Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-01, 17:59
  #13
Moderator
memymos avatar
Inte så mycket man kan göra. Kan inte dina läsare läsa skivorna är det antingen något defekt på skivorna eller i dina läsare.

Aldrig stött på ett sådant problem själv. Och när jag spelar gamla spel/nyversioner av spel så spelar jag antingen genom emulatorer eller köper spelen på Steam (inget krångel med skivor som går sönder)

Om dom kan läsas men autorun inte startar så borde det bara vara att högerklicka på dvd/cd läsaren i "min dator/my computer" och välja öppna.

Där borde du ha filerna isf.
Citera
2016-03-01, 20:03
  #14
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Inte så mycket man kan göra. Kan inte dina läsare läsa skivorna är det antingen något defekt på skivorna eller i dina läsare.

Aldrig stött på ett sådant problem själv. Och när jag spelar gamla spel/nyversioner av spel så spelar jag antingen genom emulatorer eller köper spelen på Steam (inget krångel med skivor som går sönder)

Om dom kan läsas men autorun inte startar så borde det bara vara att högerklicka på dvd/cd läsaren i "min dator/my computer" och välja öppna.

Där borde du ha filerna isf.
Nej jag menar, jag högerklickar och kopierar över filerna på USB-minne, sedan från USB till min failande dator..men hur gör jag en CD-avbild av spelmappen, det måste ju bli via Daemon tools, det är ju enda möjligheten...alternativt bränna en skiva
Citera
2016-03-02, 14:04
  #15
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Nej jag menar, jag högerklickar och kopierar över filerna på USB-minne, sedan från USB till min failande dator..men hur gör jag en CD-avbild av spelmappen, det måste ju bli via Daemon tools, det är ju enda möjligheten...alternativt bränna en skiva

Beror juh på hur skican är gjord. Man kan testa att bara markera allt och kopiera över det till usb minnet. Är det något drm skydd på den så kan man behöva göra en avbildning på skivan och lägga över den på usb minnet och sedan mounta med deamon.
Citera
2016-03-04, 20:47
  #16
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Beror juh på hur skican är gjord. Man kan testa att bara markera allt och kopiera över det till usb minnet. Är det något drm skydd på den så kan man behöva göra en avbildning på skivan och lägga över den på usb minnet och sedan mounta med deamon.
Ja nu är vi där, så då ska jag alltså ta något freeware program som kan göra avbild av filerna som jag lyckades kopiera till USB minnet och döpte mappen för hand till "Monkey", för jag kan ju omöjligen göra CD-avbild på original skivan eftersom den inte kan hittas i utforskaren.
Är allting rätt såhär långt?
Om så är fallet vilket freeware rekommenderar du för Cd avbildning?
Citera
2016-03-05, 00:29
  #17
Moderator
memymos avatar
om du lyckats föra över filerna på ett usb minne borde det bara vara att öppna mappen och sedan instalera genom filerna där.

Ska du göra en skivavbild från din andra dator så skulle jag testat imgburn om det fungerar.
Citera
2016-03-05, 21:21
  #18
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
om du lyckats föra över filerna på ett usb minne borde det bara vara att öppna mappen och sedan instalera genom filerna där.

Ska du göra en skivavbild från din andra dator så skulle jag testat imgburn om det fungerar.
Jorå det gick att överföra filerna, men det gick inte att starta spelet efter installationen,

"Wrong disc inserted - Please insert the "Monkey Island SE Collection" DVD"

Och nu har jag gjort en ISO fil också i imgburn och installerat om, men får samma error som ovan

En sak är aningen mystiskt under själva installationen

Welcome to game installation!
"D:\LEGAL\GTOUSW.rftd doesnt exist"

https://www.google.se/search?sclient...oesn%27t+exist

Trycka OK på det är allt man kan göra, sedan går den bara vidare med installationen och låtsas som att detta meddelande inte hade något betydelse för att den sedermera hävdar att jag satt i fel disk,
Var den får D: ifrån undrar jag...ingen av mina CD enheter har heller D: som enhetsbetäckning

Vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av Admiral Krag 2016-03-05 kl. 21:23.
Citera
2016-03-06, 01:33
  #19
Moderator
memymos avatar
Antagligen en typ av DRM som sätter stop för dig nu. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig längre än såhär, för nu har mina idér tagit slut för hur man ska kunna lösa detta.
Citera
2016-03-06, 01:36
  #20
Medlem
Kan det vara så att filerna på skivan är lagrad på annorlunda sätt och att skrivaren inte är avancerad nog? hur gammal är datorn?
Citera
2016-03-06, 14:03
  #21
Medlem
Admiral Krags avatar
Okay tack ändå memymo

Citat:
Ursprungligen postat av mhdo21
Kan det vara så att filerna på skivan är lagrad på annorlunda sätt och att skrivaren inte är avancerad nog? hur gammal är datorn?
Det är ett hopkok av likdelar
http://www.amazon.com/AMD-Phenom-3-4.../dp/B002SRQ214
som kom ut på marknaden mellan 2008 to 2012

ASUS M5A78L LE är moderkortet, som kom 2011 tror jag

CD-enheterna kanske är för gamla då? båda är utav

Namn TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device (från 2006)

Btw

"D:\LEGAL\GTOUSW.rftd doesnt exist"

D: Är självklart Daemon tools enhetsbetäckning kom jag på
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback