Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-25, 17:48
  #1
Medlem
saganshuss avatar
Hej!
Jag hade till min Delldator en docka/fält/vad-det-nu-kallas, som man kunde samla ikonerna i olika kategorier. Jag gillade den lösningen framför att ha en massa separata ikoner utslängda på skrivbordet. Finns det något liknande att ladda ned? Tacksam för hjälp!
__________________
Senast redigerad av saganshus 2016-02-25 kl. 18:22.
Citera
2016-02-25, 18:33
  #2
Medlem
ehccas avatar
Mapp?
Citera
2016-02-25, 18:42
  #3
Medlem
christerys avatar
Prova högerklicka på skrivbordet och välj new->folder och tryck enter, namnge mappen (Spel, eller vad du nu vill). Nu kan du dra och släppa spel i den mappen.

Bilder letar du upp (under din hemmakatalog) och högerklickar på, välj nu skapa genväg på skrivbord (Send to -> Desktop (Create shortcut))
Citera
2016-02-25, 18:45
  #4
Medlem
saganshuss avatar
Tack!

Jo, mappar är givetvis ett alternativ. Men Dells lösning var riktigt snyggt och praktiskt. Jag skulle helst vilja ha något liknande igen. Om det finns.
Citera
2016-02-25, 19:05
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tänker du något åt detta håll? -> http://rocketdock.com/
Citera
2016-02-25, 19:36
  #6
Medlem
saganshuss avatar
Ja, något åt det hållet. Men det ska vara statiskt och det ska gå att styra helt efter egen smak.

Exempel, lägga upp en kategori med "spel" och sen bara dra alla spelikoner dit och så finns de där i en lång rad att välja på när man klickar på kategorin "spel".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback