Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-21, 17:32
  #1
Avstängd
happ, då skulle man köpa bitcoin med paypal . localbitcoin är ju bara att ge up då jag fan inte tänker lägga ut bild på vare sig mitt id elle rmig själv.

Finns det nån som söljer bitcoin mot paypal utan massa krångel? behöver bitcoin för 6000 kr.
Citera
2016-02-21, 18:20
  #2
Medlem
wingsawieis avatar
jag handlar på local bitcoins utan att ha lagt ut id. eller har något ändrats nyligen?
Citera
2016-02-21, 18:36
  #3
Avstängd
Jag tycker personligen att bitcoin är så jävla komplicerat
Citera
2016-02-21, 18:45
  #4
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johansvensson55
Jag tycker personligen att bitcoin är så jävla komplicerat

Varför?
Citera
2016-02-22, 18:57
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Varför?

för det första det, är sån satans kontroll! för helvette det är valuta man köper och inte nån jävla atombomb.

För det andra. Ladda up sina id handlingar osv.., wtf???. kommer aldrig göra det då man aldrig vet vart det tar vägen, helt ärligt, har suttit på darknet så vet att det säljs vidare.

det tredje: numer ska dom jävla gestapos på localbitoins inte bara ha id på en.., dom ska dessutom ha foto på en när man håller i det, haha. ja ba; FUCK YOU! sen stängde jag ner traden.

Har aldrig förstått varför man ska ha id på en? vad är syftet liksom? spela roll om jag heter allan ballan men handlar med ett paypalkonto där det står peter jonsson.., finns inget som betyder att pengarna är mer lagliga för det.

för det femte ... avgifter! okej, btcxe är rätt bra med typ 8% genom swish och det är också där jag handlar men det är ändå för mycket med tanke på hur många ordrar dom faktiskt har.
Citera
2016-02-22, 21:04
  #6
Medlem
Bitcoin kräver ingen legitimation eller bilder eller något alls mer än en plånbok. Det behöver inte ens vara en person som äger bitcoin utan ett program duger.
Det ni talar om här är vissa säljare på localbitcoins.com som väljer att identifiera sina köpare för att friskriva sig själva om de skulle bli kontaktade av någon myndighet.

Prova annars Mycelium. Där kan man hitta köpare och säljare som endast använder kontanter.
Citera
2016-02-22, 22:52
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Bitcoin kräver ingen legitimation eller bilder eller något alls mer än en plånbok. Det behöver inte ens vara en person som äger bitcoin utan ett program duger.
Det ni talar om här är vissa säljare på localbitcoins.com som väljer att identifiera sina köpare för att friskriva sig själva om de skulle bli kontaktade av någon myndighet.

Prova annars Mycelium. Där kan man hitta köpare och säljare som endast använder kontanter.

om du hittar nån som inte kräver verifikation för större summr vid köp genom paypal sp säg till. Har leta tillräkligt
Citera
2016-02-24, 18:01
  #8
Medlem
Du får nog mycket svårt att hitta någon som byter Bitcoin mot PayPal eftersom Bitcoin-transaktioner är omöjliga att återkalla och PayPal-betalningar går att dra tillbaka upp till 90 dagar efter eller så.
Citera
2016-04-13, 08:45
  #9
Medlem
YksiKaxis avatar
Köpa bitcoin, med Paypal, går bra här https://www.virwox.com/ Dock tar det några timmar, första köpet, för det är någon manuel hantering. Men sedan går det fort. Dock ganska dyrt vill jag tillägga...
Citera
2018-09-02, 17:46
  #10
Medlem
Vet ett ställe som man kan köpa utan någon som helst verification.

Dock är det 45% man får i bitcoin så det är ju inte jättebra precis. Men vet ställen där man endast får 30% eller ofta ännu mindre pga dom inte vill ha chargeback.

Hade jag haft hackade paypalkonton hade jag varit miljonär nu.
Citera
2018-09-02, 17:58
  #11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YksiKaxi
Köpa bitcoin, med Paypal, går bra här https://www.virwox.com/ Dock tar det några timmar, första köpet, för det är någon manuel hantering. Men sedan går det fort. Dock ganska dyrt vill jag tillägga...
Ja 25% avgifter är dyrt men jag fattar inte hur de kan acceptera Paypal, då borde väl folk kunna köpa hackade Paypalkonton för bitcoins, föra över pengarna till VirWox och köpa nya bitcoins för att sedan repetera hur mycket som helst i så fall?
Citera
2018-09-02, 18:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja 25% avgifter är dyrt men jag fattar inte hur de kan acceptera Paypal, då borde väl folk kunna köpa hackade Paypalkonton för bitcoins, föra över pengarna till VirWox och köpa nya bitcoins för att sedan repetera hur mycket som helst i så fall?

Förmodligen är dett tillräckligt många lagliga som köper med paypal. Hade det mest varit hackare och scammers så hade företaget haft chargeback på typ 50% vilket inte ksulle funka.

De man kan köpa med paypal av på darknet är har tex bra paypalkonton så dom slipper vänta på att paypal ska godkänna överföringen. På så sätt är det inget problem för dom att ta emot flera tusen på samma konto och direkt köpa något dyrt som guld eller mobiler.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback