Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-03-31, 12:59
  #25
Medlem
csts avatar
På förekommen anledning i följande tråd: (FB) Supportersäsongen 2016

Återigen 2-3 troll som svävar iväg och sänker diskussionsklimatet helt och hållet. Hur är det ens möjligt att dessa användare inte samlat på sig tillräckligt många varningar för att bli avstängda för ohörsamhet eller bannlysta för KFK?

Det har varit en jävla massa gnäll från mods den senaste tiden om att nivån ska höjas, men vad görs konkret från andra hållet för att styra upp diskussionsklimatet och etablera en regelbas som faktiskt uppmuntrar till seriösa och bra diskussioner? Fotbollsforumet blir bara sämre och sämre, jag förstår att folk lämnar för andra alternativ när trollen tillåts härja helt fritt.

Kom inte dragandes med att det är ok enligt regelverket att trolla, det kan knappast vara admins vision att trollen ska få härja fritt på seriösa användares bekostnad. Om det har gått så långt är forumdelen redan död. (Sen när blev det tillåtet i reglerna att förstöra forumet? Trodde flashback skulle främja kvalitet framför kvantitet).
Citera
2016-05-11, 00:43
  #26
Medlem
snillet_1s avatar
En tråd identisk denna:

(FB) Frågesport; Gissa spelaren via klubbhistoriken /MOD

...som förpassades till "Laidback" har nu legat i "Fotboll" sedan den sjätte maj:

(FB) Gissa spelaren

Vad är det som är så svårt att fatta? Fixa fler moderatorer, eller byt ut en eller flera av de som nu är aktiva, eller ja, "aktiva". Avdelningen sköts som ett skämt i dagsläget.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2016-05-11 kl. 00:45.
Citera
2016-05-11, 08:07
  #27
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En tråd identisk denna:

(FB) Frågesport; Gissa spelaren via klubbhistoriken /MOD

...som förpassades till "Laidback" har nu legat i "Fotboll" sedan den sjätte maj:

(FB) Gissa spelaren

Vad är det som är så svårt att fatta? Fixa fler moderatorer, eller byt ut en eller flera av de som nu är aktiva, eller ja, "aktiva". Avdelningen sköts som ett skämt i dagsläget.

Den är inte ens RP:ad vad jag kan se. Hur kommer det sig att du inte RP:ar den istället för att skriva ett inlägg här?
Citera
2016-05-11, 18:37
  #28
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Den är inte ens RP:ad vad jag kan se. Hur kommer det sig att du inte RP:ar den istället för att skriva ett inlägg här?

Den (dvs startinlägget i tråden) är RP:at för 0.00 och var så även vid tiden för när inlägget du citerade postades.
Citera
2016-05-11, 20:16
  #29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den (dvs startinlägget i tråden) är RP:at för 0.00 och var så även vid tiden för när inlägget du citerade postades.
Jag noterade också RP:n för 0.00, men den är ju oerhört oklar och väldigt dålig hjälp till mod. Finns motsvarande tråd i Laidback får man ju RP:a för 0.02 och gärna dessutom länka Laidbacktråden.

Tro fan att det klagas på mod när allt arbete läggs i knät på dem. Kan inte alla bara bidra?
Citera
2016-05-11, 21:00
  #30
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den (dvs startinlägget i tråden) är RP:at för 0.00 och var så även vid tiden för när inlägget du citerade postades.

Skumt, den markeras inte som RP:ad för mig som det normalt ska göra. Inte förrän jag klickade på den nu såg jag att den var 0.00:ad.
Citera
2016-05-12, 00:07
  #31
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag noterade också RP:n för 0.00, men den är ju oerhört oklar och väldigt dålig hjälp till mod. Finns motsvarande tråd i Laidback får man ju RP:a för 0.02 och gärna dessutom länka Laidbacktråden.

Tro fan att det klagas på mod när allt arbete läggs i knät på dem. Kan inte alla bara bidra?

Så du vet vad som skrevs i den kommentar man kan lägga till sin RP? Jag tar för givet att den användare som RP:ade inlägget för 0.00 skrev en förklarande kommentar till sin RP. Något annat vore ju oerhört konstigt i min värld.
Citera
2016-05-12, 00:07
  #32
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Skumt, den markeras inte som RP:ad för mig som det normalt ska göra. Inte förrän jag klickade på den nu såg jag att den var 0.00:ad.

Ok, kanske är något tekniskt fel som har uppstått? Teknikerna var ju inne och rörde omkring för några dagar sedan.
Citera
2018-04-07, 20:27
  #33
Medlem
Zog Ruless avatar
Måste revidera min åsikt kring modereringen i fotbollsdelen. Har tyvärr under senare tid varit alldeles för slött där av modsen och nu har trollen tagit över.

Kanske dags att sätta igång och modda där? Eller ska det se ut sådär?
Citera
2018-04-08, 12:20
  #34
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Måste revidera min åsikt kring modereringen i fotbollsdelen. Har tyvärr under senare tid varit alldeles för slött där av modsen och nu har trollen tagit över.

Kanske dags att sätta igång och modda där? Eller ska det se ut sådär?

Som jag skrev tidigare i tråden, vi behöver RP för att moderera, det är omöjligt att hålla koll på allt utan RP.
Citera
2018-04-08, 14:55
  #35
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Måste revidera min åsikt kring modereringen i fotbollsdelen. Har tyvärr under senare tid varit alldeles för slött där av modsen och nu har trollen tagit över.

Kanske dags att sätta igång och modda där? Eller ska det se ut sådär?

Är det några specifika trådar du tänker på? Som vf skriver så behöver vi RPs.
Ser du inlägg som inte håller måttet så rapportera, det är det enklaste sättet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback