017-12-18, 04:19
  #1481
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Jag börjar bli otroligt sugen på Zelda: Breath of the Wild vilket betyder att jag måste skaffa ett Nintendo för första gången sen GameCube kom ut. Frågan är om det kommer några andra bra exklusiva spel? Mario ser ju bra ut även om det kanske inte är exakt det jag söker.
Citera
2017-12-18, 13:49
  #1482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Jag börjar bli otroligt sugen på Zelda: Breath of the Wild vilket betyder att jag måste skaffa ett Nintendo för första gången sen GameCube kom ut. Frågan är om det kommer några andra bra exklusiva spel? Mario ser ju bra ut även om det kanske inte är exakt det jag söker.

Metroid Prime 4, Super Smash Bros är vad jag kommer att tänka på först. Sedan lär det komma fler Mario-spel och såklart massvis med andra titlar. Nintendo är ju rätt bra på att hålla sina egna titlar exklusiva.
Citera
2017-12-18, 22:50
  #1483
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Jag börjar bli otroligt sugen på Zelda: Breath of the Wild vilket betyder att jag måste skaffa ett Nintendo för första gången sen GameCube kom ut. Frågan är om det kommer några andra bra exklusiva spel? Mario ser ju bra ut även om det kanske inte är exakt det jag söker.
Vad söker du för spel? Lättare att nämna redan släppta och vilka som kommer ifall vi vet vilken sorts spel det är du söker
Citera
2017-12-19, 10:18
  #1484
Medlem
Sexårige sonen kommer få en Switch i julklapp. Spel är redan fixat (Mario Oddysey och Mario Kart) men är det något annat tillbehör som är ett "måste". Har fattat att något slags skärmskydd är nödvändigt men vilket rekommenderas? Är det något särskilt fodral eller någon väska som man bör skaffa? Tar gärna emot tips.
Citera
2017-12-19, 17:26
  #1485
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helmet
Sexårige sonen kommer få en Switch i julklapp. Spel är redan fixat (Mario Oddysey och Mario Kart) men är det något annat tillbehör som är ett "måste". Har fattat att något slags skärmskydd är nödvändigt men vilket rekommenderas? Är det något särskilt fodral eller någon väska som man bör skaffa? Tar gärna emot tips.
Skärmskydd spelar inte så stor roll så länge det är i härdat glas istället för plast. Härdat glas är tåligare mot repor, känns bättre för touch, bubbelfritt, och lättare att applicera. Plast är skräp i jämförelse.
Citera
2017-12-20, 00:56
  #1486
Medlem
Sjokorts avatar
Jag är sugen på Xenoblade Chronicles 2. Någon som har spelat det?
Citera
2017-12-20, 14:36
  #1487
Medlem
Elementarts avatar
Vissa medlemmar i Clas Ohlsson ska ha fått ett SMS idag med en rabattkod som ger 25% på ett köp som också ska kunna användas om man köper konsoler och tv-spel. Så rabattkoden skulle ju kunna användas vid köp av ett Nintendo Switch.
__________________
Senast redigerad av Elementart 2017-12-20 kl. 14:43.
Citera
2017-12-20, 22:33
  #1488
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjokort
Jag är sugen på Xenoblade Chronicles 2. Någon som har spelat det?
Ja. Riktigt snyggt och bra RPG. Lite segt i början, och vissa funktioner kan vara lite knepiga att komma i underfund med, men när det väl klickar och man kommer igång är det grymt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback