Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-21, 01:08
  #1
Medlem
Hultabultans avatar
När man googlar på olika Kina-saker brukar man kunna beställa dessa för ca dubbla priset från Storbritannien, vad de kostar t.ex. på "aliexpress".

Vet inte hur det fungerar, men vid senaste diskussionen med EU hade UK som krav, förändringar i politik inom euro-zonen som berör andra EU-länder måste diskuteras och godkännas av länderna utanför euro-zonen.

Är det verkligen stor omsättning på importerade Kina och Japan-grejer från Storbritanien till övriga EU, eller är det något annat lurt?
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2016-02-21 kl. 01:13.
Citera
2016-02-21, 10:14
  #2
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
När man googlar på olika Kina-saker brukar man kunna beställa dessa för ca dubbla priset från Storbritannien, vad de kostar t.ex. på "aliexpress".

Vet inte hur det fungerar, men vid senaste diskussionen med EU hade UK som krav, förändringar i politik inom euro-zonen som berör andra EU-länder måste diskuteras och godkännas av länderna utanför euro-zonen.

Är det verkligen stor omsättning på importerade Kina och Japan-grejer från Storbritanien till övriga EU, eller är det något annat lurt?
Nu när det är såpass enkelt och billigt att handla på Ali Express, är det direkt korkat att betala överpriser till europeiska mellanhänder. Å andra sidan behöver du inte vända dig till England, utan det finns även folk i gamla Svedala som förstått att göra sig en hacka på folks okunskap och dumhet.
Citera
2016-02-22, 21:10
  #3
Medlem
mattiex3s avatar
Varför skulle man vilja handla Kina-grejer? Jag undviker, om möjligt.
Citera
2016-02-23, 06:32
  #4
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattiex3
Varför skulle man vilja handla Kina-grejer? Jag undviker, om möjligt.
Helt enkelt därför att man får helt Ok kvalité till sjukt låga priser.

För ett par månader sedan hittade jag ett 20 pack tandborsthuvud till elektrisk tandborste för 10$. Trots det låga priset har det inte varit något som helst problem med funktionen.
I Sverige kostar det billigaste fyrpacket 189 kr, nöjer man sig med kompatibler så stannar man på 79 kr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback