Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-23, 15:09
  #1
Medlem
Tobbans avatar
Hej, får upp detta meddelande så fort jag besöker en sida.
"Ägaren av www.google.se har konfigurerat sin webbplats felaktigt. För att skydda din information från att bli stulen, har Firefox inte anslutit till denna webbplats."

(Felkod: sec_error_unknown_issuer)
Detta gäller alla sidor men när jag skriver exempel google igen då kommer jag in men sökandet är samma problem. Jag har installerat om firefox. Explorer och Chrome fungerar utan problem.
vad är det för fel?
2016-02-23, 16:31
  #2
Medlem
swebarbs avatar
Funkar det när du besökar nån hemsida med explorer eller chrome då eller? låter ju som att ditt nätverk inte riktigt är rätt konfigurerat va har du för nåt router osv ??
2016-02-23, 16:56
  #3
Medlem
Hur noga var du när du installerade om?

Oavsett vilket program, spel, drivrutiner mm det gäller så måste man ibland först avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar om det finns innan man uppdaterar/installerar om. Annars kan det buggiga, korrupta bli kvar nånstans. Problemet i vissa fall är att verkligen få bort allt det gamla.

Glöm inte att kolla i den osynliga mappen under din användare efter Mozilla mappen.
C:\Users\ditt namn\AppData
2016-02-23, 20:53
  #4
Moderator
Protons avatar
Det där är ett certifikatfel. Kolla klocka och datum på ditt system till att börja med, sedan kan du kolla med detta som jag hittade:

Citat:
Let Firefox retrieve the certificate: "Add Exception" -> "Get Certificate".
2016-02-23, 20:54
  #5
Moderator
Protons avatar
Övriga firefoxfrågor tas i den officiella firefoxtråden.

Tråd låst/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback