Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-24, 22:16
  #1
Medlem
Tjena, jag är rätt intresserad av Virtual Reality och just nu har jag bara en google carboard, och jag hörde att det va stor skillnad på den och samsung VR.

Problemet är att jag har en Sony Xperia och inte en samsung mobil. Men det är en sak jag inte fattar.
Samsung Gear Vr är ju bara glasögon, det är ju mobilen i sig som sköter display och allt.

Vad exakt är det so stoppar mig från att bara stoppa in min sony xperia i smasung Gear vr? vrf funkar det inte? vrf måste jag ha JUST en samsung? alla smartphones är ju exakt lika?
Citera
2016-02-24, 22:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yghtim
Tjena, jag är rätt intresserad av Virtual Reality och just nu har jag bara en google carboard, och jag hörde att det va stor skillnad på den och samsung VR.

Problemet är att jag har en Sony Xperia och inte en samsung mobil. Men det är en sak jag inte fattar.
Samsung Gear Vr är ju bara glasögon, det är ju mobilen i sig som sköter display och allt.

Vad exakt är det so stoppar mig från att bara stoppa in min sony xperia i smasung Gear vr? vrf funkar det inte? vrf måste jag ha JUST en samsung? alla smartphones är ju exakt lika?

Du måste ha en Samsung S6 eller S6 Edge för att Samsung VR ska fungera. Samsung VR är riktigt häftig men knappast användbar.
Citera
2016-02-24, 22:26
  #3
Medlem
Det där va inte alls de svaret jag ville ha, jag undrade varför, varför kan jag inte sätta in min sony xperia? varför kan jag inte det?
Citera
2016-02-25, 00:14
  #4
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yghtim
Det där va inte alls de svaret jag ville ha, jag undrade varför, varför kan jag inte sätta in min sony xperia? varför kan jag inte det?

För att den inte stödjer detta? Är det så svårt att fatta när han skriver att du behöver en S6 eller en S6 edge?
Citera
2016-02-25, 11:13
  #5
Medlem
... vadå stödjer? du kopplar inte ihopp samsung mobilen med VR Glasögonen, du sätter ju bara fast mobilen på glassögonen. allt glasögonen är är ju bara glasögon. jag kan sätta in villken mobil jag vill i alla Mobil VR glasögon, så varför kan jag inte det i den här.

Vet ni vad, det här forumet va helt kokobengbeng :P jag förväntade mig inte ett bra svar här men åtmindstånde nånting. jag får vända mig till någon annan hare bra hörs hej
Citera
2016-02-26, 00:01
  #6
Medlem
nixon_khans avatar
Samsung (och Oculus) har låst hårdvaran till att endast funka med mobiler från Samsung. Dels affärsmässiga skäl, för att tvinga folk att köpa deras mobiler. Dels tekniska skäl, då VR-mjukvaran kräver tillgång till lägre systemnivå än vanliga appar för att fungera. Det måste tillverkaren (Samsung i detta fall) särskilt tillåta, något som inte Sony har fått möjlighet att göra.
Citera
2016-03-11, 14:31
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av yghtim
... vadå stödjer? du kopplar inte ihopp samsung mobilen med VR Glasögonen, du sätter ju bara fast mobilen på glassögonen. allt glasögonen är är ju bara glasögon. jag kan sätta in villken mobil jag vill i alla Mobil VR glasögon, så varför kan jag inte det i den här.

Vet ni vad, det här forumet va helt kokobengbeng :P jag förväntade mig inte ett bra svar här men åtmindstånde nånting. jag får vända mig till någon annan hare bra hörs hej


Är du dum i huvudet?

Glassögonen är i detta fall en "skärm"
Du kopplar ju en skärm till en dator? eller hur...

I detta fall blir det telefonen.

Jag har också en Sony, och är sugen på VR men då måste man köpa Samsungs nya S7.
Tveksamt värde.
Om 1 år kommer S8 med nya VR så jag tycker man avvaktar året tills Orion/mfl mer öppna plattformar kommer
Citera
2017-08-09, 17:00
  #8
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Någon som testat Samsung VR https://www.komplett.se/product/9164...&gclsrc=aw.ds#
tillsammans med Samsung S8?

Är det värt dom där 1500:-?
Citera
2017-08-11, 15:55
  #9
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Bump*
Citera
2017-08-14, 07:02
  #10
Medlem
the juntos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodybiff
Någon som testat Samsung VR https://www.komplett.se/product/9164...&gclsrc=aw.ds#
tillsammans med Samsung S8?

Är det värt dom där 1500:-?

Nej det är dom inte. Tyvärr är det bara vänta. Det händer mycket just nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback