Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-25, 15:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Exakt så här gjorde jag och ska göra så idag igen då jag bara fastade 40 timmar och allt släppte då jag gick över på en ketogen diet(Lchf typ) men gjorde några misstag. Är bra att fasta 4-5 dagar på vatten. Man kan bli av med brist symptom om kroppen får återställa sig från all skit. Jag ska nu fasta 7 dagar tänkte jag. För jag tänker såhär, det enda som funkar är att möta sig själv. https://www.youtube.com/watch?v=yNIZs_p-8iI kolla på hans kanal och video om du är intresserad av fasta. Köp L-glycine och L-taurine. ät i högre doser men var försiktig med ökningen av L-glycine. Du kan köpa båda på MM-sports på nätet. Köp också Acetyl-L-karnintin där ifrån. Gå upp i dos med d-vitamin. ät 250mcg med k2 från natto extrakt finns på lifebutiken.se. Lägg av med all gluten, mjölk och ägg ett tag. Prova sen försiktigt. B-vitaminer känns nästan överflödigt i för stor mängd. Prova En öljäst som innehåller alla b-vitaminer.

https://www.youtube.com/watch?v=z019ybhiQjA

Prova vatten fasta. Sök på tuben. Sen provar du.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=x5gXRFfMS3g

http://holistic.se/produkter/index.p...p=multimineral

Fasta e inte alls min grej 😊

Jag gick upp från 64kg till över 100kg när jag väntade min dotter,började med lchf o tränade,slutade att röka o gick ner allt o lite till.

Började missbruka tjack för snart 1,5 år sedan men slutade igen.

O nu e jag "dålig"...

Jag ska absolut prova det du beskrev, ska skriva ner det o köpa hem 😊

All hjälp jag kan få just nu säger jag åt mig,jag vill verkligen inte börja på antidepressiva o jag tror på att man kan ta sig upp igen för egen maskin,med hjälp av träningen o motion o hälsoknep 😃👍

Jag vill klara det igen!!😃🙌
Citera
2016-05-25, 16:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thessnr1
Fasta e inte alls min grej 😊

Jag gick upp från 64kg till över 100kg när jag väntade min dotter,började med lchf o tränade,slutade att röka o gick ner allt o lite till.

Började missbruka tjack för snart 1,5 år sedan men slutade igen.

O nu e jag "dålig"...

Jag ska absolut prova det du beskrev, ska skriva ner det o köpa hem 😊

All hjälp jag kan få just nu säger jag åt mig,jag vill verkligen inte börja på antidepressiva o jag tror på att man kan ta sig upp igen för egen maskin,med hjälp av träningen o motion o hälsoknep 😃👍

Jag vill klara det igen!!😃🙌

Ojdå! Hoppas du kämpar dig upp för ditt barns skull.
Vill du inte fasta så prova ät intermittent fasting, alltså hoppar över frukost. Då hamnar kroppen lättare i ketos och med en ketogen kost så drivs hjärnan på ketoner vilket är bra för många individer med problemområden.
Om du har problem med tjack-abstinens kan du prova L-tyrosine, läst om kokainister som gått av sitt cola missbruk relativt enkelt. Samt Ashwagandha är bra mot drogabstinens.
Något som hjälpt mig är FOLAT, ej folsyra, folsyra är livsfarligt. Folat hjälper din hjärna också. http://www.vitaminer.nu/vitaminer-mi...-vitamin/folat - denna gillade jag.

Men verkligen, sluta med gluten, ägg och mjölk och se efter vad som händer.
Citera
2016-05-25, 16:24
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Ojdå! Hoppas du kämpar dig upp för ditt barns skull.
Vill du inte fasta så prova ät intermittent fasting, alltså hoppar över frukost. Då hamnar kroppen lättare i ketos och med en ketogen kost så drivs hjärnan på ketoner vilket är bra för många individer med problemområden.
Om du har problem med tjack-abstinens kan du prova L-tyrosine, läst om kokainister som gått av sitt cola missbruk relativt enkelt. Samt Ashwagandha är bra mot drogabstinens.
Något som hjälpt mig är FOLAT, ej folsyra, folsyra är livsfarligt. Folat hjälper din hjärna också. http://www.vitaminer.nu/vitaminer-mi...-vitamin/folat - denna gillade jag.

Men verkligen, sluta med gluten, ägg och mjölk och se efter vad som händer.


Klart att jag 🙋 kommer att kämpa mig upp igen allt för min dotters skull,känns bara väldigt kämpigt just nu o lite grann som att jag har fastnat lite, greppar efter varje halm strå.

Jag är så innerligt o själsligt tacksam för att du fanns där ute o gav mig detta,otroligt betydelsefullt för mig ska du veta o mitt hjärta svämmar över av tacksamhet så ögonen tåras av glädje 😃🙌🔆

Tack för att du är du o sluta aldrig vara det 😊🔆👍
Citera
2016-05-25, 16:26
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thessnr1
Klart att jag 🙋 kommer att kämpa mig upp igen allt för min dotters skull,känns bara väldigt kämpigt just nu o lite grann som att jag har fastnat lite, greppar efter varje halm strå.

Jag är så innerligt o själsligt tacksam för att du fanns där ute o gav mig detta,otroligt betydelsefullt för mig ska du veta o mitt hjärta svämmar över av tacksamhet så ögonen tåras av glädje 😃🙌🔆

Tack för att du är du o sluta aldrig vara det 😊🔆👍


Det där med gluten ska jag sluta med igen,jävla mög e det,mjölk har jag bara i kaffet en liten droppe,men vill sluta med det oxå 😊

Ägg e jag svag för men ja vad fan gör man inte för att allt ska bli bra igen 😃🔆🎉🙆✌
Åt paleo kost ett tag oxå o det vill jag gå tillbaka till igen 😊
Citera
2016-08-29, 21:54
  #17
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighElementalist
Tjena!

Finns det någon här som provat detta receptfria lugnande medel? Sägs hjälpa mot sömn och är lugnande över lag. Funderar på att prova men vill veta om dom fungerar innan jag inhandlar tabletterna eller om det mestadels är placebo.

Mvh.
Ja det fungerar om du har väldigt känsliga receptorer som jag har. Har själv provat det och blev seg och trött det gjorde i sin tur att jag kände mig lugnare som jag alltid gör när jag känner mig trött.
Jag beställde mitt från USA, har för mig att jag inte hittade nått i sverige eller om det inte fans lika starkt extrakt här som där.
Citera
2016-08-31, 17:53
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Ja det fungerar om du har väldigt känsliga receptorer som jag har. Har själv provat det och blev seg och trött det gjorde i sin tur att jag kände mig lugnare som jag alltid gör när jag känner mig trött.
Jag beställde mitt från USA, har för mig att jag inte hittade nått i sverige eller om det inte fans lika starkt extrakt här som där.
Har ingen effekt på mig så det är uppenbarligen väldigt individuellt. Man får nog prova själv.
Citera
2017-07-16, 17:10
  #19
Medlem
bananajoe33s avatar
Har sovit dåligt och haft ångest och rastlöshet senaste veckorna, så jag såg detta läkemedel på apoteket och köpte det idag. Testade tidigare ta 3 stycken Pascoflair pga att jag hade ångest m.m, jag tyckte det funkade mot ångesten och rastlösheten, blev ganska avslappnad och lugnare.

Ska testa ta 3-4 stycken innan jag går och lägger mig och sover så återkommer imorgon om hur det funkade.
Citera
2017-09-03, 14:41
  #20
Medlem
Är det någon som vet hur pascoflair funkar tillsammans med Sobril? Har Sobril vid behov mot panikångest. Båda påverkar gaba fast på olika sätt och i fass står det att eftersom effekten inte är studerad så bör man undvika samtidig användning av tex benzodiazepiner. Är det risk för överdos om man råkar ha det i kroppen om man skulle ta sobril?

Pascoflair tycker jag gör mig lite lugnare till vardags så är därför jag gärna vill använda det. Är det tänkt att effekten blir större av regelbunden användning eller är det direkt vid intag som man bara märker effekt?
Citera
2017-10-05, 00:53
  #21
Medlem
Klarabella79s avatar
Ni som testat passionsblomma och det har funkat på, tar ni andra receptbelagda starkare medel? T.ex insomningstabletter, smärtstillande på recept osv? Funkar den på er ändå?

Jag tar t.ex 2st citodon vid behov och enl ordination. Folk blir däckade på 2st, på mig känns ingen trötthet/dåsighet utan bara att smärtan minskar.

Därför tänkte jag att om inte citodon ”funkar” på mig som andra, så kanske inte det här fungerar heller?

Jag vill inte bli hög eller liknande utan bara kunna sova.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback