Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-05-09, 08:55
  #25
Medlem
mmas avatar
Vi ser verkligen en jävligt mycket smartare Reem nuförtiden. Bra defensiv som fan.

För övrigt måste jag säga att jag gillade Josh Emmett som fan! Räknar bort 3e ronden då hans finger hindrade honom från att göra så mycket. Men jävlar så snabb och skönt teknisk han var!
Citera
2016-05-09, 09:13
  #26
Medlem
withnonames avatar
Overeem är som förvandlad och det man gillar mest är hans kalkylerade sätt att fightas.Tidigare var han en fighter som mest gick på "brute force" och litade hårt på sina främsta styrkor som striker och han hade ju tydlig tro på "Raw Power" och tyngd då han alltid vägde in på 265.Nu är det max 110 kg kreativitet,rörlighet och man ser tydligt hur bra han anpassar sig beroende på motståndare.Jag hade nästan räknat ut Reem som hot för tungviktsbältet men hans träning hos Jacksons MMA gjorde att man nu får tänka om.
Citera
2016-05-09, 12:07
  #27
Medlem
En post-fight intervju med Magnus Cedenblad.


https://www.youtube.com/watch?v=kEm3...ature=youtu.be
Citera
2016-05-09, 15:33
  #28
Medlem
Mx_1337s avatar
Overeem's defensiva mer taktiska upplägg förlänger karriären. Hans haka håller inte för att gå in och ösa på och riskera att bli kontrad som tidigare. Hans form är såklart bättre och mer uthållig nu också.

Kul med seger för Jycken och Reza också, såklart. Och Gunni med för den delen!
Citera
2016-05-09, 22:59
  #29
Medlem
Mx_1337s avatar
Nästa matchning för Jycken; Kan kanske bli någon i top 15. Thales Leites eller Rafael Natal (som Magnus faktiskt var bokad mot innan han skadade sig för ett par år sen) skulle kanske funka. Eller någon annan som ligger där runt utanför, top 20 eller vad man ska säga. Vitor Miranda läste jag som ett alternativ någonstans.

Och, också när det gäller svenskar..
Krylov har en bra streak nu, 4 raka vinster i LHW placerar honom rätt högt upp när det gäller det. Härnäst för honom.. Ilir Latifi?
När han vann igår tänkte jag t.o.m. på Gustafsson.. Mest eftersom det låg bra i tiden efter att AG sagt att han vill ha match osv. Finns nog andra där dock, Bader eller OSP kanske.
Men Latifi vs Krylov känns rimligt.. Även om jag tror att Latifi själv verkligen vill ha någon som är högre upp just nu.
Citera
2016-05-10, 07:06
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Nästa matchning för Jycken; Kan kanske bli någon i top 15. Thales Leites eller Rafael Natal (som Magnus faktiskt var bokad mot innan han skadade sig för ett par år sen) skulle kanske funka. Eller någon annan som ligger där runt utanför, top 20 eller vad man ska säga. Vitor Miranda läste jag som ett alternativ någonstans.

Och, också när det gäller svenskar..
Krylov har en bra streak nu, 4 raka vinster i LHW placerar honom rätt högt upp när det gäller det. Härnäst för honom.. Ilir Latifi?
När han vann igår tänkte jag t.o.m. på Gustafsson.. Mest eftersom det låg bra i tiden efter att AG sagt att han vill ha match osv. Finns nog andra där dock, Bader eller OSP kanske.
Men Latifi vs Krylov känns rimligt.. Även om jag tror att Latifi själv verkligen vill ha någon som är högre upp just nu.
OSP bröt armen i sin fight mot Jones och tjänade förmodligen betydligt mer pengar än vad han brukar göra, så vi lär inte få se honom fightas de närmaste halvåret.
Citera
2016-05-10, 07:21
  #31
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Nästa matchning för Jycken; Kan kanske bli någon i top 15. Thales Leites eller Rafael Natal (som Magnus faktiskt var bokad mot innan han skadade sig för ett par år sen) skulle kanske funka. Eller någon annan som ligger där runt utanför, top 20 eller vad man ska säga. Vitor Miranda läste jag som ett alternativ någonstans.

Och, också när det gäller svenskar..
Krylov har en bra streak nu, 4 raka vinster i LHW placerar honom rätt högt upp när det gäller det. Härnäst för honom.. Ilir Latifi?
När han vann igår tänkte jag t.o.m. på Gustafsson.. Mest eftersom det låg bra i tiden efter att AG sagt att han vill ha match osv. Finns nog andra där dock, Bader eller OSP kanske.
Men Latifi vs Krylov känns rimligt.. Även om jag tror att Latifi själv verkligen vill ha någon som är högre upp just nu.
Jycken borde definitivt ta ett steg upp, det här var ju verkligen bara en tune-up fight. Utöver de två första namnen du nämner gillar jag Hendo också. Borde vara en relativt enkel match imo, Hendo är extremt endimensionell nu för tiden och hans haka har även den gett upp.

Gillar inte Krylov vs Latifi i en division som skriker efter prospects, Krylov bör få någon till relativt enkel matchning med tanke på att han är så pass ung och samtidigt sett bedrövlig ut i båda sina förluster.

Latifi måste ta ett steg upp däremot, tycker vinnaren av Lil nog och Cummins blir perfekt som sker i helgen.

OSP tror jag blir borta minst ett halvår, och jag hoppas på att Gustafsson får Bader som sagt.

Reza är väl lite whatever, någon veteran är väl det roligaste.
Citera
2016-05-10, 19:47
  #32
Medlem
Moffegrevs avatar
Jycken har aldrig sett så jävla bra ut någonsin! Han såg ut som om han var på en helt annan nivå än McLellan och att han inte hade något att säga till om alls i den här fighten. Han verkar ha hittat sin range på ett helt annat sätt än i tidigare fighter också.

Hade gärna sett Jycken mot Thales Leites eller kanske CB Dolloway? En top15 står iaf på tur.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback