Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-02-29, 08:39
  #49
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Eh, han presterade en hel del: Han la grunden till det mångkulturella samhälle vi har nu, han öppnade portarna för MENA och Afrika (och därmed islam) och kommunister från hela världen. Han var den förste politiker som pekade på att det låg en konflikt mellan folkets väl och internationella intressen och att svenska folket alltid skulle komma i andra hand. För dagens svenska politiker (kanske minus SD) är detta en självklarhet men det var inte alltid så, det fanns en tid när det ansågs fint att tjäna sin nations och sitt folks intressen. Palmes inflytande var här av avgörande betydelse. Precis som Reinfeldt drömde han om en internationell karriär som tack för sina internationella tjänster men sen gick han och blev skjuten.



Jag skrev inte det, men tänkte ju såklart på saker av positivt värde
Citera
2016-07-07, 15:17
  #50
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huopa
Jag var ett spädbarn när Palme sköts så jag
har ingen relation varken till honom som politiker eller till mordet. Det jag sörjer är väl
två saker: den uppenbart inkompetenta utredningen som gjort att folk aldrig kunnat lämna detta bakom sig (och de anhöriga har aldrig fått svar på sina frågor) och vilka hans efterträdare varit. Socialdemokraterna tycks ju fortfarande inte hämtat sig, utan sitter nu med Löfvén. DET sörjer jag.
Detta är ingen idé att sörja över. Den PU som gjordes redan av Holmér gav alla besked till närmast berörda. Mer än så ville ingen svensk demokrat gärna veta för då skulle som sagt hela samhället skakas om. Även sossarna är totalt maktlösa i dagens läge men vill ändå upprätthålla skenet av att ha en demokratisk rättsstat under kontroll.
Citera
2016-07-07, 22:40
  #51
Avstängd
Solweig1945s avatar
Minns det som igår.Hunnit fylla 40 hade jag. Det kändes helt overkligt på något sätt. Först i efterhand som man riktigt förstod det oerhörda i att Sveriges statsminister mördats. På något sätt blev detta land aldrig likt sig självt igen. Jag röstade själv på sossarna och hade så gjort under många, många, år då mordet skedde men har insett nu i efterhand att Palmes bortgång nog var det som gjorde att jag så småningom slutade att rösta på socialdemokraterna och blev mer konservativ.

Socialdemokraterna blev aldrig heller det parti som det var efter att Palme försvann, han var en mycket stor man, något jag inte säger för att jag skulle ha varit en fanatisk socialdemokrat, utan för att Palme verkligen var framträdande som politiker och människa.
Citera
2016-07-15, 12:17
  #52
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solweig1945
..... har insett nu i efterhand att Palmes bortgång nog var det som gjorde att jag så småningom slutade att rösta på socialdemokraterna och blev mer konservativ.....
Det mest tragiska är väl att inget demokratiskt parti eller folkvald av något slag längre har något som helst inflytande eller makt över nationens bästa. Demokratins själ lär sitta pantad hos storkapitalet så länge ingen får veta sanningen bakom riksmorden.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback