Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 23:11
  #157
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Löjligt med skärmskydd tycker jag. Glaset är ju redan repskyddat och tappar man den i backen så hjälper det ju ändå inget.
Tycker alltid jag ser folk gå runt med repiga skydd, vad är meningen med det liksom? Har ni inte skyddet för att undvika just det?
Jag köpte förut billiga (typ 20kr st.) på eBay som det bara var att byta ut när skyddet blev repigt.

Men till S7 Edge har alla jag kollat fått negativ respons.

Glaset må vara repskyddat men om det blir en repa t.ex vill man ju hellre ha det på skyddet än direkt på skärmen. Så rätt stor mening.
Citera
2017-06-05, 16:08
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag köpte förut billiga (typ 20kr st.) på eBay som det bara var att byta ut när skyddet blev repigt.

Men till S7 Edge har alla jag kollat fått negativ respons.

Glaset må vara repskyddat men om det blir en repa t.ex vill man ju hellre ha det på skyddet än direkt på skärmen. Så rätt stor mening.
Kan dock inte tänkta mig något scenario där skärmen skulle kunna repas (av normalt bruk).
T ex nycklar osv kan inte repa skärmen (men skulle inte bli förvånad om "skärmskydden" skulle repas av det).
Citera
2017-06-15, 01:44
  #159
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Löjligt med skärmskydd tycker jag. Glaset är ju redan repskyddat och tappar man den i backen så hjälper det ju ändå inget.
Tycker alltid jag ser folk gå runt med repiga skydd, vad är meningen med det liksom? Har ni inte skyddet för att undvika just det?

Jag håller inte riktigt med. Har tappat min iphone i golvet samt min tablet och båda två skyddsglasen sprack men det var ju ingen big deal eftersom dem kostade typ 40 spänn med frakt från kina. Är mer bökigt att byta displayen som sitter på telefonen än att bara swappa gorilla glas.
Citera
2017-06-15, 13:29
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Jag håller inte riktigt med. Har tappat min iphone i golvet samt min tablet och båda två skyddsglasen sprack men det var ju ingen big deal eftersom dem kostade typ 40 spänn med frakt från kina. Är mer bökigt att byta displayen som sitter på telefonen än att bara swappa gorilla glas.
Fast bara för att ditt skyddsglas sprack så betyder det ju inte att det har skyddat skärmen.
Skärmen hade antagligen varit i intakt även utan skyddsglaset.
Hade smällen varit stor nog hade skärmen spruckit oavsett.
Citera
2017-07-24, 18:59
  #161
Medlem
Har på något vänster aktiverat någon funktion där skärmlåset inte går igång.
Har i inställningarna lagt dit både mönster och fingeravtryck och att skärmlåset ska gå igång direkt när skärmen släcks.
Hur fixa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback