Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-12-19, 18:25
  #25
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Ett blufföretag! De skickar just nu ut 10 tusentals bluffakturor, så se upp!
Citera
2017-04-25, 19:27
  #26
Medlem
för bra för att vara sant?
fick ett brev från solid vägassistans:
vilkor:
-hjälp dygnet runt
-hjälp direkt på plats, om det är möjligt bärgning till närmaste verkstad
-hotellövernattning eller hyrbil i två dygn
-ersättning för hemresa
-inga mil eller ålderbegränsningar
-hemtransport av bil efter reparation
-0 kr i självrisk
Låter ju som rena fyndet för 297:-/år. speciellt som jag har en snart 20 år gammal skorv. Någon som känner till om det finns någon hake?
Citera
2017-04-25, 19:40
  #27
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
för bra för att vara sant?

Någon som känner till om det finns någon hake?
Hake vet jag inte riktigt, men grejen är väl att många inte är medvetna om att vägassistens ingår i den vanliga halv/helförsäkringen.
Citera
2017-04-25, 19:41
  #28
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
för bra för att vara sant?
fick ett brev från solid vägassistans:
vilkor:
-hjälp dygnet runt
-hjälp direkt på plats, om det är möjligt bärgning till närmaste verkstad
-hotellövernattning eller hyrbil i två dygn
-ersättning för hemresa
-inga mil eller ålderbegränsningar
-hemtransport av bil efter reparation
-0 kr i självrisk
Låter ju som rena fyndet för 297:-/år. speciellt som jag har en snart 20 år gammal skorv. Någon som känner till om det finns någon hake?

Har en polare som har många fordon och som kör mycket och han har denna försäkring. Han byter också bil rätt ofta och då är det ju utmärkt med en försäkring som följer ägaren och inte bilen. Han har dock aldrig behövt nyttja den och han tycker också att den verkar lite för bra - men det är ju ett stort bolag som står bakom...
Notera också att den inte bara gäller i Sverige.

Fast du menar väl 397,- och inte 297,-?
Citera
2017-04-25, 23:09
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Har en polare som har många fordon och som kör mycket och han har denna försäkring. Han byter också bil rätt ofta och då är det ju utmärkt med en försäkring som följer ägaren och inte bilen. Han har dock aldrig behövt nyttja den och han tycker också att den verkar lite för bra - men det är ju ett stort bolag som står bakom...
Notera också att den inte bara gäller i Sverige.

Fast du menar väl 397,- och inte 297,-?
jo jag menar 297! fick ett erbjudande i brev, men det gäller nog bara det första året.
Citera
2017-04-25, 23:19
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hake vet jag inte riktigt, men grejen är väl att många inte är medvetna om att vägassistens ingår i den vanliga halv/helförsäkringen.
ja jag har ju bara trafikförsäkring....bilen är värd max 10 000:-
Citera
2017-04-25, 23:58
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hake vet jag inte riktigt, men grejen är väl att många inte är medvetna om att vägassistens ingår i den vanliga halv/helförsäkringen.

Det gör den verkligen inte, vissa delar tangerar möjligen. Noterbart är att de flesta assistansförsäkringar förutsätter att du har minst delkasko i grunden, detta innebär att för flertalet moment är det självrisken som skiljer, ej annat. Dessutom har vissa försäkringar en begränsning på hur ofta de får nyttjas. Men någon som kommer och byter hjul vid punktering eller försöker åtgärda mindre fel på bilen direkt vid vägkanten ingår aldrig i vanlig delkaskoförsäkring.
Citera
2017-04-26, 00:01
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
ja jag har ju bara trafikförsäkring....bilen är värd max 10 000:-

Om vilken försäkringsnivå som bör väljas har avhandlats i andra trådar, kan bara kort konstatera att framförallt att välja mellan enbart trafik och en delkaskoförsäkring i relativt liten omfattning påverkas av värdet på bilen ifråga, det som mer är styrande faktorer är hur bilen används och var samt naturligtvis hur mycket den körs på ett år.
Citera
2017-04-26, 11:43
  #33
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
ja jag har ju bara trafikförsäkring....bilen är värd max 10 000:-

Solid har ändrat villkoren så man måste numera ha lägst halvförsäkring. Det finns dock andra bolag som har assistansförsäkring även om man bara har trafik.

Om du kör lite och har hög bonus/haft körkort länge så kan skillnaden mellan trafik och halvförsäkring ligga på ett par hundralappar och då kan det vara värt att uppgradera försäkringen om man vill lägga till assistans. Halvförsäkringens assistans räcker i regel, men kompletteringen ger hyrbil och självriskeliminering vilket är bra. Bäst med halvförsäkringen är dock glasförsäkring vilket kan vara skillnaden mellan att man måste skrota bilen om man får stenskott eller kan byta rutan som annars kostar 5000 kr.

Om man nu kör med ett gammalt vrak så skall man veta att bärgningsförsäkringen i regel är begränsad till 5000 kr vilket gör att man kanske inte kan välja att få bilen bärgad hem utan bara till närmare verkstad. Om man pendlar typ 9 mil/dag och bilen går sönder på jobbet så vill man kanske kunna få hem den för att fixa själv, och då är det viktigt med rätt försäkring så man får kolla villkoren.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback