Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-08, 18:53
  #37
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theswedishbear
Min största fisk måste vara abborren på 15,7 kg som jag fick på pimpel i våras


Bara fotot vägde närmare 2 kg.

På tal om det...
Citera
2016-11-08, 19:56
  #38
Medlem
cabbages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batskinkan
Tjenare!
Jag tänkte att det skulle vara lite kul om det fanns en där folk kunde dela med sig om sin bästa fiskefångst!

Mitt personbästa är nog när jag fick en Abborre på 1.2kg som var 40 cm lång.
En dålig bild på monstret
https://8lm6ka.bn1304.livefilestore....625.JPG?psid=1

Gråsej förra året. 5-6 kg kanske?

Fick flera stycken i ungefär samma storlek också. Kul som fan.
Citera
2016-12-09, 00:25
  #39
Medlem
Abborre 8 hekto
Gädda 6KG
Relativt ny inom fisket och fiskar främst abborre. Gäddan small till på en liten Vibraxspinnare när jag stod och testkastade med mitt jiggspö.
Höll på att skita på mig, grisen förstörde både spinnare och nästan ett par nya kallingar.
Citera
2016-12-11, 09:52
  #40
Medlem
Abborren ifrån helvetet fick jag mitt ute i laglösa Härjedalen.
En riktig gris vägde lätt över två kilo stark som en oxe med blick som en falk.
Obehagligt att bara skriva om den.
Fick den på ett egen tillverkat drag som heter den legendariska indianen som förövrigt finns till försäljning om nån är intresserad.
Citera
2016-12-11, 19:05
  #41
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theswedishbear
Min största fisk måste vara abborren på 15,7 kg som jag fick på pimpel i våras
1,57?
Citera
2016-12-12, 09:31
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Gös 10+ (c&r)
Havsöring salt 10+ (fjädervåg i skakig båt)
Havsöring sött 8+ (c&r)
Insjööring 8+ (c&r)
Stör 100+ (c&r, vikt enligt längd/vikttabell)
Mal 78kg/230cm
Harr 1,5+ (c&r)
Sej 15+ c&r (bottnad 15kg Salter)

Mest minnesvärda fisk?
75 cm västkusthavsöring på 5wt-spö/flytlina/50m backing på knädjupt vatten, tätt följd av 10+ gös.

Inga dåliga fiskar! Vart kan man hitta gös på västkusten? Trodde vi hade allt för salt vatten här!
Citera
2016-12-12, 19:42
  #43
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ageton
Inga dåliga fiskar! Vart kan man hitta gös på västkusten? Trodde vi hade allt för salt vatten här!
Jag vet flera insjöar i Bohuslän som håller bra med gös och gädda. Varför skulle man inte ha tillgång till insjöar vid västkusten?
Citera
2016-12-12, 20:45
  #44
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ageton
Inga dåliga fiskar! Vart kan man hitta gös på västkusten? Trodde vi hade allt för salt vatten här!

Mja, det har fångats gös utanför Lödde ås mynning (i nät).

Men som konstaterats:

Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Jag vet flera insjöar i Bohuslän som håller bra med gös och gädda. Varför skulle man inte ha tillgång till insjöar vid västkusten?

Mjörn är ett bra gösvatten. Fegen ett annat. Bolmen ett tredje.
Citera
2016-12-12, 20:46
  #45
Medlem
vikingrods avatar
Mina personbästa.

1. Gädda 14.9 kg. Precis efter leken, tog på en stor Bomber Wobbler. Liten sjö här i Norrbotten.
2. Gös 9.8 kg. Drog en Rapala Magnum efter ekan, small till så in i helvete. Trodde jag krokat sten.
3. Abborre 2.1kg. Tog på en blå Rapala Minnow Spoon djupt inne i vass och näckrosor.
4. Harr 1.1 kg. Första och enda harr jag fått. Tog på Vibrax spinnare.
5. Lax 16.2 kg. Tog på en Westin Snake. Hade feber och var helt skakig. Glad ändå.
6. Ål 1.9 kg. Skrämde livet ur mig. Tog på mask och enkelkrok. Första ålen och sista.
7. Öring 1.8 kg. Tog på något billigt (typ Biltema) öringdrag.

Och nog mest imponerande av allt. Krokade en kräfta, mitt ute i en sjö på cirka 2 meters djup med skeddrag. Varför imponerande? Sjön är 14 meter djup på det stället och kräftor kan inte simma högre än kanske en meter över botten i någon sekund om jag kommer ihåg rätt. Så jag krokade en kräfta som inte borde finnas där.
Citera
2016-12-12, 20:59
  #46
Medlem
Ev1ld1cks avatar
Mina bragder ser ut så här ungefär..

Gädda 9 kg
Barracuda 3kg
Abborre 9hg
Bonefish 5kg
Öring 2 kg
Makrill 1kg

Inga monster precis och är nästan helt ärlig
Citera
2016-12-13, 12:17
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Jag vet flera insjöar i Bohuslän som håller bra med gös och gädda. Varför skulle man inte ha tillgång till insjöar vid västkusten?

Amen ahfan. Tog för givet att den var tagen i havet eftersom han skrev ''75 cm västkusthavsöring på 5wt-spö/flytlina/50m backing på knädjupt vatten, tätt följd av 10+ gös.''

Tog också för givet att folk skulle förstå att jag prata om havet då jag skrev saltvatten

Menar du altså att de finns insjöar på västkusten där man fiskar havsöring i knädjupt vatten?
__________________
Senast redigerad av ageton 2016-12-13 kl. 12:20.
Citera
2016-12-13, 19:41
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Mja, det har fångats gös utanför Lödde ås mynning (i nät).

Men som konstaterats:

Mjörn är ett bra gösvatten. Fegen ett annat. Bolmen ett tredje.

Antog att det var i havet eftersom du skrev att du tog en havsöring på fluga i knädjupt vatten strax innan.

Men det va kanske insjö du menade ändå? I mina trakter är det omöjligt för havsöringen att nå sjöarna pga. vandringshinder iallafall.
__________________
Senast redigerad av ageton 2016-12-13 kl. 19:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback