Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-15, 04:06
  #1261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldin
Spel som Super Mario Odyssey kan max vara 25,9gb, annars skulle det bli ramaskri över bundlen om den inte ens fungerade utan att köpa till ett sd-kort.

Tror tbh inte att det kommer vara inärheten av så stort. Breath of the Wild är på 13gb.
Citera
2017-09-16, 12:46
  #1262
Medlem
Haldins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Tror tbh inte att det kommer vara inärheten av så stort. Breath of the Wild är på 13gb.

Och Doom har tydligen löst det genom att singleplayer helt ligger på kortet, men det krävs en nedladdning till online.

Jag gick halvt över till digital download på PS3 och helt över på PS4, men nu vill jag börja bygga upp en fysisk samling som jag kan behålla länge. Speciellt som dessa kort är mer hållbara än bluray.

Det är dock tyvärr fortfarande så att de patchar spel, så om man återfinner sin Switch-samling om några år kanske det är en föråldrad version av spelet på kortet.
Citera
2017-09-17, 08:19
  #1263
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Tror tbh inte att det kommer vara inärheten av så stort. Breath of the Wild är på 13gb.
Super Mario Odyssey landar på 5,7GB.
Citera
2017-09-17, 10:32
  #1264
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Super Mario Odyssey landar på 5,7GB.

Oj, det var förvånansvärt lite med tanke på hur stort spelet ses ut att vara. I och för sig så är Nintendo väldigt bra på att effektivisera och komprimera deras spel. Super Mario Galaxy 2 var ju bara typ 1,5 gb, likaså 3D World.

Då känns ändå försvarbart med en download code i Odyssey-Switch bundlen. Jag hade dock aldrig köpt den bundeln (om jag inte redan hade ägt en Switch, vilket jag nu gör). Vissa spel så är fysiska utgåvor ett måste för mig, och Mario Odyssey är ett av de spelen, även om det e så "litet".
Citera
2017-09-23, 12:40
  #1265
Medlem
Sjokorts avatar
Är Pokken Tournament DX något som bör adderas till spelarsenalen?
Citera
2017-09-23, 19:04
  #1266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjokort
Är Pokken Tournament DX något som bör adderas till spelarsenalen?

För egen del var det inte riktigt min grej kände jag. Det finns ett demo tillgängligt om du går in i eShop.
Citera
2017-09-23, 23:05
  #1267
Medlem
ArsenalRamboRamseys avatar
Jag har switch. Den är väldigt bra och jag rekommenderar den.
Citera
2017-09-24, 08:44
  #1268
Medlem
punanihunters avatar
Doom kommer till Switch, finns gameplay ute på youtube.
Spelade aldrig Doom, så kanske köper spelet till Switch.
Citera
2017-09-25, 01:35
  #1269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Doom kommer till Switch, finns gameplay ute på youtube.
Spelade aldrig Doom, så kanske köper spelet till Switch.

30fps.
Citera
2017-09-25, 01:46
  #1270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
30fps.

Precis så gott som alla spelen förra generationen, och väldigt många denna generationen alltså.

Självklart är 60fps att föredra, det är det alltid. Men det är som att iom Doom verkar folk plötsligt fått en religiös upplevelse och klarar inte av någonting annat öht - åtminstone inte i det spelet. Att Doom kör i 30fps på Switch var ju inte direkt oväntat, om man säger så. De som spelat det (i handheld mode) verkar inte ha något problem med att det går i 30fps, så får hoppas att de släpper ett demo så man kan testa.
Citera
2017-09-25, 02:22
  #1271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
De som spelat det (i handheld mode) verkar inte ha något problem med att det går i 30fps, så får hoppas att de släpper ett demo så man kan testa.

Jag inväntar en recension på det.
Kört genom det på PC i maxad grafik och där är det en upplevelse.
Kan naturligtvis vara kul att lira handhållet när man är borta någonstans.
Citera
2017-09-25, 02:26
  #1272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Jag inväntar en recension på det.
Kört genom det på PC i maxad grafik och där är det en upplevelse.
Kan naturligtvis vara kul att lira handhållet när man är borta någonstans.

Det kan jag tänka mig. Och är man inte intresserad av möjligheten att spela någon annanstans än i TV-soffan (eller kontorsstolen), så ser jag ingen anledning till att köpa multiplat spel till Switch. De kommer ju alltid vara grafiskt sämre. För vissa (t.ex. mig) kan det dock vara en en uppoffring jag är villig att ta, för att kunna spela på andra platser. Vilket jag gör skapligt regelbundet.
__________________
Senast redigerad av yokisuci 2017-09-25 kl. 02:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback