Flashback bygger pepparkakshus!
2006-08-03, 19:57
Medlem
Fabian FoXXs avatar
1-1!
Citera
2006-08-03, 20:32
Medlem
gorgons avatar
Att den mysiga föreningen från söders höjder nobelt lämnar ifrån sig två tusen biljetter för den prisvärda summan av 250kr st, inför det stundande derbyt är en gåta. Lägg där även till att det krävs medlemskap innan man ens får se skymten av pappersbiten med egenhändigt nedtecknade krumelurer, är inget annat än humor. Nästa steg blir antagligen visum och passkontroll vid incheckning. Allt för en mer familjär atmosfär på den rosaskimrande ”myspys” arenan kallad söderstadion, där aldrig en klackspark är långt borta inför en hängiven sofo publik.
Citera
2006-08-03, 20:33
Medlem
charmörens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Visst behövs det en annan inriktning, den av "hardcorefotbollsfansen"
så föraktade ishockeyn har svängt från folkrörelse till strikt kommersiell
företeelse.

Resultat: Nya arenor byggs på löpande band, MODO hade 5000 pers
på sin första isträning! Tre Kronor vann OS-guld och VM-guld samma säsong.

Det måste in kapital i fotbollen och klubbar som vågar satsa.

Lite sanning med modifikation då det även var invigning av nya arenan samtidigt...
Citera
2006-08-03, 20:33
Medlem
Fabian FoXXs avatar
3-1!
Citera
2006-08-03, 20:36
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Att den mysiga föreningen från söders höjder nobelt lämnar ifrån sig två tusen biljetter för den prisvärda summan av 250kr st, inför det stundande derbyt är en gåta. Lägg där även till att det krävs medlemskap innan man ens får se skymten av pappersbiten med egenhändigt nedtecknade krumelurer, är inget annat än humor. Nästa steg blir antagligen visum och passkontroll vid incheckning. Allt för en mer familjär atmosfär på den rosaskimrande ”myspys” arenan kallad söderstadion, där aldrig en klackspark är långt borta inför en hängiven sofo publik.

Kanske ska fortsätta att gå på Finnkampen på din hemmaarena i fortsättningen då.
Citera
2006-08-03, 20:43
Medlem
Citat:

Vafan ska ni få mer biljetter för?. Ni är på bortaplan och då är man berättigad till 10% av kapaciteten vilket motsvarar 1600 biljetter så ni ska vara jävligt nöjda över det ni har fått. Typiskt bortskämda, historielösa derbydjurgårdare som ska brösta upp sig utan något som helst underlägg för sitt tuggande. Se till att sälja dom biljetterna ni har först.
Citera
2006-08-03, 20:52
Medlem
FAAAAAN vad skönt!
Pontus Wernblom dunkar in segermålet och Blåvitt vinner med 2-1 tillslut.

Synd bara att ÖIS inte kunde stå emot Bajen idag.
Citera
2006-08-03, 21:29
Medlem
erikbes avatar
Wernbloom är redan en klassisk hjälte. Den gubben är så jävla go, han kommer bli nåt den pöjken. Troligtvis en sån som alla utanför Göteborg kommer att avsky
Citera
2006-08-03, 21:49
Medlem
yeahyeahyeahs avatar
Citat:

Var du glad att ni får 2 000.
Om jag kunde bestämma skulle det inte delas ut en enda till Dif.
Vi är från Södermalm och söder om Stockholm och vi ska inte åka till andra sidan av stan för att lira våra hemmamatcher.

Ett fotbollsderby är ingen jävla fest.
Citera
2006-08-03, 21:53
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
FAAAAAN vad skönt!
Pontus Wernblom dunkar in segermålet och Blåvitt vinner med 2-1 tillslut.

Synd bara att ÖIS inte kunde stå emot Bajen idag.

Wernbloom ÄR Blåvitt för närvarande. Hoppas Mild sätter sig ner & förhandlar fram ett 10 årskontrakt utan några klausuler!

Bedrövligt dock att en mittfältare leder skytteligan men jag är tacksam för varje mål han gör
Citera
2006-08-03, 22:57
Medlem
Satyricons avatar
Hemkommen från Fredriksskans. En skitmatch mellan två genuina skitlag.

Jag var på Olympia i måndags och såg HIF-KFF. Det tar emot att erkänna men det är klasskillnad mellan å ena sidan Helsingborg och å andra sidan fyslag som IFK Göteborg och Kalmar FF. Åtminstone den här veckan.
Citera
2006-08-03, 23:10
Medlem
Rocky69s avatar
Fan! Jag pallade inte att åka till Ullevi i dag då jag var helt säker på att Örgryte skulle ta sin första seger i år. Köpte matchen på PPV i stället. Efter första halvlek så tänkte jag slänga ut boxen genom fönstret rätt ut på Landala kapell (Skulle vara rätt gött då den där djävla klockan spränger huvudet av mig varje söndag).
I andra så såg det nååååågot bättre ut kan jag säga. Tror nog att bajen trots allt håller undan till det på förhand givna guldet. De andra lagen ser för djävla tröga och usla ut. IFK fick väl segern till skänks i dag va?
Längtar redan till senhösten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in