Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-02-23, 11:51
  #37
Medlem
dacks avatar
Det här är ju ett jättebra initiativ hoppas bara att det kommer att bli kontinuerligt och återkommande någon några dagar i veckan.
Citera
2016-02-23, 13:33
  #38
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så med andra ord så anser du att SMR inte skall få berätta sanningen, är du rent av svenskfientlig då du framställs som en som anser att SMR inte skall kommentera händelsen?

För om du tittar på hur jag svarade det detaljerade svaret så ser du endast tacksamhet till svaret och att det är bra att de sysslar med civiliserade metoder för att nå ut till folket, man vinner inte folks hjärtan genom att agera likt en apa utan genom att framställas som den gode.

Rörande ditt förtal om huruvida jag skulle vara en pedofil så är svaret nej, jag är inte en pedofil precis som jag inte hoppade på SMR utan bad dem endast kommentera det som har sagts.


Men du har ju för h-e redan fått ett svar av Martin.

(FB) Motståndsrörelsen hjälper utsatta svenskar: arrangerar soppkök
Citera
2016-02-23, 14:00
  #39
Medlem
Pussykings avatar
Vad var det för mat? Nazi-Goreng?

Otroligt bra genomslag PR-mässigt för en rörelse eller parti eller vad det nu är som i varje fall jag aldrig hört talas om innan. Först badvakter och nu detta. Obegripligt för mig att dom får kritik för något som en vänsterpartist hade hyllats för om de gjort exakt samma sak. Och det lär jag inte vara ensam om att tycka, så hatten av till PR strategen som ligger bakom detta.
Citera
2016-02-23, 15:59
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast att be SMR gå ut med information huruvida situationen verkligen var är inte att tänka med röven
Fast nu var ju jag rätt så tydlig med vad jag menade var efterblivet i det du skrev och det var inte det du skrev nu. Det var detta:

"De ska så och dela ut maten till utsatta och inte till sig själva att man anser att det är viktigare att mata medlemmar i SMR än de utsatta svenskarna är bara ett bevis för att SMR aktivt inte bryr sig om svenskar i nöd i mina ögon"

Du skriver att du anser att det är "bevisat" "i dina ögon" att "SMR aktivt inte bryr sig om svenskar i nöd" (snygg formulering förövrigt) bara för att rödingar ljugit om att inga behövande svenskar tog emot mat. Motståndsrörelsen har redan lagt upp en artikel där man berättar hur aktionen gick till och där det finns bilder på folk som tar emot mat, nått anonymt vittnesmål på en obskyr rödingblogg som påstår att inga tog emot mat har noll trovärdighet och är redan från första början motbevisat.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
att bli aggressiv för att man ber dem göra det eller komma med kommentarer likt att det är bättre om endast en person fick mat för att sedan låta resten av SMR volontärerna äts upp allt är bra är i mina ögon att bevisa hur vissa sympatisörer för SMR/NMR saknar alla hästarna i stallet då de verkar sätts själva organisationen som en religion snarare än vad det är och det är en organisation.
Vad menar du att man ska göra med tillagad mat som blir över? Kasta den? Kan du försöka formulera dina tankar och åsikter i språkligt och logiskt begripliga meningar så att det går att diskutera med dig?
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är ingen som var på platsen som satte ner foten utan snarare gjorde det jag bad om, den kommenterade huruvida det var sant eller inte och denna gjorde detta utan att vare sig brusa upp sig eller uppföra sig som en låg intellektuell apa.
Alla som inte är "en låg intellektuell apa" visste redan att rödinglögnen var en lögn, men du tillhör ju uppenbarligen den kategorin som inte förstod det.
Citera
2016-02-23, 16:03
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så med andra ord så anser du att SMR inte skall få berätta sanningen, är du rent av svenskfientlig då du framställs som en som anser att SMR inte skall kommentera händelsen?
Organisationen har ju redan sagt sitt på Nordfront.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Rörande ditt förtal om huruvida jag skulle vara en pedofil så är svaret nej, jag är inte en pedofil precis som jag inte hoppade på SMR utan bad dem endast kommentera det som har sagts.
Exakt vad har sagts av vem? Vem har sagt något till dig som fått dig att fundera över detta?

Den enda jag har sett ljuga om det hela är Bajs-Kim-bloggen, kommer påståendet därifrån eller inte?
Citera
2016-02-23, 16:10
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det här är ju ett jättebra initiativ hoppas bara att det kommer att bli kontinuerligt och återkommande någon några dagar i veckan.
Folk som vill se mer sådana här saker bör läsa den här artikeln:

https://www.nordfront.se/lokal-foret...jalpa-till.smr

Det som ofta begränsar vad som kan göras är inte vilja och aktivister, utan att vissa sorts aktioner kostar en del att genomföra - speciellt om det ska ske regelbundet.
Citera
2016-02-23, 16:30
  #43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Den enda jag har sett ljuga om det hela är Bajs-Kim-bloggen, kommer påståendet därifrån eller inte?

Du får nog läsa om det jag tidigare skrev då jag sa att det inte kom därifrån, alternativt så var jag otydlig.
__________________
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-02-23 kl. 16:41.
Citera
2016-02-23, 16:37
  #44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Fast nu var ju jag rätt så tydlig med vad jag menade var efterblivet i det du skrev och det var inte det du skrev nu. Det var detta:

"De ska så och dela ut maten till utsatta och inte till sig själva att man anser att det är viktigare att mata medlemmar i SMR än de utsatta svenskarna är bara ett bevis för att SMR aktivt inte bryr sig om svenskar i nöd i mina ögon"

Du skriver att du anser att det är "bevisat" "i dina ögon" att "SMR aktivt inte bryr sig om svenskar i nöd" (snygg formulering förövrigt) bara för att rödingar ljugit om att inga behövande svenskar tog emot mat. Motståndsrörelsen har redan lagt upp en artikel där man berättar hur aktionen gick till och där det finns bilder på folk som tar emot mat, nått anonymt vittnesmål på en obskyr rödingblogg som påstår att inga tog emot mat har noll trovärdighet och är redan från första början motbevisat.

Om du hade läst vad det var jag kommenterade till så var det kritik till föregående kommentar där följande stod:
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna2013
Om så bara en enda utsatt svensk fick hjälp så spelar det väl för fan ingen roll om dom käkade själva..
så det var inte kritik till SMR, lär dig skillnaden mellan kritik mot kommentarer och mot organisationer.



Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Vad menar du att man ska göra med tillagad mat som blir över? Kasta den? Kan du försöka formulera dina tankar och åsikter i språkligt och logiskt begripliga meningar så att det går att diskutera med dig?

Man kan donera mat till andra soppkök alternativt spara maten och värma upp samt servera den senare.

Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Alla som inte är "en låg intellektuell apa" visste redan att rödinglögnen var en lögn, men du tillhör ju uppenbarligen den kategorin som inte förstod det.

Återigen, jag gav det sakliga och civiliserade inlägget beröm (något du och många andra klart och tydligt missar) medan jag ger ris till de som inte kan uppföra sig civiliserat utan snarare uppför sig som apor.

Att brusa upp sig så som du gör och dessutom citera felaktigt där man får kritik mot en annan användares syn att likna kritik mot soppköket är inte att agera civiliserat utan att uppföra sig som en apa.
Citera
2016-02-23, 16:39
  #45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Men du har ju för h-e redan fått ett svar av Martin.

(FB) Motståndsrörelsen hjälper utsatta svenskar: arrangerar soppkök

Fast jag var även kritisk mot hans agerande då det inte var sakligt, civiliserat och tydligt utan han brusade upp sig utan att det fanns ett behov till det.

Att du tydligt och många andra missar att jag var tacksam och även gav ros till både 10010 för dennes inlägg där det var sakligt, tydligt och utan onödiga känslor inblandade samt själva aktionen är i mina ögon skrattretande.
Citera
2016-02-23, 17:13
  #46
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast jag var även kritisk mot hans agerande då det inte var sakligt, civiliserat och tydligt utan han brusade upp sig utan att det fanns ett behov till det.

Att du tydligt och många andra missar att jag var tacksam och även gav ros till både 10010 för dennes inlägg där det var sakligt, tydligt och utan onödiga känslor inblandade samt själva aktionen är i mina ögon skrattretande.


Svaret du fick från 10010 skiljde sig inte från det du fick av Martin och dessutom fortsatte du efter det med dina grundlösa insinuationer. DET är skrattretande.
Citera
2016-02-23, 18:40
  #47
Medlem
pollenpers avatar
Hur kontrollerade de att behövande var svenskar?
Leg, pass eller språktest.
Citera
2016-02-26, 01:50
  #48
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur kontrollerade de att behövande var svenskar?
Leg, pass eller språktest.
Vad är problemet? De skulle visserligen kunna vara finnar, men jag tror inte att NMR skulle bry sig om så vore fallet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback