Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 19:56
  #1285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceit
Jag funderar på att köpa Super Mario bundlen, är det värt det? Jag bryr mig inte det minsta om färgen på kontrollerna så att de är röda är obetydligt. I USA versionen stod det att ett case ingick, när jag läste på en svensk sida stod det dock ej något om case i innehållet av lådan. Det är ju mer värt att köpa switch + spel separat annars om man inte får något extra i bundlen?

Jag som helst har mina spel fysiskt, hade hoppat bundle. Dessutom tycker jag att röd/blå joy-con är snyggast. Jag förstår de som inte gillar det pga det inte är direkt "diskret", men jag gillar det. Tycker de gråa är så tråkiga.
Citera
2017-10-15, 04:30
  #1286
Medlem
Var först skeptisk till att ha olika färger på Joyconen men har förälskat mig i dem nu.
De är fina på sitt vis, och jag har satt på svarta PDP - Armor Guards som gör dem än snyggare och känns bättre i handen.

Såna här: https://images-na.ssl-images-amazon....1duVSKXxYL.jpg köpte ett pack med svart + blå, men det var dem svarta jag föll för.
Citera
2017-10-21, 23:54
  #1287
Medlem
Igår var det 1år sedan Switch avtäcktes. Och om 1 vecka kommer Super Mario Odyssey. Vad tycker ni om Switch so far?

Personligen anser jag att det fortfarande är en fruktansvärt trevlig konsol, och även om många titlar som finns är portar så är det väldigt trevlig maskin att spela indie spel på. Även om många titlar är indie spel, så känns Switch som en väldigt trevlig maskin att ha dessa på.

Själv väntar ja just nu på Sine Mora, Super Mario Odyssey, Doom och Xenoblade Chronicles 2. Det första spelet har redan släppts, men väntar på att det ska dyka upp i brevlådan. Spelar just nu Rayman Legends och Stardew Valley.
Citera
2017-10-22, 07:13
  #1288
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Igår var det 1år sedan Switch avtäcktes. Och om 1 vecka kommer Super Mario Odyssey. Vad tycker ni om Switch so far?

Personligen anser jag att det fortfarande är en fruktansvärt trevlig konsol, och även om många titlar som finns är portar så är det väldigt trevlig maskin att spela indie spel på. Även om många titlar är indie spel, så känns Switch som en väldigt trevlig maskin att ha dessa på.

Själv väntar ja just nu på Sine Mora, Super Mario Odyssey, Doom och Xenoblade Chronicles 2. Det första spelet har redan släppts, men väntar på att det ska dyka upp i brevlådan. Spelar just nu Rayman Legends och Stardew Valley.

Riktig nice konsoll! Har tyvärr inte spelat så mycket på den sedan BOTW, men snart blir det dags igen! Längtar som fan till Super Mario Odyssey!!
Citera
2017-10-22, 07:54
  #1289
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Igår var det 1år sedan Switch avtäcktes. Och om 1 vecka kommer Super Mario Odyssey. Vad tycker ni om Switch so far?

Personligen anser jag att det fortfarande är en fruktansvärt trevlig konsol, och även om många titlar som finns är portar så är det väldigt trevlig maskin att spela indie spel på. Även om många titlar är indie spel, så känns Switch som en väldigt trevlig maskin att ha dessa på.

Själv väntar ja just nu på Sine Mora, Super Mario Odyssey, Doom och Xenoblade Chronicles 2. Det första spelet har redan släppts, men väntar på att det ska dyka upp i brevlådan. Spelar just nu Rayman Legends och Stardew Valley.

Jag tycker också att det är en riktigt bra konsol och även om jag inte har skaffat så många indiespel så tycker jag ändå att det finns gott om bra spel att spela. För tillfället blir det mest Splatoon 2 för min del.

Jag spelar även en del på andra konsoler, men det här med att de är mer kraftfulla är inte något jag bryr mig om. I dagsläget tycker jag att alla konsoler har tillräckligt bra grafik.
Citera
2017-10-22, 23:58
  #1290
Medlem
Här följer mina tankar om Switch:

För det första tror jag att Switch i efterhand kommer visa sig vara en ganska kortlivad historia i Nintendo-familjen, och jag tror ganska många Switch-lovers kommer bli förvånade om 3DS eventuellt överlever Switch lifespan. 3DS är i princip odödlig just nu känns det som. Wii U hade väl ett lifespan på typ 3 år, och jag tror inte Switch kommer vara Nintendo´s primära fokus längre än så. De kommer nog nämligen bli så illa tvungna att utveckla och släppa en helt ny, renodlad hemkonsol inom bara högst 2-3 år för att inte helt tappa det stora hårdvaru-spec-gapet mot Microsoft och Sony. Let´s face it, Switch är inte en nästa generation-konsol. Den har inte nämnvärt mer avancerade specs än Wii U för att kallas en ny generation. Wii U är samma generation som PS4 och Xbox One. Det känns oseriöst att tro att Switch skulle vara en generation senare samtidigt som Mario Odyssey i princip visar upp Gamecube-grafik i 1080p. Fifa till Switch kan inte jämföras med Fifa till PS4/XONE. Det lär inte Doom heller kunna göra.

Det som kan bli riktigt spännande med Switch är dock indie-scenen som är växande, precis som du är inne på. Jag tror maskinen passar perfekt för lite mindre tekniskt avancerade, och därmed billigare, indie-spel, och tack vare detta kan Switch säkert leva ett par år.

Men varför inbillar sig alla (okej, många iaf) att Switch är nästa generation Nintendo efter Wii U? Känns snarare som en hybridkonsol vid sidan av den ordinare konsol-familjen. Typ som Virtual Boy, fast lite mer framgångsrik.

För alla Switch-ägare därute som älskar maskinen håller jag dock tummarna att Mario Odyssey blir något i hästväg. För Breath of the Wild är i grunden ett Wii U-spel. Mario Kart 8 Deluxe likaså. Doom, Sine Mora, Stardew Valley och Rayman Legends kan man spela på andra maskiner.

För att Nintendo ska ha en chans att attrahera tredjepartstillverkare som har PC, PS4 och XONE som sitt fokus där man kan utveckla samma spel till många maskiner är det nog oundvikligt att man förr eller senare måste ha en konsol som har likvärdiga tekniska förutsättningar. Gapet blir nog ännu större nu när nya spel optimeras för Xbox One X och PS4 Pro.

Det Nintendo har gjort allra bäst med Switch enligt mig är marknadsföringen. De har verkligen lyckats sälja in konsolen med Youtube-kanaler, reklam i Superbowl, Miyamoto syns överallt i amerikansk media etc. etc. Ett verkligt lyft mot Wii U.

Därför har de lyckats sälja in konsolen. Men har de verkligen levererat?
Citera
2017-10-23, 00:40
  #1291
Medlem
Haldins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Här följer mina tankar om Switch:

Mycket intressant läsning. Har dock några invändningar. Switch är uppenbarligen mer kraftfull än Playstation 3, och faktum är att ett antal triple-A spel släpptes till både den och PS4 då många inte såg tillräcklig anledning att byta upp sig. Exempelvis släpptes MGS5 även till PS3 trots att PS4 varit ute i 2 år.

Självklart blir det lägre frame rate, lägre upplösning, osv jämfört med PS4/PS4 Pro & Xbox One S/X, men inget tyder på att Switch inte kommer klara nya triple-A. Det är också bevisligen så att folk värderar portabiliteten högt, ofta högre än Xbox/Playstations bättre prestanda.

Angående indiespel så har jag helt motsatt åsikt. Det är många som tycker Switch är perfekt för indiespel och verkar bara basera detta på att konsolen är svagare i prestanda. Det finns 3 anledningar till varför PS4 är en mycket bättre indiespelmaskin än Switch:

1. Nintendo själva tar upp mycket av det marknadsutrymme indiespel vill åt. De släpper många lättsammare spel som t.ex. Snipperclips. Sony å andra sidan utvecklar mest triple-A spel och låter indieutvecklare ha utrymmet för sig själv.

2. Sony har ett bättre system för att godkänna indiespel och lägger sig mindre i innehållet.

3. PS4 har standard PC-arkitektur och använder en helt vanlig handkontroll. Switch har en massa joyconlägen, varierande klockfrekvens och är baserad på en helt annan arkitektur.

Allt detta gör att småspelen på Switch är t.ex. Snipperclips som Nintendo själv utgivit och inte är speciellt bra, samtidigt som PS4 får bra indiespel som Broforce.
Citera
2017-10-23, 00:49
  #1292
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Här följer mina tankar om Switch:

För det första tror jag att Switch i efterhand kommer visa sig vara en ganska kortlivad historia i Nintendo-familjen, och jag tror ganska många Switch-lovers kommer bli förvånade om 3DS eventuellt överlever Switch lifespan. 3DS är i princip odödlig just nu känns det som. Wii U hade väl ett lifespan på typ 3 år, och jag tror inte Switch kommer vara Nintendo´s primära fokus längre än så. De kommer nog nämligen bli så illa tvungna att utveckla och släppa en helt ny, renodlad hemkonsol inom bara högst 2-3 år för att inte helt tappa det stora hårdvaru-spec-gapet mot Microsoft och Sony. Let´s face it, Switch är inte en nästa generation-konsol. Den har inte nämnvärt mer avancerade specs än Wii U för att kallas en ny generation. Wii U är samma generation som PS4 och Xbox One. Det känns oseriöst att tro att Switch skulle vara en generation senare samtidigt som Mario Odyssey i princip visar upp Gamecube-grafik i 1080p. Fifa till Switch kan inte jämföras med Fifa till PS4/XONE. Det lär inte Doom heller kunna göra.

Det som kan bli riktigt spännande med Switch är dock indie-scenen som är växande, precis som du är inne på. Jag tror maskinen passar perfekt för lite mindre tekniskt avancerade, och därmed billigare, indie-spel, och tack vare detta kan Switch säkert leva ett par år.

Men varför inbillar sig alla (okej, många iaf) att Switch är nästa generation Nintendo efter Wii U? Känns snarare som en hybridkonsol vid sidan av den ordinare konsol-familjen. Typ som Virtual Boy, fast lite mer framgångsrik.

För alla Switch-ägare därute som älskar maskinen håller jag dock tummarna att Mario Odyssey blir något i hästväg. För Breath of the Wild är i grunden ett Wii U-spel. Mario Kart 8 Deluxe likaså. Doom, Sine Mora, Stardew Valley och Rayman Legends kan man spela på andra maskiner.

För att Nintendo ska ha en chans att attrahera tredjepartstillverkare som har PC, PS4 och XONE som sitt fokus där man kan utveckla samma spel till många maskiner är det nog oundvikligt att man förr eller senare måste ha en konsol som har likvärdiga tekniska förutsättningar. Gapet blir nog ännu större nu när nya spel optimeras för Xbox One X och PS4 Pro.

Det Nintendo har gjort allra bäst med Switch enligt mig är marknadsföringen. De har verkligen lyckats sälja in konsolen med Youtube-kanaler, reklam i Superbowl, Miyamoto syns överallt i amerikansk media etc. etc. Ett verkligt lyft mot Wii U.

Därför har de lyckats sälja in konsolen. Men har de verkligen levererat?
Du har fel.

3DS är döende. Sista pokemon-spelet till 3DS släpps snart, nästa är till Switch.

Sen verkar du missa poängen med Switch. Det är nämligen att du kan välja hur du vill spela dina spel. Hemma på TVn, hemma bärbart, eller på språng bärbart.

Grafiken till Switch är good enough för den absoluta majoriteten. Kunder jagas inte längre med grafik. Med andra ord spelar det ingen roll om Switch-versionen är något sämre grafisk.

Vem inbillar sig? Nintendo har själva sagt att det är deras senaste stationära. Menar du att Nintendo själva inte vet vad för sorts produkt dom släppt?

Breath of the Wild må vara ett "WiiU"-spel i grunden, men det är det bästa spelet på nästan ett decenium (sen New Super Mario Bros. Wii släpptes).

Har du en Switch?
Citera
2017-10-23, 02:26
  #1293
Medlem
Haldins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Sen verkar du missa poängen med Switch. Det är nämligen att du kan välja hur du vill spela dina spel. Hemma på TVn, hemma bärbart, eller på språng bärbart.

Det var synd att Sonys satsning på bärbart aldrig gav den förmågan fullt ut. Det fanns en version av PSP som hade tv-ut, och PS Vita hade en stationär motsvarighet (PS TV) där man kunde använda samma spar-fil via cloud save. PS Vita hade kunnat bli en succé ifall den hade haft tv-out samt stöd för Dual Shock 4.

Som det ser ut nu så ser jag det som framtiden för konsoler. Efter att ha haft en Switch ett tag nu så skulle jag inte kunna tänka mig att köpa något större spel på någon annan konsol då spelet blir låst till hemmet.
Citera
2017-10-23, 11:40
  #1294
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldin
Det var synd att Sonys satsning på bärbart aldrig gav den förmågan fullt ut. Det fanns en version av PSP som hade tv-ut, och PS Vita hade en stationär motsvarighet (PS TV) där man kunde använda samma spar-fil via cloud save. PS Vita hade kunnat bli en succé ifall den hade haft tv-out samt stöd för Dual Shock 4.

Som det ser ut nu så ser jag det som framtiden för konsoler. Efter att ha haft en Switch ett tag nu så skulle jag inte kunna tänka mig att köpa något större spel på någon annan konsol då spelet blir låst till hemmet.
SONY gjorde dock misstaget att dom först släppte PSP GO (vilket var dött innan den ens kom ut på marknaden då det inte gick att köra fysiska spel på den) och det skadade PSP varumärket rejält, folk tappat förtroende för dom. PSP Vita kunde blivit bra om SONY satsat stora resurser på den, men jag har för mig att dom bara släppte ett eller två storspel till den, vilket inte heller inger ett förtroende hos kunden.

Jag ser också hybrider som framtiden, precis som mobiler (som kan dockas) allt eftersom kommer ta över datorernas jobb.
Citera
2017-10-23, 12:21
  #1295
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldin
Det var synd att Sonys satsning på bärbart aldrig gav den förmågan fullt ut. Det fanns en version av PSP som hade tv-ut, och PS Vita hade en stationär motsvarighet (PS TV) där man kunde använda samma spar-fil via cloud save. PS Vita hade kunnat bli en succé ifall den hade haft tv-out samt stöd för Dual Shock 4.

Som det ser ut nu så ser jag det som framtiden för konsoler. Efter att ha haft en Switch ett tag nu så skulle jag inte kunna tänka mig att köpa något större spel på någon annan konsol då spelet blir låst till hemmet.
Tror att alla PSP hade TV-ut. Det var dock ingen särskilt rolig upplevelse eftersom spelen inte skalades om.
Citera
2017-10-23, 13:07
  #1296
Medlem
Haldins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
SONY gjorde dock misstaget att dom först släppte PSP GO (vilket var dött innan den ens kom ut på marknaden då det inte gick att köra fysiska spel på den) och det skadade PSP varumärket rejält, folk tappat förtroende för dom. PSP Vita kunde blivit bra om SONY satsat stora resurser på den, men jag har för mig att dom bara släppte ett eller två storspel till den, vilket inte heller inger ett förtroende hos kunden.

Jag ser också hybrider som framtiden, precis som mobiler (som kan dockas) allt eftersom kommer ta över datorernas jobb.

Det är till stor del därför Switch-konceptet är så bra, för nu kommer Nintendo släppa sina största spel bärbart istället för att släppa sämre spel till sin bärbara konsol.

PS Vita hade kunnat bli bättre om den haft vanliga SD-kort, samt om fler PS3-spel var crossplay.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback