Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-03-15, 01:43
  #25
Medlem
Rushins avatar
Kickboxningen gick galant idag. Såklart är man lite sliten i kroppen men teknikerna och tänket föll på plats idag. Känns som att jag utvecklats mycket senaste veckorna.

Kost idag:

Frukost
Två varma mackor i fiberbröd med ost och skinka.
2 muggar kaffe
ca 1 Liter vatten fram till lunch

Lunch
Nötkött och ris
2 muggar kaffe
ca 1 liter vatten fram till middag

Middag
Mycket spaghetti och korv
ca 1 liter vatten fram tills läggdags

Kvällsmål
Tallrik med kvargyoghurt och sockerfria flingor
2 muggar kaffe
Citera
2016-03-17, 00:10
  #26
Medlem
Rushins avatar
Kickboxning idag igen! Det är 10e passet irad utan att jag tränat annat (typ gym).

Helt sjukt hur mycket jag svettas när jag tränar. Vad kan det bero på?

Imorgon blir det marklyft
Citera
2016-03-27, 23:05
  #27
Medlem
Rushins avatar
Varit dålig på uppdateringar pga. att jag varit bortrest ett tag. Träningen har flytit på bra och är precis hemkommen efter årets största tredagars träningsläger, med fighters från Danmark, Norge och Lettland bland annat! Väldigt lärorikt och jobbigt.
Citera
2016-03-28, 00:29
  #28
Medlem
NisseAKAPisses avatar
Kul läsning, ska bli nice att följa träden😃
Citera
2016-03-30, 16:06
  #29
Medlem
Rushins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseAKAPisse
Kul läsning, ska bli nice att följa träden😃
Tack tack!

Igår blev det lite sparktekniker på säck. En hel del roterande sparkar också, men känner mig lite tung och klumpig faktiskt

Efter det så körde jag faktiskt armar hehe.
7 set biceps totalt med hantlar och skivstång.
Sedan blev det lite dips och smalbänk:
Uppvärming och sen trappan i smalbänk
20 kg x 10
40 kg x 10
60 kg x 10
60 kg x 8
60 kg x 7
60 kg x 6
60 kg x 5
60 kg x 4
60 kg x 3
60 kg x 3 (skippade pausen mellan sista och näst sista setet.

Ikväll blir det kampsport i vanlig ordning!
Citera
2016-09-20, 23:21
  #30
Medlem
Rushins avatar
Rushin är tillbaka efter en jobbig period i livet. Har b.la. haft problem med en väldigt nära bekant som just nu sitter inne på rehab. Har även blivit dumpad av tjejen som jag älskar under denna tid.

Det är inte hur man har det utan hur man tar det.

Träningen går bra iallafall. Blir ungefär 9-10 timmar träning i veckan.
Citera
2016-10-12, 10:39
  #31
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rushin
Rushin är tillbaka efter en jobbig period i livet. Har b.la. haft problem med en väldigt nära bekant som just nu sitter inne på rehab. Har även blivit dumpad av tjejen som jag älskar under denna tid.

Det är inte hur man har det utan hur man tar det.

Träningen går bra iallafall. Blir ungefär 9-10 timmar träning i veckan.

Trist som fan. Blev det någon tävling där i Maj?
Citera
2016-11-01, 23:32
  #32
Medlem
Rushins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Trist som fan. Blev det någon tävling där i Maj?

Jo men man får helt enkelt försöka se det positiva i livet istället för att fokusera på det negativa.

Går en tävling den 19e november! Känns bra men är något kg för lätt för min viktklass.

Även märkt att jag ibland öppnar vänster hand när jag sparkar mot huvudet på min motståndare. Detta resulterar i att min motståndare slår min tumme till en stukning. Haft problem med detta senaste veckorna speciellt nu när jag ökat träningsintensiteten. Har ingen aning hur jag ska få den att läka när man tränar så mycket som man gör inför en tävling?
Citera
2016-11-03, 06:59
  #33
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rushin
Jo men man får helt enkelt försöka se det positiva i livet istället för att fokusera på det negativa.

Går en tävling den 19e november! Känns bra men är något kg för lätt för min viktklass.

Även märkt att jag ibland öppnar vänster hand när jag sparkar mot huvudet på min motståndare. Detta resulterar i att min motståndare slår min tumme till en stukning. Haft problem med detta senaste veckorna speciellt nu när jag ökat träningsintensiteten. Har ingen aning hur jag ska få den att läka när man tränar så mycket som man gör inför en tävling?

Först och främst får du ändra på tekniken så att du inte gör det igen. Utgår från att du knyter näven på rätt sätt och rullar ihop fingrarna med tummen utanpå? Vad du kan göra nu vet jag inte, kanske linda lite för stöd och sedan undvika belastning?
Citera
2016-11-04, 11:06
  #34
Medlem
Rushins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Först och främst får du ändra på tekniken så att du inte gör det igen. Utgår från att du knyter näven på rätt sätt och rullar ihop fingrarna med tummen utanpå? Vad du kan göra nu vet jag inte, kanske linda lite för stöd och sedan undvika belastning?

Jo absolut. Problemet är att just i tillfället då jag sparkar mot huvudet så öppnar jag händerna lite. Antar att det är omedvetet för att få lite mer balans.

Exakt, men svårt att undvika belastning då träningsintensiviteten är som högst just nu.

Taggar maxning i push press ikväll!
Citera
2016-11-06, 12:18
  #35
Medlem
Rushins avatar
80 kg åkte upp i push press på 74 kg kroppsvikt! Känns som att jag inte tappat någon styrka alls nästan om man jämför med för över ett år sedan då man var +80 kg.

Push press
Uppvärmning
10 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 60 kg
2 x 70 kg
1 x 75 kg
1 x 80 kg !!

Bänk med smalt grepp
10 x 50 kg
8 x 60 kg
5 x 70 kg
7 x 80 kg
6 x 80 kg

Sen blev det sittande hantelpress och magövningar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback