Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-25, 14:40
  #1
Medlem
Hej

Jag vill nog mest bara fråga av mig lite. Jag har efter många, många år funderat på börjar med warhammer 40k igen. Eller ja denna gång faktiskt försöka spela. Siste jag "måla lite" va jag 15 år så ja 15 år senare igen "here i am".

Jag ska dra in till GW idag och kolla lite om jag skulle impulsköpa något tänkte jag på följande.
- codex och regelbok?
- bara en liten trupp med något skoj billigt bara för att få måla lite. planen va att lära mig regler och codex för att sedan börja bygga min arme.
- färger för baslager, wash och drybrus gissar jag att det går att göra med basfärgen?
- penslar, lim och ja vad mer jag nu behöver?

Det står lite mellan Mechanicus, Necrons eller kanske Tyranid. Jag vet ju inte hur man spelar. Så känns dumt att välja något som inte passar.
Citera
2016-02-25, 15:17
  #2
Medlem
Tyranids är fräcka
Men själv så målade jag WH för själva målandet dock..
Men tycker du kör med dom som du tycker är snyggast! Du kommer ju att lära dig spela ändå!
Citera
2016-02-25, 15:21
  #3
Medlem
fuskas avatar
Eldar! Alltid eldar! Eller spacwwolfs. Fast finns säkert massa nya armer antar jag.

Får man fråga vart du bor? Är nämligen alldeles för gammal för att gå till en gw affär å börja spela med barnen. Men saknar wh/wh40k spelandet. Inga vänner vill börja igen i liten skala på skoj bara....

Haha insåg jag köpte mitt sista wh figur 1999. Förra seklet alltså.... :/
Citera
2016-02-25, 15:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darzborste
Tyranids är fräcka
Men själv så målade jag WH för själva målandet dock..
Men tycker du kör med dom som du tycker är snyggast! Du kommer ju att lära dig spela ändå!

Det är det som känns lite svårt! Jag tycker alla tre är rätt coola men jag har lite förkärlek till robotar osv! Necrons känns häftiga men samtidigt lite tråkiga när det kommer till att måla. I för sig man kan säkert göra mycket annorlunda kombos! Mechanicus är nya jag har aldrig sätt dom förr och dom har lite blandning av "måla mycket" och inte så därför lockar dom. Men dom har mindre grejer en Necrons.

Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Eldar! Alltid eldar! Eller spacwwolfs. Fast finns säkert massa nya armer antar jag.

Får man fråga vart du bor? Är nämligen alldeles för gammal för att gå till en gw affär å börja spela med barnen. Men saknar wh/wh40k spelandet. Inga vänner vill börja igen i liten skala på skoj bara....

Haha insåg jag köpte mitt sista wh figur 1999. Förra seklet alltså.... :/

Jag bor i Stockholm! Bor du i krokarna?
Citera
2016-02-25, 15:46
  #5
Medlem
fuskas avatar
Nä i Sveriges framstjärt, tyvärr.


Du kan kanske välja arme beroende hur du vill spela? Melee, avstånd, zerg osv.
__________________
Senast redigerad av fuska 2016-02-25 kl. 16:11.
Citera
2016-02-26, 06:51
  #6
Medlem
Det blev ett köp av skarii de nya armen
Citera
2016-06-10, 08:43
  #7
Medlem
Svenska40k.se är ett otroligt fint forum för dom intresserade!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback