Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-07, 19:57
  #1201
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Paradoxx.
Tror att han syftade på att den faktiskt har varit en försäljningssuccé. Precis som du skriver finns det gott stöd för det




https://www.polygon.com/2017/4/13/12...es-figures-npd



http://www.express.co.uk/entertainme...ster-Hunter-XX
Jaså, ja, nu ser jag ju. Jag läste det som "Verkar inte som om Switch än så länge är en försäljningssuccé."
Citera
2017-06-07, 20:51
  #1202
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det är ju i princip slutsålt världen över, så vet inte riktigt om jag är beredd att hålla med dig där. Visst beror det till viss del på ett underskott av konsoler, men den har ju fått ett väldigt positivt bemötande.

Citat:
Ursprungligen postat av .Paradoxx.
Tror att han syftade på att den faktiskt har varit en försäljningssuccé. Precis som du skriver finns det gott stöd för det




https://www.polygon.com/2017/4/13/12...es-figures-npd



http://www.express.co.uk/entertainme...ster-Hunter-XX
.Paradoxx förstod. Switch är uppenbarligen en mycket het konsol. Återigen visar Nintendo att det inte nödvändigtvis är fet hårdvara som är grejen.
Citera
2017-06-07, 23:21
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Källa? 30 minuter låter för lite.

http://loading.se/news.php?pub_id=45204

30 min kan vara precis lagom.
Citera
2017-06-07, 23:54
  #1204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
http://loading.se/news.php?pub_id=45204

30 min kan vara precis lagom.
Eller inte.

Det är väldigt kort för att vara en E3-Direct. Vi vet redan att de kommer att fläska på rejält med Super Mario Odyssey, men nu när jag tänker efter lär det vara Tree House som kommer att bli fokus för det spelet. Men å andra sidan är allt förinspelat, så 30 minuter kan räcka. Under förutsättning att Nintendo undviker massa trams mellan varje spel, men jag tvivlar faktiskt. Hade hoppats på åtminstone 45 minuter.
__________________
Senast redigerad av ABC. 2017-06-08 kl. 00:01.
Citera
2017-06-09, 05:58
  #1205
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Eller inte.

Det är väldigt kort för att vara en E3-Direct. Vi vet redan att de kommer att fläska på rejält med Super Mario Odyssey, men nu när jag tänker efter lär det vara Tree House som kommer att bli fokus för det spelet. Men å andra sidan är allt förinspelat, så 30 minuter kan räcka. Under förutsättning att Nintendo undviker massa trams mellan varje spel, men jag tvivlar faktiskt. Hade hoppats på åtminstone 45 minuter.
Har de inte haft ~30 minuter under tidigare E3-mässor?
Citera
2017-06-09, 18:25
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Har de inte haft ~30 minuter under tidigare E3-mässor?
Tror standard har varit närmare 45 minuter tidigare. Men ta inte mitt ord för det.
Citera
2017-06-09, 18:44
  #1207
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Har de inte haft ~30 minuter under tidigare E3-mässor?
Brukar ligga på 40-50min, så det är något kortare. Dock kan man hinna med att presentera mycket på 30 minuter. Jag hoppas bara att de inte slösar någon dyrbar tid på att ha med tråkiga intervjuer och spel som redan har blivit presenterade. På sin höjd lite gameplay från Mario, annars kan det vänta till Treehouse. Om de pumpar ut trailers på bara nya spel så kan det bli en väldigt intensiv halvtimme.
Citera
2017-06-13, 18:40
  #1208
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=M2mZS_p4A7Y

Nintendo Spotlight: E3 2017

Check out Nintendo Spotlight: E3 2017. Presentation includes more details about Super Mario Odyssey and other Nintendo Switch games, with a focus on games launching in 2017.

Citera
2017-06-13, 19:12
  #1209
Medlem
PUSClFERs avatar
De spel som visades upp under E3-presentationen:
  • Kirby (2018)
  • "Core Pokemon RPG" (TBD)
  • Metroid Prime 4 (TBD)
  • Yoshi (2018)
  • Rocket League (Holiday 2017)
  • Xenoblade Chronicles 2 (Holiday 2017)
  • Fire Emblem Warriors (Fall 2017)
  • Super Mario Odyssey (27-OCT-2017)
  • Mario+Rabbids Kingdom Battle (29-AUG-2017)
  • Zelda BotW DLC Pack 1 (30-JUN-2017)
  • Zelda Botw DLC Pack 2 (Holiday 2017)
  • 4 new Zelda BotW Champion Amiibo
  • 3 new Super Mario Odyssey Amiibo
Citera
2017-06-13, 20:54
  #1210
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Varför finns inte virtual console än på switch? Hade hoppats på att minst få se iaf. att man skulle kunna spela NES/SNES-spel på Switch. Men drömmen är om man skulle kunna lyckas spela allt från NES till Wii U, kanske tom. DS/3DS-spel. Borde väl gå att porta typ Wind Waker HD till Switch? Hade varit kul att spela 3DS-spel på TV också. Tycker Switch skulle vara en perfekt konsol att spela äldre spel på.

Just nu är jag mer sugen på att köpa en begagnad Wii U men de är inte lätta att få tag på i butik (begagnade men då får man garanti. Dyrt och utan garanti på tradera/blocket/ebay) Den går att spela varenda hemkonsol-Zelda på som någonsin gjorts(tror jag?) till skillnad från Switch som inte ens kan spela första Zelda till NES.

Hade hoppats få nåt nytt om det på E3. En annan sak de inte nämnde var deras internettjänst som väl drar igång i höst? När den kommer kanske Virtual Console dyker upp?

Aja Mario ser väl bra ut, men trött på Mario och har aldrig varit någon favorit. Metroid Prime 4 blev jag hypead över, synd att de inte visade något från det bara. Lär väl komma typ hösten 2018 som tidigast? Eftersom de inte ens var beredda att visa upp en bild på denna E3.

Så när året är slut är det ju "bara" 3 riktigt tunga titlar som finns till Switch: Ett Zelda som går att spela till Wii U, två Mario varav det ena finns i mindre version till Wii U. Tredjepartsstödet är inte särskilt bra heller.
Citera
2017-06-13, 21:13
  #1211
Medlem
Swedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
De spel som visades upp under E3-presentationen:
  • Kirby (2018)
  • "Core Pokemon RPG" (TBD)
  • Metroid Prime 4 (TBD)
  • Yoshi (2018)
  • Rocket League (Holiday 2017)
  • Xenoblade Chronicles 2 (Holiday 2017)
  • Fire Emblem Warriors (Fall 2017)
  • Super Mario Odyssey (27-OCT-2017)
  • Mario+Rabbids Kingdom Battle (29-AUG-2017)
  • Zelda BotW DLC Pack 1 (30-JUN-2017)
  • Zelda Botw DLC Pack 2 (Holiday 2017)
  • 4 new Zelda BotW Champion Amiibo
  • 3 new Super Mario Odyssey Amiibo

Även:
  • Splatoon 2
  • Arms
  • FIFA18

Och lite annat:
  • Skyrim
  • Metroid 2 till 3DS
  • 2 new Metroid amiibo
  • 2 new Fire Emblem amiibo
Citera
2017-06-15, 12:47
  #1212
Medlem
Jag funderar på att köpa en switch nu innan semester börjar, men funderar lite på det här med batteritiden och laddning.

Ni som redan äger en switch, stämmer batteritiden med det man gått ut med, 2-3h för Zelda exempelvis?

Övriga frågor:
1. Hur länge räcker batteriet för er I snit?
2. Hur lång tid tar det att ladda upp till 100% från i princip urladdad?
3. Någon som har experimenterat med att ladda från en powerbank? Går det bra och vilken typ har ni?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback